عمومیمقالات

چگونه تصمیمات شکست خورده سال نو خود را تجدید کنید

چگونه تصمیمات شکست خورده سال نو خود را تجدید کنید

به ژولیوس سزار اثر ویلیام شکسپیر هشدار داده شد که مراقب عقاید ماه مارس باشد. بقیه ما احتمالاً باید این احتیاط را یک یا دو ماه به عقب برگردانیم.

ژانويه و فوريه مي توانند زمان هاي تاريكي باشند. یک دلیل برای این همه تیرگی؟ تقریباً در همین زمان است که بسیاری از ما متوجه می‌شویم ما زندگی نمی کنیم به تصمیمات سال نو ما. ما از رژیم‌های غذایی و برنامه‌های ورزشی بلندپروازانه خودداری می‌کنیم. ما اولین حرف هایمان را در مورد بودجه های جدیدی که برای خود تعیین کرده ایم انجام می دهیم. و چگونه می توان آن عدد روی ترازو باشد؟

مطمئناً، ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که با ورود به سال جدید، کمی ناامید شویم. اما چیزهای زیادی نیز وجود دارد که می‌توانیم از این اوایل یاد بگیریم در قطعنامه های ما شکست خورده است.

چرا تصمیمات سال نو شکست می‌خورند

یکی از دلایلی که ممکن است در تصمیمات سال نو خود شکست بخوریم این است که ممکن است اهداف درستی نداشته باشیم. مطالعه ۲۰۲۰ منتشر شده در PLOS One دریافت که شرکت‌کنندگان با «اهداف رویکرد محور» (یعنی اهدافی که با هدف دستیابی به نتیجه دلخواه ساخته شده‌اند) به جای «اهداف اجتناب‌محور» (اهدافی که با هدف اجتناب از ایجاد شده‌اند. یک نتیجه نامطلوب) احتمال بیشتری داشت که به موارد جدید خود دست یابند تصمیمات سال.

همچنین این امکان وجود دارد که ما اهدافی را طوری تعیین نکنیم که بر اساس انگیزه ها و احساس خودمان باشد. به تفاوت بین اهدافی که عبارتند از: «می‌خواهم ۱۰ پوند وزن کم کنم» و «می‌خواهم با یادگیری ۱۰ دستور غذای بدون گوشت، لذت آشپزی خود را افزایش دهم» فکر کنید. در مورد دوم، تفکیک‌پذیری از حس خود و توانایی استفاده می‌کند و آن را به پتانسیل رشد مرتبط می‌کند، نه یک وضوح کلی دیگر که نه الهام‌بخش و نه معنی‌دار است.

چگونه تصمیمات شکست خورده سال نو را بازبینی کنیم

سوالات خود انعکاسی زیر را در نظر بگیرید:

۱٫ آیا هدف شکست خورده شما در واقع متعلق به شخص دیگری است؟

اغلب، ما به انتظارات بیرونی نگاه می‌کنیم تا تعریف خود را از موفقیت شکل دهیم. استانداردهای اجتماعی جذابیت، اهداف مالی یا تعطیلات پر زرق و برق که توسط دوستان دور در رسانه های اجتماعی گرفته شده است. فشارهای خارجی ممکن است به ما این حس را بدهد که باید با تصمیمات سال نو یا سایر اهدافی که برای خود تعیین کرده ایم، تلاش کنیم تا به آن برسیم. با این حال، اگر واقعاً به این معیارهای موفقیت اهمیت نمی‌دهیم، این قطع ارتباط ممکن است دلیل این باشد که ما به رژیم‌های غذایی یا این شلوغی جانبی را شروع کنید.

برای مثال، در حالی که هدف از راه اندازی یک کسب و کار جانبی برای کسب درآمد اضافی< /a> ممکن است یک جاه‌طلبی نجیب باشد، اگر قلب شما واقعاً می‌خواهد زمانتان را خلاقانه‌تر بگذرانید، ممکن است به همین دلیل باشد که هر هفته برنامه کسب‌وکار جدیدتان را به سمت جلو حرکت می‌دهید. شاید چشم انداز شما از موفقیت بیشتر شبیه داشتن وقت زیادی برای دنبال کردن کار خلاقانه خود باشد تا ثروتی که به تعداد معینی در بانک وابسته است. به احتمال زیاد، با پایبندی به راه حلی که مطابق با خواسته های شما باشد، موفق تر خواهید بود.

۲٫ آیا هدف شما باعث می شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید؟

در حالی که برخی از تصمیمات سال نو به دلیل بزرگ بودن شکست می‌خورند—”من قصد دارم وام مسکن خود را در یک سال پرداخت کنم!”، برخی دیگر ممکن است شکست بخورند زیرا ایده هایی درباره خود بهتر ما. اگر یکی از قطعنامه‌های شما کمی احساس «مه» در شما ایجاد می‌کند، شاید نیاز به تنظیم داشته باشد. صرفه جویی در مقدار مشخصی در هر هفته با حذف ناهار جمعه در خارج از خانه، چیزی نیست که از آن افسانه ها ساخته شده است. اما شاید غافلگیری یکی از عزیزان با یک سفر ویژه دونفره با پولی که از پس انداز یا انجام کار اضافی به دست آورده اید باعث شود احساس کنید که یک قهرمان تعطیلات رمانتیک هستید.

۳٫ آیا تصمیم شکست خورده سال نو شما نیاز به بازبینی دارد؟

شاید گسست بین وضوح، وضوح و تعریف یا هدف واقعی شما چندان گسترده نباشد. شاید واقعاً بخواهید «سالم‌تر» باشید، یک هدف مبهم اگر تا به حال وجود داشته باشد. اما شما تصمیم گرفته اید که رژیم غذایی سخت بگیرید. اگر در عوض، تعریف شما از سلامت بیشتر با حرکات بدن ارتباط داشته باشد، چه؟ ممکن است بهتر است هدف خود را حول یک هدف ورزشی بلندپروازانه تغییر جهت دهید که حس موفقیت را به همراه دارد – دویدن یک مسابقه در یک زمان خاص، آماده شدن برای یک تعطیلات ویژه پیاده روی، و غیره – به جای ایجاد ترس از محرومیت. ممکن است وقتی صحبت از سلامتی به میان می‌آید، تعریف شما از موفقیت بیشتر به آنچه بدن شما می‌تواند به دست آورد مربوط باشد تا یک عدد خاص در مقیاس.

به‌جای اینکه در این روزهای ابتدایی سال به خاطر تصمیم ناموفق سال نو خودمان را بکوبیم، بهتر است یک قوری چای دم کنیم، یک دفترچه برداریم و ببینیم چه چیزهایی می‌توانیم یاد بگیریم. ساختن خودشناسی از این روش شکست نامیده می‌شود، مهربان‌تر و بسیار سرگرم‌کننده‌تر از دست‌کم زدن به اهداف سال نو است.

این مقاله در ژانویه ۲۰۱۹ منتشر شده و به روز شده است. عکس از Leszek Glasner/Shutterstock

Katherine Fusco 150x150 - چگونه تصمیمات شکست خورده سال نو خود را تجدید کنید

کاترین فوسکو استادیار دانشگاه نوادا در رنو است که در آنجا فیلم، تئوری و ادبیات آمریکایی تدریس می‌کند. او نویسنده فیلم صامت و ادبیات طبیعت گرای ایالات متحده: زمان، روایت و مدرنیته (راتلج) و کلی رایشارت (دانشگاه ایلینوی) است. در حال حاضر، کاترین در حال کار بر روی کتابی در مورد ستاره بودن و مسائل مربوط به هویت در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ است. کاترین در The Atlantic، Dilettante Army، Harpers Bazaar، Headspace، OZY و Salmagundi ظاهر شده است. می توانید وبلاگ او را در مورد مادری و خلاقیت در CreateLikeAMother.blog پیدا کنید.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی