عمومیمقالات

این پایان نیست: چرا ایجاد یک استراتژی خروج شما را تعیین می کند کسب و کار برای موفقیت بلند مدت

این پایان نیست: چرا ایجاد یک استراتژی خروج شما را تعیین می کند
کسب و کار برای موفقیت بلند مدت

در حالی که مطالب زیادی در مورد چگونگی راه اندازی موفقیت آمیز کسب و کار شما وجود دارد، صحبت زیادی در مورد ایجاد یک استراتژی خروج برای ترک موفقیت آمیز کسب و کار وجود ندارد. به هر حال، چه کسی می‌خواهد به ترک فکر کند در حالی که شما احتمالاً سال‌ها، اگر نه دهه‌ها، برای تأسیس امپراتوری خود وقت گذاشته‌اید؟ بسیاری از کسب‌وکارها استراتژی خروج را به‌عنوان نوعی چشم‌انداز «عذاب و تاریکی» می‌دانند. در واقع، داشتن یک شبکه ایمنی خوب است، مخصوصاً زمانی که بفهمید آن چیست و چه معنایی برای کسب و کار شما دارد.

استراتژی خروج در کسب و کار چیست؟

استراتژی خروج یک برنامه فعال برای جابجایی یا انحلال یک موقعیت سرمایه گذاری، معامله تجاری یا سرمایه گذاری است. کری اسمیت، معاون ارشد و مدیر عامل بلو کراس و بلو شیلد مینه‌سوتا، خاطرنشان می‌کند: «طرح خروج، نقشه‌ای برای چگونگی خروج کسب‌وکارها یا سرمایه‌گذاران پس از تحقق سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌شان ارائه می‌کند». “داشتن یک برنامه برای خروج از طریق کاهش مواجهه با جنبه های منفی احتمالی در صورت تغییر شرایط به مدیریت ریسک کمک می کند و به ویژه برای استارت آپ ها یا سرمایه گذاری های پرریسکی که با سطوح بالاتری از عدم قطعیت مواجه هستند، مهم است.”

به اندازه استراتژی مهم است. کسب‌وکاری که راه‌اندازی شده است، «چگونگی» و «زمان» خروج را راهنمایی می‌کند. در یک موقعیت ایده آل، این طرح همراه با محرک ها، اقدامات و حتی رویدادهایی که می توانند زمان مناسب برای خروج و حرکت به سمت مورد بعدی را نشان دهند، جزئیات است.

«عمد بودن در تعریف محرک های خروج مهم است زیرا مهم است. اسمیت می افزاید: اگر فکری پیشگیرانه در مورد اینکه چه چیزی ممکن است وجود نداشته باشد، ممکن است زمانی که به وجود می آیند قابل تشخیص نباشند. همچنین، مدل‌های کسب‌وکار، استراتژی‌ها و شرایط بازار اغلب با پیشرفت کسب‌وکار تغییر می‌کنند و تکامل می‌یابند، بنابراین بازبینی دوره‌ای از آن‌ها مهم است. اگرچه ممکن است همه محرک‌های خروج نیاز به اقدام جدی نداشته باشند، تعریف آنها به کسب‌وکار کمک می‌کند بفهمد چه زمانی باید پشتکار داشته باشد و چه زمانی باید ادامه دهد.

“انعطاف پذیر ماندن مهم است. در مورد ما در Plurilock، ما در طول همه‌گیری همه‌گیر خیلی زود به عمومی تبدیل شدیم، زیرا در آن زمان این گزینه در دسترس ما بود.» با این حال، اگر می‌خواستیم همین کار را همین الان انجام دهیم، انجام آن بسیار دشوار بود.»

کسب و کار خود را با هدف برنامه ریزی کنید

<به عنوان خالقان و کارآفرینان، شروع کردن با پایان در ذهن ذهنیت آسانی نیست و مطمئناً نیاز به تغییر دیدگاه دارد. از محیط‌های کسب‌وکار و عوامل جهانی که می‌توانند بر تصمیم شما تأثیر بگذارند یا تأثیر بگذارند، آگاه باشید و در هنگام ساختن استراتژی، آن را به یک نقطه تمرکز تبدیل کنید.

وقتی به «چگونگی» استراتژی‌های خروج فکر می‌کنید، پترسون توصیه می‌کند که فکر کنید. مانند یک سفر با ماشین.

  • با در نظر گرفتن پایان شروع کنید. بدانید که قرار است به چه کسانی بفروشید و ارزش آنها چیست.
  • برنامه ریزی یک مسیر. بدانید که باید در مراحل مختلف سفر به چه نقاط عطفی دست پیدا کنید.
  • جهت را بپرسید. اغلب با ارائه دهندگان خدمات مانند بانکداران و حسابداران در ارتباط باشید.
  • بنزین تمام نشوید. مطمئن شوید که وقتی برای فروش شرکت می‌روید، پول و قدرت مذاکره‌تان تمام نمی‌شود.
  • به خودتان قدم بگذارید. این یک سفر طولانی است.

و برخلاف تصور عمومی، استراتژی خروج در واقع علایق، انگیزه‌ها و اهداف را در رابطه با رشد و سودآوری همسو می‌کند، زیرا اهدافی را برای رشد کسب‌وکار تعریف می‌کند. اسمیت خاطرنشان می‌کند: «یک استراتژی خروج به‌خوبی تعریف‌شده به کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا انتظارات خود را تعیین کنند، ریسک‌ها را مدیریت کنند، انگیزه ایجاد کنند و ارزش ایجاد شده در یک سرمایه‌گذاری را باز کنند».

آیا انواع مختلفی از استراتژی های خروج وجود دارد؟

انواع کلیدی استراتژی های خروج موجود برای کسب و کارها شامل فروش مالکیت، عرضه اولیه عمومی (IPO)، انحلال، افزایش سرمایه، تجدید ساختار بدهی است. یا تامین مالی مجدد، انتقال مالکیت، ادغام یا خرید مجدد.

< برای تعیین اینکه کدام استراتژی ممکن است برای شما بهترین کار را داشته باشد، یک مکان خوب برای شروع این است که به مدل های صنعتی قابل استفاده برای مشاغل مشابه نگاه کنید. پترسون توصیه می‌کند که اگر استراتژی خروج توسط یک رقیب خریداری شود، جنبه‌های خاصی از شرکت، مانند امور مالی شرکت و کنترل‌های داخلی، مهم‌تر از زمانی است که هدف عمومی کردن شرکت باشد.

اگر هدف به دست آوردن توسط یک سرمایه گذاری خطرپذیر باشد، مالکیت معنوی، پرسنل و سایر دارایی ها ممکن است ارزشمندتر باشند. او می افزاید: «با شرکت من Plurilock، جایی که ما در حال خرید ارائه دهندگان امنیت سایبری منطقه ای هستیم، به دنبال تیم های فروش و بازاریابی قوی با قراردادهای قوی هستیم. ما برای استحکام این روابط ارزش قائل هستیم و این یک جزء قوی از فرآیند ارزشی ما است.»

خروج از مدل های استراتژی برای شبیه سازی

هنگامی که به مدل های صنعتی برای تقلید نگاه می کنید اسمیت و پترسون هر دو نمونه هایی از موفقیت ها و شکست ها را به اشتراک می گذارند. اسمیت خاطرنشان می کند که خرید اینستاگرام (۱ میلیارد دلار)، Oculus (2 میلیارد دلار) و WhatsApp (19 میلیارد دلار) توسط فیس بوک، سود قابل توجهی را برای سرمایه گذاران آن فراهم کرد.

به همین ترتیب، خرید پیکسار و مارول توسط شرکت والت دیزنی درآمد قابل توجهی و موقعیت استراتژیک بازار را به همراه داشت. شاید یکی از قابل توجه ترین آنها خرید اندروید توسط گوگل باشد، “که با موفقیت گوگل را به عنوان رهبر بازار در سیستم عامل های گوشی های هوشمند قرار داده است و امکان کنترل قابل توجه و دسترسی به داده های مصرف کننده را فراهم می کند.” اسمیت به اشتراک می گذارد.

“تویتر است. پترسون خاطرنشان می کند که یک مطالعه موردی جالب است زیرا در صحنه عمومی اجرا شد. مانند بسیاری از خروج‌ها، در برخی از مقاطع فرآیند، به نظر می‌رسید که این معامله انجام نمی‌شود، اما در نهایت تقریباً همانطور که انتظار می‌رفت بسته شد.»

برای همه خروج‌های موفق، تعداد مساوی یا بیشتر از خروج‌های ناموفق وجود دارد که نتایج مورد انتظار را به دست نیاوردند. اسمیت به یاد می‌آورد: «یاهو یکی از بهترین نمونه‌های شکست در به دست آوردن سایر شرکت‌های در حال خروج و شکست در به حداکثر رساندن خروج خود است. یاهو در سال ۱۹۹۸ از خرید گوگل به قیمت ۱ میلیارد دلار خودداری کرد و در سال ۲۰۰۲ مجدداً ۵ میلیارد دلار را رد کرد. در سال ۲۰۲۳، ارزش بازار گوگل ۱٫۷ تریلیون دلار است. و متأسفانه در سال ۲۰۰۸ یاهو پیشنهاد خرید ۴۴٫۶ میلیارد دلاری توسط مایکروسافت را رد کرد و در عوض در سال ۲۰۱۶ خود را به مبلغ ۴٫۶ میلیارد دلار به Verizon فروخت.

نحوه ایجاد یک استراتژی خروج

هنگام ایجاد یک استراتژی خروج موفق، اسمیت چک لیستی را برای کمک به شما در شروع کار پیشنهاد می کند:

  • تمام موقعیت‌های بالقوه‌ای را که نیاز به خروج دارند، مانند ملاحظات بازار، چالش‌های صنعت و اقتصاد مدل کسب‌وکار، مستند کنید.
  • برای حمایت از تغییرات در اولویت‌ها و فضایی برای ایده‌های جدید، جایگزین‌ها و تغییرات در شرایط بازار، انعطاف‌پذیری را در نظر بگیرید.
  • معیارهای موفقیت را تعریف کنید و اهداف نتیجه و ارزشی که ایجاد خواهند کرد را بیان کنید.
  • برای اطمینان از همسویی با ارزش قابل دستیابی مورد انتظار، به انتظارات سرمایه گذار توجه کنید.
  • نقشه راه با جدول زمانی خروج و بازده هدفمند مورد انتظار ایجاد کنید.
  • انتخاب مدل کسب و کار و صنعت بر انتخاب یک استراتژی خروج مناسب تأثیر می گذارد. استارت‌آپ‌ها برای ایجاد یک ارزش‌گذاری جذاب زمان می‌برند و بنابراین نیاز دارند سرمایه گذاران صبور با برنامه های خروج بلندمدت مانند شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر. کسب‌وکارهای با رشد بالا به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیاز دارند، بنابراین آنها معمولاً خروج از اکتساب را برای مقیاس‌پذیری ترجیح می‌دهند.

    کسب و کارهایی که سرمایه بر زیادی دارند، برنامه های خروجی دارند که به ادغام نیاز دارند، جایی که ارزش از طریق مقیاس ترکیبی ایجاد می شود. مدل‌های کسب‌وکار که از مالکیت معنوی (IP) ارزش تولید می‌کنند، معمولاً دارای برنامه‌های خروج هستند که شامل خرید یا اشتراک درآمد و معاملات مجوز است که حق امتیاز را ارائه می‌کند.

    Plan B: گزینه های کمتر متعارف

    اگر هیچ یک از این نوع استراتژی های خروج جواب نداد، خبر خوب این است که چند استراتژی خروج کمتر متعارف وجود دارد که باید در نظر بگیرید. طرح‌های مالکیت سهام کارکنان (ESOP) به کارمندان علاقه بیشتری به شرکت می‌دهد و در نتیجه به سرمایه‌گذار اصلی یا مالکان عقب نشینی کنند جوینت ونچرها (JVs) شراکت هایی با مالکیت مشترک هستند که در آن طرف های خارجی وارد شرکت می شوند.

    “شرکت اکتساب با هدف ویژه (SPAC) یک استراتژی خروج جدیدتر است که محبوبیت آن در حال افزایش است، جایی که ادغام با SPAC خارجی انجام می شود که فرصت های سرمایه گذاری سرمایه ای را فراهم می کند که به آن اجازه می دهد تا سهام عمومی (IPO) را با قیمت بسیار بالایی ارائه دهد. اسمیت توصیه می کند که ارزش بالاتری داشته باشد. در نهایت، سود، پرداخت های احتمالی است که می تواند بر اساس عملکرد شرکت در آینده باشد.

    ایجاد استراتژی خروج از ابتدا یک تصمیم هوشمندانه تجاری است و یک رویکرد آینده نگر را برای هر کسب و کاری نشان می دهد. برای موفقیت یک فرد، مهم است که درباره همه عواملی که بر چگونه، چرا و چگونه یک استراتژی خروج تأثیر می‌گذارند، تحقیق کرده و فکر کنید. .

    پترسون پیشنهاد می‌کند: «مفیدترین کار این است که با یک متخصص، مانند یک بانکدار سرمایه‌گذاری و یک کارگزار تجاری صحبت کنید تا از طریق استراتژی‌ها صحبت کنید. اسمیت می‌افزاید: «همسویی استراتژی خروج با چشم‌انداز و انگیزه‌های کارآفرینی، امکان دستیابی به ارزش را فراهم می‌کند و در عین حال به اهدافی فراتر از بازده مالی فوری کمک می‌کند.

    عکس توسط Monkey Business Images/Shutterstock.com

    منبع :
    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی