عمومی

چرا به عنوان یک کارآفرین نباید انتظار وفاداری داشته باشید؟

چرا به عنوان یک کارآفرین نباید انتظار وفاداری داشته باشید؟

بسیاری از کارآفرینان از وفاداری در شراکت های تجاری صحبت می کنند، وفاداری کارکنان (یا عدم وجود)، و وفاداری در روابط. این بنیان‌گذاران از مردم انتظار دارند که وفادار باشند. آن‌ها و اغلب وقتی ناراحت نمی‌شوند، ناراحت می‌شوند.

اگر اینطور به نظر می‌رسد، به این فکر کنید که چقدر باعث ناراحتی یا درد شما شده است. برای حفظ این خیال که مردم به شما وفادار هستند. چقدر از دیگران ناامید شده‌اید، وقتی آنها انتظارات شما را برآورده نکرده‌اند. خوب، متأسفم که به واقعیت خشن اشاره می کنم، اما هیچ کس به دنیا نیامده است که شما را راضی کند و انتظارات غیر واقعی شما از آنها را برآورده کند – نه بچه های شما، کارمندان، شریک زندگی شما و قطعاً مشتریان شما.

انتظار اینکه کسی زندگی خود را به گونه ای انجام دهد که انتظارات شما را برآورده کند یا فراتر از آن باشد، در بهترین حالت ساده لوحانه و در بدترین حالت، تکبر است. انتظار اینکه کسی به شما وفادار باشد مانند این است که از ماهی انتظار داشته باشید پارس کند و سپس وقتی دهانش را باز کرد اما چیزی جز هوا بیرون نیامد اذیت شوید. اما این کاری است که ماهی انجام می دهد، در تمام مدتی که شما فکر می کنید، لعنت به شما که وقتی می خواستم پارس نکردید.

ممکن است رسیدن به این واقعیت تا حدودی ناراحت کننده به نظر برسد، مانند زمانی که فرزندان شما خانه را ترک می کنند. اما وقتی به ترک خانه فرزندانتان عادت کردید، اکنون فضا و زمان زیادی در زندگی خود دارید تا روی خودتان تمرکز کنید. شما آن را می پذیرید زیرا می پذیرید که فرزندانتان زندگی خودشان را پیش ببرند، نه زندگی شما.

هنگامی که رومانتیسم را حفظ کنید، همینطور است. یا توهم اینکه مردم به شما وفادار هستند. اگر شخصی برای شغلی درخواست دهد و یک سوم ۲۴ ساعت شبانه روز خود را بدهد تا برای شما کار کند، او برای شما کار نمی کند. برای خودشان کار می کنند. آن‌ها برای پرداخت صورت‌حساب‌هایشان، خرید وقت آزاد و پیشرفت در حرفه‌شان کار می‌کنند.

این پیشرفت شغلی آنهاست، نه پیشرفت شغلی آنها. مال شما اگر با کسی ازدواج کرده اید، ممکن است او بیشتر با فرزندانش (شما) یا شغلش ازدواج کند تا شما. هیچ‌کس نمی‌خواهد بپذیرد که بچه‌ها یا شغل می‌تواند برای شریک زندگی‌اش مهم‌تر از شما باشد، اما اغلب این‌طور است.

و من فکر می کنم که در واقع باید اینگونه باشد.

می بینید، همه ما سلسله مراتبی از ارزش ها داریم. چیزهای خودخواهانه برای ما مهم هستند. هر یک از ما سلسله مراتب ارزش های منحصر به فرد خود را داریم. حتی دوقلوها نیز ارزش های متفاوتی دارند.

اگر شغل من بالاترین سطح شغلی من است، ممکن است خانواده ای متعلق به شما باشد. شریک شما ممکن است کسب و کار را به عنوان بالاترین ارزش خود داشته باشد، ممکن است شما آزادی داشته باشید. ما همچنین آگاهانه و ناخودآگاه بالاترین ارزش‌های خود را اولویت می‌دهیم، خودخواهانه، بیش از هر چیز — و بالاتر از همه.

ما فقط به ارزش‌های خود وفادار هستیم.

و ما باید باشیم. بقای ما به آن بستگی دارد. ما یک ژن خودخواه داریم، و این کار بسیار خوبی است که انجام می‌دهیم وگرنه همه ما لمینگ می‌شویم. ابتدا ماسک گاز خود را بپوشید.

اگر دیگران به ما وفادار به نظر می‌رسند، به این دلیل است که بالاترین ارزش‌های ما را برآورده می‌کنند یا با آنها همسو می‌شوند. ما چیزهای مشترکی داریم. گاهی اوقات (اغلب) به طور موقت، مانند زمانی که شخصی به مدت ۳ سال برای شما کار می کند، اما سپس در رقابت علیه شما قرار می گیرد. گاهی اوقات برای چندین دهه، مانند ازدواج یا شریک ارشد.

این توهم وفاداری نسبت به خود را رها کنید و نسبت به خود فروتن شوید. نیازها و ارزش‌های خودخواهانه دیگران در واقع ما را قدرتمندتر می‌کند و به طور متناقضی می‌توانیم وفاداری و تأثیرگذاری را همسو کنیم.

به سادگی این را درک کنید. دیگران خودخواهانه به ارزش های خود وفادار هستند و به اندازه کافی به آنها اهمیت می دهند تا بالاترین ارزش های خود را پیدا کنند. سپس علایق و نفوذ خود را برای برآورده کردن ارزش‌های آن‌ها تنظیم کنید، نه ارزش‌هایتان، و آنها به‌طور خودجوش به شما وفادار به نظر می‌رسند، زیرا به ارزش‌های خود وفادار هستند.

به کسی کمک کنید شغل خود را با شما پیشرفت کند و او آن را ترک نخواهد کرد. به مشتری کمک کنید تا خدمات عالی را دریافت کند و نیازهایش برآورده شود و آنها با گزینه ارزان تری پیش نخواهند رفت. به شریک زندگی خود کمک کنید تا بالاترین نیازها و ارزش های خود را برآورده کند و آنها به شما کمک می کنند تا نیازهای شما را برآورده کنید زیرا زمانی که نیازهای خودخواهانه ما برآورده می شود ما از خود بی خود می شویم – اما فقط زمانی که آنها برآورده شوند.

درد بزرگ در اندازه شکاف بین توهم و واقعیت وجود دارد. به همین دلیل است که “بی وفایی” می تواند بسیار صدمه بزند. اما هیچ کس به شما بی وفا نیست، آنها فقط به خودشان وفادار هستند. آنها به شما چیزی بدهکار نیستند. پذیرش این شکاف درد را کاهش می‌دهد.

شما حتی می‌توانید در این سطح از درک همدلی بزرگی را تجربه کنید.

زمانی که مردم علیه من رقابت می کردند، درد زیادی را تجربه می کردم. من به آنها یک پلت فرم داده بودم. همه آنچه را که می دانستند به آنها آموخت. راه را به آنها نشان داد. و این کاری است که آنها با من انجام می دهند؟

طنز ماجرا اینجاست. من دقیقاً همین کار را با اولین کارفرمای خود انجام داده بودم. زمانی که این اتفاق برای من افتاد، با او همدلی کردم. زمانی که با او همدلی کردم، توانستم چرخه زندگی را ببینم و با بسیاری از کسانی که کسب و کار خود را در پشت من راه اندازی کرده اند، همدلی داشته باشم. توهم وفاداری را رها کردم، که نه تنها من را از آموزش کامل کارکنانی که فکر می‌کردم من را خراب می‌کند، باز داشت، بلکه سال‌ها بعد از آن رنجش را حفظ کردم.

در واقع، این به من قدردانی عمیقی داد که فکر می کردم می توانم به رقبای خود در سفرشان کمک کنم. من بخشی از موفقیت آنها بودم و این یک هدیه بزرگ است. آنها یک سوم ۲۴ ساعت خود را به مدت ۲، ۳ یا ۵ سال به من دادند– چه افتخاری برای دادن این هدیه توسط آنها انتخاب شدم.

من ترجیح می‌دهم بسیاری از رقبای خود را آموزش داده و راهنمایی کنم تا اینکه شخص دیگری این کار را انجام دهد، زیرا آنها را بهتر می‌شناسم و می‌توانم بخشی از این اعتبار را دریافت کنم. بعلاوه، اگر متوجه می شدم که به من وفادار نیستند، آنها را با ضربان قلب اخراج می کردم، پس چگونه به آنها وفادار است؟ اینطور نیست، زیرا من نیز به کسی غیر از بالاترین ارزش‌هایم وفادار نیستم.

بنابراین، به طور خلاصه، ارزش‌های افراد را کشف کنید و وفاداری های خودخواهانه آنها با پرسیدن اینکه چه چیزی برایشان مهم است. گوش دهید، یادداشت برداری کنید و بالاترین ارزش های آنها را به اعمال، نفوذ و وفاداری های دلخواه خود پیوند دهید و وفاداری ایجاد می کنید. نه برای شما، بلکه برای خودشان، که بسیار قدرتمندتر است.

اگر چیزی را به خطر نیندازید، همه چیز را به خطر می اندازید. .

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com عبارتند از متعلق به خودشان، نه Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی