خبر

۶۵ فعال صنعتی و معدنی تجلیل می‌شوند

۶۵ فعال صنعتی و معدنی تجلیل می‌شوند

به گزارش بازار، آرمان خالقی قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت در برنامه سلام خبرنگار به مناسبت دهم تیرماه روز صنعت معدن گفت: روز ملی صنعت و معدن سال هاست که نام گذاری شده و امروز بیست و هفتمین سال برگزاری این روز ملی است؛ روز یکم تیر روز اصناف و روز دهم تیر روز ملی صنعت و معدن است، این دو روز را به هم متصل کردیم به نام دهه تولید و تجارت که از سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی افزود: صنعت دارای پیشینه و عقبه‌ای است و از تولید و تجارت شروع می‌شود و زنجیره‌ای از ارزش را تشکیل می‌دهد و برای دیده شدن موضوعات مرتبط با بخش تولید، دهه تولید و تجارت را تعریف کردیم و ستادی به نام ستاد بزرگداشت تشکیل شده که شامل وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های تخصصی و فراگیر کشور شامل اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، خانه صنعت، معدن و تجارت و نظام مهندسی معدن و خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان است.

خالقی ادامه داد: امروز در سالن اجلاس سران وزیر صنعت، معدن و تجارت با جامعه تولید کشور ملاقات رسمی خواهند داشت و بیشترین مطالبات بخش تولید و تشکل‌ها را که به عنوان یک بیانیه تنظیم شده است را قرائت خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم رئیس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی سخنرانی خواهند کرد و از حدود ۶۵ واحد برتر کشور در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف صنعتی و معدنی با اهدای تندیس تقدیر بعمل خواهد امد.

خالقی ادامه داد: سرفصل‌های بیانیه مراسم بزرگذاشت روز صنعت و معدن با نقشه راهبرد صنعتی و اقتصادی کشور به لزوم توسعه راهبردی اقتصاد کشور به عنوان راهبرد بلندمدت پرداخته است.

وی گفت: گلایه‌ای در همین زمینه وجود دارد که هنوز توسعه راهبردی اقتصاد کشور هنوز تدوین نشده است و بنا بود که دولت پیگیر این موضوع باشد، اما وقفه‌ای ایجاد شد به دلیل فوت آقای عادل آذر که متولی این امر بود و در طول یک سال گذشته ظاهرا این طرح، پیشرفتی نداشته است و به هر حال یک مطالبه عینی است و ما باید یک نقشه راه و یک ریل گذاری در کشور داشته باشیم تا بر مبنای آن یک برنامه بلند مدت به طور مثال ۲۰ ساله بدانیم در چه مسیری حرکت خواهیم کرد و برنامه‌های ۵ ساله را بر مبنای آن قرار دهیم.

قائم مقام خانه صنعت و معدن گفت: موضوعات بعدی درباره ارتباطات بین المللی استوار است با توجه به اینکه موضوع تحریم‌های اقتصادی و رکود در کشور وجود دارد و نیاز است که بر تورم غلبه شود البته در این بیانیه راهکار ارائه نشده و فقط به عنوان مطالبات اصلی و دغدغه‌ها این موضوعات در این بیانیه گنجانده شده است.

وی افزود: در بازارهای بین المللی نیازمند این هستیم که مسائل پولی و بانکی را با دیگر کشورها حل کنیم و تعاملات زیادی با دنیا داشته باشیم تا ظرفیت تولید کشور را بالا ببریم که در بخش تولید رونق ایجاد شود؛ در موضوعات بروکرواسی اداری مسائلی وجود دارد و باید یک هم افزایی جدی در حوزه سیاستگذاری و اتخاذ تصمیمات در حوزه‌های مختلف همانند مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای هماهنگی سران قوا و دیگر نهادها بر اساس نقشه راه توسعه صورت گیرد.

خالقی ادامه داد: گام‌هایی در زمینه رشد صنعتی که بر اساس آمارهای ارائه شده، مثبت ارزیابی شده است ضمن اینکه در موضوع تراز تجاری و صادرات رشد داشته ایم؛ در این بین موضوعاتی که در حیطه کاری دستگاه‌های اجرایی قرار دارد، باید حل شود.

وی افزود: ما به دنیا پیام مثبت دادیم که محیط کسب و کار را در کشورمان ارتقا داده ایم و کشور را برای سرمایه گذاری خارجی آماده کرده ایم و پیام ما به دنیا این است که شرایط برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شده است و این گام اولیه برای سرمایه گذاری خارجی در کشور است.

قائم مقام خانه صنعت و معدن گفت: قاعدتاً این پرشوری در بخش تولید وجود دارد مهم این است که ما سنگ‌های جلوی پایشان همانند عوامل محیطی در مسیر تولید را برداریم و بگذاریم فعالان اقتصادی در بنگاه هایشان به دنبال تحقیق و توسعه و دانش بنیان شدن باشند و مسائل مدیریتی شان را حل کنند.

وی افزود: ما مدیران را گرفتار مسائل دیوان سالاری ناکارآمدمان کرده ایم در حالیکه دغدغه مدیر باید اداره بنگاهش باشد نه این که به دنبال حل مشکلات اداری برود اگر این مهم اجرا شود، معتقدم در حوزه صنعت و معدن شاهد تحول خواهیم بود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی