خبر

چه کسانی پشت اوربیت نتورک هستند؟

چه کسانی پشت اوربیت نتورک هستند؟

351440 308 - چه کسانی پشت اوربیت نتورک هستند؟

اقتصاد۲۴– در روزهای اخیر در صفحات اجتماعی خبری دارد دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد امیر آقایی، بازیگر سینما و نادر فقیه زاده، طراح ارشد سابق BMW، در حال تبلیغ شرکتی به نام اوربیت نتورک بودند.

نادر فقیه زاده، یک طراح خودرو ایرانی-آلمانی است که در مونیخ مستقر است. او طراح فضای داخلی و خارجی حداقل چهار سری از خودروهای BMW  است. سری‌هایی که در تمامی نمایشگاه های معتبر اتومبیل دنیا، تحسین منتقدین را از آن خود کرده‌اند.

351442 964 - چه کسانی پشت اوربیت نتورک هستند؟

تاریخچه اوربیت نتورک

شرکت اوربیت نتورک در سال ۱۹۹۶ در کالیفرنیا بنیان‌گذاری شد و هدف خود را گسترش فناوری‌های متنوع در زمینه سرمایه‌گذاری دیجیتالی اعلام کرد. پس از آن در سال ۲۰۰۶ مجموعه خود را به اروپا منتقل کرده و در آنجا به فعالیت خود تداوم بخشید.

این شرکت در نوامبر ۲۰۱۹ عهده دار برگزاری ورک شاپ بسیار مهمی در استامبول ترکیه شد. در همان سال این شرکت اعلام کرد که فعالیت خود در سنگاپور و کره را آغاز کرده است و سپس با اولین صرافی آنلاین کریپتو در کره جنوبی همکاری خود را شروع کرد.

شرکت اوربیت نتورک در سال ۲۰۲۰ در سمینار بلاک چین که در پاریس برگزار شد تحت عنوان توسعه ارز دیجیتال RKN حضور یافت و اعلام کرده که مجموعه فعالیت‌های خود را در زمینه بلاک چین و انتشار ارز‌های دیجیتال، متمرکز کرده است

صاحبان بیت‌کوین! با آقای «چارلز پانزی» آشنا شوید

شرکت اوربیت عملیات خود جهت تولید ارز‌های رمزنگاری و گسترش بازار خود را به صورت Network یا شبکه‌ای ادامه داد. در وب سایت اربیت نتورک آمده بود: سود دریافتی از پروژه‌های شرکت که مبتنی بر بلاک چین است، را با اعضای خود تقسیم می‌کند.

351443 635 - چه کسانی پشت اوربیت نتورک هستند؟

اهداف این شرکت چه بود؟

شرکت اوربیت نتورک مدعی شده که در زمینه بلاک چین و ابداع و انتشار ارز‌های دیجیتال کار می‌کند و جهت فراهم کردن سرمایه، نیاز به همکاری سرمایه‌گذاران با خرید ارز‌های رمزنگاری دارد. ادعا‌های این شرکت را در موارد زیر می‌توان تشریح کرد:

سایت اربیت نتورک در معرفی اهداف خود اعلام کرده بود که وظیفه انتشار سه ارز دیجیتال اربیت نتورک مخصوص به خود را دارد.
این شرکت برای جلب سرمایه گذاران وعده داده که سود حاصل از پروژه‌های بلاک چین را با اعضا اصلی به اشتراک می‌گذارد.


بیشتر بخوانید: تقلای بیت‌کوین در کف کانال ۲۹ هزار دلار


این شرکت مدعی بود که صاحب دو پلتفرم مهم با اسامی orbitex و ioexchange است.
این شرکت لیست کردن ارز‌های رمزنگاری snl، Nye coin و Rkn در فهرست ارز‌های دیجیتال وب سایت خود را مدرکی برای اعتبار بخشی به فعالیت‌های خود عنوان کرده بود.

اشکالات اساسی شرکت اوربیت نتورک چه بود؟

در یک بررسی جامع در مورد این شرکت و سه ارزی که ادعای مالکیت آن را دارد، اشکالات اساسی مشهود است. این بررسی‌ها نشان داده بود که ساختار شرکت اوربیت نتورک یک ساختار هرمی است که سعی در جذب سرمایه برای انتشار ارز‌های خود دارد. نکات مشکوکی که در رابطه با این شرکت کلاه‌برداری وجود داشت از جمله:

شرکت اربیت اعلام کرده بود که افرادی که در ساختار اعلام شده شرکت عضویت داشته باشند از سود سرمایه‌گذاری بهره‌مند خواهند شد. شرکت‌های قانونمند ارائه‌کننده ارز‌های دیجیتال، از این روش جهت جذب سرمایه‌گذار استفاده نمی‌کنند. روش آن‌ها برگزاری مراسم عرضه اولیه کوین ICO و یا ارائه ارز از طرف صرافی‌ها است.

351444 223 - چه کسانی پشت اوربیت نتورک هستند؟
داشتن نقشه راه به همراه جزئیات کامل، دارا بودن تیم قوی و باتجربه به عنوان سازندگان ارز، حمایت افراد و شرکت‌های معتبر در زمینه ارز‌های دیجیتال از پارامتر‌هایی است که جهت معتبر دانستن ارز‌ها به کار می‌رود، ولی این پارامتر‌ها در مورد ارز‌های ارائه شده اوربیت وجود نداشت

351445 330 - چه کسانی پشت اوربیت نتورک هستند؟

در مورد ارز راکون چهار شخص به عنوان تیم پروژه و سازندگان این ارز معرفی شده‌اند. ولی در پاسخ به سؤال بسیاری از کاربران در مورد هویت آن‌ها گفته‌اند که هویت سازندگان بیت کوین هم مشخص نیست. البته شرکت اوربیت و ارز‌های آن با بیت کوین قابل مقایسه نیست. گذشته از آن بیت کوین هیچگاه برای دریافت سرمایه از روش بازاریابی شبکه‌ای استفاده نکرده است.

افراد مؤثر در توسعه بقیه ارز‌های دیجیتال، کاملاً مشخص هستند و شرکت اوربیت دلیلی برای آنکه هویت اعضا خود را مخفی کند، ندارد.

با بررسی شبکه لینکدین، تیم ۴ نفری که به عنوان سازندگان ارز راکون معرفی شده‌اند، مشاهده می‌شود که هیچ اشاره‌ای به فعالیت خود در این پروژه نکرده‌اند.

351446 306 - چه کسانی پشت اوربیت نتورک هستند؟

ارز‌های RKN و NYE در کوین مارکت کپ با ۸۰۰۰ ارز دیجیتال دیگر لیست شده‌اند، لیست شدن در این سایت به ارز‌ها اعتبار می‌دهد، ولی این تنها دلیل برای معتبر بودن ارز‌ها نیست. زیرا با آنکه گرفتن تأیید از این سایت نکته مثبتی برای این دو ارز محسوب می‌شود، ولی در طول زمان ارز‌های دیجیتالی زیادی بوده‌اند که به کلاهبرداری ختم شدند. حتی آن‌ها توانسته بودند در بعضی صرافی‌ها، خرید و فروش غیر واقعی راه بیندازند تا از آن‌ها تأیید بگیرند.

اشکال دیگر این شرکت مشخص نبودن هویت مسئولین شرکت و عدم اعلام اسامی سازندگان ارز NYE بود.

درباره ارز snl هم به جز سایت اصلی شرکت، در جستجو‌ها اطلاعات دیگری پیدا نشد.

در وب سایت ارز NYE هیچ اشاره‌ای به شرکت اوربیت نتورک نشده است جهت ارتباط با وب سایت و اطلاع گرفتن از وضعیت حتی‌ایمیل و راه‌های ارتباطی با شرکت غیر فعال هستند.

نکته دیگر تعداد افراد ورودی به وب سایت NYE بود که درصد بالایی از آن‌ها از ایران بودند و احتمال هدف قرار دادن کاربران ایرانی برای کلاهبرداری را بیشتر می‌کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی