عمومی

کارمند مک‌دونالد مشتری را به طرز خنده‌داری جذب می‌کند تاکتیک ساده این بهترین مدل خدمات مشتری است که من داشته ام مشاهده گردید

کارمند مک‌دونالد مشتری را به طرز خنده‌داری جذب می‌کند
تاکتیک ساده این بهترین مدل خدمات مشتری است که من داشته ام
مشاهده گردید

در عصر مشتری-always-right-ness — تا حد گاه پوچ — سوال چیزی که خدمات مشتری را «خوب» می کند برای همیشه در محافل تجاری شناور است. حتی راه خود را به مصاحبه‌ها، ارائه کاندیدا فرصتی برای نشان دادن تمایل و ظرفیت خود برای فراتر رفتن برای تضمین نه تنها یک فروش، بلکه تقویت روابط بلندمدت با مشتری.

با این حال، حتی بهترین آموزش ها نیز نمی توانند هر تجربه مشتری را پیش بینی کنند، به همین دلیل است که 

اگر ویدیو را ندیدید، اینطور شد: یک جنتلمن در استرالیا از جمله چیزهای دیگر، کیک های داغ در مک دونالدز درخواست کرد. کارمند در حالت رسمی و عذرخواهی شدید پاسخ داد که بسیار متاسفم اما نه، کیک داغ در حال حاضر در دسترس نبود. در عوض، چیزبرگر دو به یک را پیشنهاد کرد. وقتی این پیشنهاد رد شد، او معامله را بسته و از مشتری درخواست کرد که کل سفارش را بر حسب پنی (دقیقاً ۳۳۸۰) بنویسد.

تماشای ویدیو به درد می خورد، زیرا این فقط اقداماتی نبودند که مورد توجه اینترنت قرار گرفتند، بلکه نحوه برقراری ارتباط کارمند بودند: عذرخواهی بیش از حد، خنده دار، و غیر ضروری، به علاوه چرخش های کوچک عجیب و غریب — مانند درخواست کل سفارش به سنت به جای دلار و سنت.

همه اینها باعث خنده مشتری شد. آیا این پایه و اساس یک تجربه مشتری خارق العاده نیست؟ برخی از مشتریان حتی خاطرنشان کردند که به‌خاطر آن یکی از کارمندان، مسیر رانندگی را از دست داده‌اند: یکی از مشتریان گفت: “او همیشه باعث می‌شود بعد از یک شب بد لبخند بزنم.”

درس اینجا ساده است. خدمات مشتری فقط در مورد رسمی بودن و مدیریت مذاکره نیست (مثلاً “اگر یک جفت شلوار اضافی بخرید، ۲۰ درصد به شما تخفیف می دهم”). در پایان روز، پیچیده نیست. این در مورد قطع کردن کرک است تا زمانی که متوجه شوید که در حال ایجاد یک رابطه انسانی واقعی هستید.

انسانها دوست دارند لبخند بزنند. آنها دوست دارند بخندند. آنها دوست دارند شاد باشند. و به ندرت مشتریان انتظار دارند که هنگام ورود به فروشگاه یا رستوران، خلق و خوی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. آنها انتظار دارند پول را با کالا یا خدمات مبادله کنند.

اما اگر بتوانید سطح تجربه را ارتقا دهید. با لبخند یا خنده — چیزی که اکثر شرکت‌ها می‌توانند در صورت استخدام افراد مناسب و تشویق تعامل طبیعی و ارگانیک به صورت رایگان مدیریت کنند — شما می‌توانید خود را متمایز کنید، مشتریان وفادار، سفیران برند، حتی طرفداران سرسخت ایجاد کنید.

و بله، حتی ممکن است ویروسی شوید.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی