2 سوالی که تیم کوک می گوید استیو جابز به او آموخت که بپرسد قبل از راه اندازی هدست AR/VR
۲ سوالی که تیم کوک می گوید استیو جابز به او آموخت که بپرسد
قبل از راه اندازی هدست AR/VR
یک نمایه تیم کوک در مجله GQ به نظر می رسد که نشانه ای مطمئن به نظر می رسد که اپل در حال آماده شدن برای عرضه نسخه ای از واقعیت افزوده (AR ) هدست. در حالی که آشپزی می کند به GQ تأیید نمیکند که اعلامیه قریبالوقوع است، یا حتی اپل در حال کار بر روی چنین دستگاهی است، این حقیقت که او خیلی رک در مورد آن صحبت کرد، به نظر میرسد که شما فقط در صورتی انجام میدهید. آماده شدن برای رونمایی از چیزی بزرگ .
کوک حتی توضیح داد که چگونه از یک بدبین در مورد ایده افرادی که رایانه روی صورت خود می پوشند، تکامل یافته است. کسی که ممکن است در عرض چند هفته روی صحنه می رود تا آنچه را که برخی از مردم فکر می کنند می تواند متحول کننده ترین فناوری از زمان آیفون باشد را اعلام کند.
کوک به GQ گفت: «تفکر من همیشه در حال تکامل است. “استیو به من خوب یاد داد: هرگز با اعتقادات دیروزت ازدواج نکن… اگر چیزی جدید نشان داد که اشتباه میکردی، آن را بپذیر و به جای ادامه دادن به غوغا کردن و گفتن اینکه چرا درست میگویی، به جلو برو.” /p>
اما، رسیدن به آنجا فرآیند جالبی بوده است، و کوک می گوید که با دو سوال هدایت می شود حفظ می کند. از مشاغل:
“آیا میتوانیم به نوعی سهم قابل توجهی داشته باشیم، چیزی که دیگران دارند انجام نمیدهیم؟ آیا میتوانیم مالک فناوری اولیه باشیم؟ من علاقهای به کنار هم قرار دادن تکههای چیزهای دیگران ندارم. زیرا میخواهیم فناوری اولیه را کنترل کنیم. زیرا میدانیم که شما اینگونه نوآوری میکنید.”
البته، کوک فقط در مورد یک هدست جدید صحبت نمی کرد. این دو سوال هسته اصلی این است که اپل در مورد عرضه هر محصول جدید چگونه فکر می کند. آنها همچنین یک درس قدرتمند برای هر شرکتی هستند.
اول، اپل تنها در صورتی می خواهد وارد یک دسته محصول جدید شود که احساس کند می تواند سهم منحصر به فردی داشته باشد. علاقه ای به دنبال کردن فقط برای انجام کاری که بقیه قبلاً انجام می دهند نیست. برای اینکه ارزش راه اندازی چیزی جدید را داشته باشد، اپل باید برداشت خود را داشته باشد.
آیفون بارزترین نمونه است. قبل از استیو جابز در سال ۲۰۰۷ روی صحنه ایستاد و از چیزی که از آن زمان به نمادترین محصول تمام دوران. آیفون با تمام گوشی های هوشمند قبلی متفاوت بود. اپل مطمئناً سهم قابل توجهی داشته است زیرا چیزی بسیار متفاوت ساخته است. این فقط یک گوشی هوشمند نبود، بلکه آیفون بود.
این را با شرکتی مانند Meta مقایسه کنید. گاهی اوقات به نظر می رسد که هر تصمیمی که درباره محصول می گیرد در پاسخ به رقابت. استوری ها و حلقه های اینستاگرام کپی مستقیم اسنپ چت و تیک تاک هستند. هدف از هدست پیشرفته Quest Pro آن برای پیش بینی کاری است که اپل انجام می دهد و سعی می کند آن را در بازار شکست دهد.
در مورد سوال دوم، اپل معتقد است که نباید کاری را انجام دهد، مگر اینکه بتواند آن را تا آخر انجام دهد. می خواهد “فناوری اولیه” را کنترل کند. این بدان معناست که اساساً بر روی پلتفرم شخص دیگری ساخته نمی شود. اپل می خواهد پلتفرم را کنترل کند. این کار اصلی آن است.
مطمئناً، در ساخت دستگاهها خوب است، اما چیزی که واقعاً میخواهد شما بخرید، اکوسیستم آن است. اپل از شما می خواهد که آیفون و اپل واچ و ایرپاد و مک بوک ایر بخرید زیرا همه آنها به طور یکپارچه با هم کار می کنند.
مهمتر از آن، اپل از شما میخواهد که همه آن دستگاهها را با نرمافزار اپ استور خود پر کنید. اپل همچنین از شما می خواهد که AppleCare را بخرید و فضای ذخیره سازی iCloud را خریداری کنید و در Apple Music ثبت نام کنید. همه این سرویسها بر روی پلتفرم اپل–فناوری اولیه- اجرا میشوند.
وقتی به آن فکر میکنید، این دو سوال یک سوال هستند. درس قدرتمندی برای هر رهبر کار شما فقط ساختن چیزهای بیشتر نیست. وظیفه شما این است که از خود بپرسید که آیا شرکت شما چیزی برای مشارکت دارد – چیزی متفاوت از رقبا. این سؤال این است که آیا می توانید کاری بهتر انجام دهید که به مشتریان خود ارزش افزوده داشته باشد.