خبر

پیش‌بینی بورس ۱۷ خرداد

پیش‌بینی بورس ۱۷ خرداد

356372 204 - پیش‌بینی بورس ۱۷ خرداد

اقتصاد۲۴- بورس دیروز افت ۲۷ هزار و ۶۶۹ واحدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی رسید. از سوی دیگر شاخص کل هم‌وزن نیز در حدود ۲ درصد افت کرد. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل روبه بالایی را تجربه می‌کند.

نرخ بهره بانکی از ۲۰٫۵۹ دیروز به محدوده ۲۰٫۵۵ رسید.

برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که نرخ بهره بانکی می‌تواند تالار شیشه‌ای را نزولی کند و در مقابل برخی می‌گویند این نرخ تاثیری روی بورس ندارد.

محسن عبدی، مدیر اداره پرداخت سود شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از پرداخت سود سنواتی و حق تقدم استفاده نشده ۲۴ شرکت به حساب بیش از یک میلیون سهامدار خبر داد.

این پرداخت سود می‌تواند گردش نقدینگی را در بازار سرمایه افزایش دهد.

تاثیر اخبار جهان بر بورس

سعید سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و احتمال صدور قطعنامه علیه ایران گفت: پیش‌داوری نمی‌کنیم، ولی متناسب با اقدامی که اتفاق بیفتد پاسخ‌های خود را خواهیم داد. (انتخاب)
این موضوع می‌تواند تاثیر منفی روی اقتصاد کشور و پس از آن روی بورس بگذارد.

پس از افزایش قیمت نفت عربستان سعودی، قیمت نفت برنت به بالای ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسید.

برخی از کارشناسان عقیده دارند که این افزایش قیمت می‌تواند بر روی صنایع نفتی ایران نیز تاثیر مثبت بگذارد و آن‌ها را به سودآوری برساند.

در هفته منتهی به ۱۳ خرداد، ۲ میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۳۰ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۲۴ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالا دادوستد شد.

کارشناسان عقیده دارند که این افزایش ارزش معاملات، ناشی از معاملات خودرو در بورس کالاست و با افزایش تعداد خودور‌های عرضه شده، این ارزش بیشتر می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی