عمومی

اپرا وینفری، ملیندا فرنچ گیتس و دالی پارتون آل موافق باشید این بدترین توصیه برای زنان جاه طلب است

اپرا وینفری، ملیندا فرنچ گیتس و دالی پارتون آل
موافق باشید این بدترین توصیه برای زنان جاه طلب است

وقتی به کارآفرینان فکر می کنید، دالی پارتون ممکن است اولین نامی نباشد که به ذهنتان خطور می کند. اما از فروتن‌ترین ابتدا، خواننده، ترانه‌سرا و خوش‌آوازه کانتری و گنجینه ملی همه جانبه یک ثروت ۳۵۰ میلیون دلاری از طریق معاملات زیرکانه انتشارات موسیقی، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در جوامع محروم، و پارک موضوعی Dollywood او.

پارتون ممکن است در نگاه اول به این قسمت به نظر نرسد. اما زن مغول است.

زمانی که او به کارآفرینان مشاوره شغلی ارائه می دهد، احتمالاً باید بنشینند و گوش دهند. و این دقیقاً همان کاری است که او اخیراً در استاد وارتون انجام داد پادکست WorkLife آدام گرانت. و توصیه ای که او کرد تقریباً مشابه حکمتی است که توسط غول های زن همکارش ارائه شده است اپرا وینفری و ملیندا فرنچ گیتس الف>.

درخشش خود را برای کسی کم نکنید.

پارتون به جای ارائه توصیه های خوب به کسانی که می خواهند راه او را دنبال کنند، فیلمنامه را با صحبت در مورد توصیه بدی که او خوشحال بود که هرگز نپذیرفت.

“توصیه اصلی که مردم می خواستند به من بدهند این بود که ظاهرم را تغییر دهم — ساده تر رفتار کنم موهایم و طرز لباس پوشیدنم، نه اینکه اینقدر ارزان به نظر بیایم. هیچ کس قرار نبود مرا جدی بگیرد، آنها می گفتند” پارتون به گرانت گفت.

اما نوازنده گیج و مو درشت این تلاش ها برای تغییر سبک خود را کنار گذاشت.

“ظاهر من و ظاهرم در آن زمان ایده یک دختر روستایی از گلم بود، درست مثل من در آهنگ “Backwoods Barbie” خود نوشتم. این واقعاً شبیه ظاهری بود که دنبالش بودم. من یک زیبایی طبیعی نبودم. فقط دوست دارم آنطور که به نظر می رسم به نظر برسم. من خیلی درونم برون گرا هستم، به آن چیزی که دارم نیاز دارم. نگاه کنید که با همه اینها مطابقت داشته باشد، “او ادامه داد.

واضح است که عشق او به اسپری مو و بدلیجات مانع او نشده است. در واقع سبک فوراً قابل تشخیص او، امتناع از خم شدن به مد روز، و اصالت سرکوب ناپذیر کلید موفقیت او بوده است. وفادار ماندن به خودش، حتی زمانی که این به معنای بیرون آمدن در میان جمعیت بود، او را پایین نمی‌کشاند، بلکه به او کمک می‌کرد که برجسته شود.

دیگر مغول های زن موافق هستند.

داستانی ساده در مورد دختری است که به او گفته شده که برای پیشرفت باید خود را در یک شکلی که دیگران با آن آشناتر و راحت تر هستند. اما این یک مورد نادر نیست. زنان فوق العاده موفق دیگری داشته اند تجربیات مشابه از آنها گفته شد که خود واقعی خود را اصلاح کنند تا بهتر با قالب صنعت خود سازگار شوند. بسیاری از آنها، مانند پارتون، بخش خوبی از موفقیت خود را مدیون گوش نکردن می دانند.

زمانی که مجله نشنال جئوگرافیک از فرنچ گیتس درخواست شماره یک شغل خود را کرد. به عنوان مثال، او این پاسخ ساده را ارائه داد: “تطبیق بیش از حد ارزیابی شده است.”

“من چند سال اول خود را در اولین کارم در خارج از کالج هر کاری از دستم بر می آمد انجام می دادم تا خودم را بیشتر شبیه مردم اطرافم کنم. این کار بهترین ها را در من به ارمغان نمی آورد – و باعث نشد بهترین ها را در دیگران به نمایش بگذارم. بهترین توصیه من باید پیشنهاد بدهم: به دنبال افراد و محیط‌هایی باشید که به شما اجازه می‌دهند چیزی جز خودتان نباشید.» فرنچ گیتس در ادامه توضیح داد.

به طور مشابه، اپرا در مصاحبه ای توضیح داد که کاری را که در غیر این صورت یک شغل رویایی بود، در ۶۰ ترک کرد. دقایقزیرا نمایش مدام از او می خواست که سبک احساسی طبیعی خود را کاهش دهد. او به خاطر می‌آورد: «من در تلاش بودم که خودم را پایین بکشم و شخصیتم را صاف کنم – که برای من در واقع چیز خوبی نیست.» او نمایش را ترک کرد.

هنگامی که شیوه طبیعی شما با سبک غالب حوزه یا صنعت انتخابی شما در تضاد باشد، ممکن است به راحتی می توان نتیجه گرفت که باید خودتان را تغییر دهید (یا حداقل تغییر جعلی خودت) برای پیشبرد. حتی بسیاری از افراد به شما خواهند گفت که نور خود را کم کنید یا در مورد پارتون، درخشش خود را کم کنید.

اما سه زن فوق‌العاده موفق، پاسخ یکسانی به این توصیه احتمالاً خوش‌نیت داشتند: آنها آن را نادیده گرفتند، و همینطور باید دیگر زنان جاه طلب تظاهر به اینکه چه کسی هستید در یک سطح اساسی در کار خسته کننده است. بهتر است این انرژی را به سمت تعقیب رویاهای خود هدایت کنید. همانطور که مثال این زنان نشان می دهد، شما با خودتان بودن، به طور کلی پیشرفت بیشتری خواهید کرد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی