نکات فروش تجارت الکترونیک تعطیلات برای مدیریت لجستیک
نکات فروش تجارت الکترونیک تعطیلات برای مدیریت لجستیک
وقتی نوبت به فروش آنلاین در طول جشن می رسد، به نظر می رسد مردم همیشه به دنبال نکات تبدیل فروش تجارت الکترونیک تعطیلات و نکات تبلیغات تجارت الکترونیک هستند.
هنوز، نکات فروش تجارت الکترونیکی راب تیلمن، معاون عملیات Rakuten میگوید مرتبط با لجستیک ممکن است موضوع بسیار مهمتری باشد.
در این نکات زیر، تیلمن از تجربه فراوان خود استفاده می کند تا به تجارت الکترونیک شما کمک کند تا با چالش های مهم روبرو شود و از اشتباهات مهم جلوگیری کند. او همچنین نکات تدارکاتی و فروش تجارت الکترونیک تعطیلات را ارائه میدهد.
چالشهای فروش تجارت الکترونیک تعطیلاتفروشندگان تجارت الکترونیک در طول فصل تعطیلات با چه چالش هایی روبرو هستند؟ تیلمن برخی از موارد بزرگ را در زیر ارائه می دهد.
- کار محدودیت ها:مشکل در یافتن کمک کافی، به ویژه در صنعت تجارت الکترونیک. کارگران در امتداد زنجیره تامین کمیاب هستند.
- محدودیت های ظرفیت: مشکلات در جریان محصولات به دلیل مسائلی مانند بسته شدن بندر و ازدحام.
- مشکلات مربوط به ارسالکنندگان بسته کوچک: خدماتی مانند فدرال اکسپرس و UPS با ظرفیت کامل.
- هزینههای اضافی: شرکتهایی که هزینههای اضافی را بدون نشانهای برای حذف اعمال میکنند.
- در دسترس بودن محصول: کمبودها به دلیل محدودیت های ظرفیتی که بر زنجیره تامین تاثیر می گذارد.
محدودیت های کار
بدون شک اخیراً رستوران هایی را دیده اید که به دلیل ناتوانی در یافتن کمک کافی بسته شده اند. صنعت غذاخوری در سراسر جهان، از زنجیرههای فستفود گرفته تا موسسات لذیذ، احساس ضعف کرده است.
واقعیت این است که این چالش به صنعت تجارت الکترونیک نیز کشیده می شود. درست مانند بخش رستوران، مشاغل آنلاین با کمبود نیروی کار مشابه دست و پنجه نرم می کنند. در طول همهگیری، این محدودیتها تکامل یافتهاند.
در ابتدا، این بود که بتوانیم کارگران را وارد کنیم و آنها را در میان پروتکلهای سختگیرانه ایمن نگه داریم.
امروزه، با تغییر دینامیک کاری و تنظیمات از راه دور، کارکنانی که در نقاط مختلف زنجیره تامین کار می کنند به سادگی در دسترس نیستند – حداقل در اعداد مورد نیاز که منجر به اختلالات عمده می شود.
محدودیت های ظرفیت
یک چالش دیگر شامل میزان حرکت محصول در زنجیره تامین و سرعتی که فروشندگان می توانند محصولات را از تامین کنندگان خود دریافت کنند.
این فقط مربوط به اعداد خام نیست، بلکه مربوط به همگام سازی و کارایی سیستم ها است. اخیراً یک بندر بزرگ در چین به دلیل نگرانیهای ناشی از COVID، با تأکید بر شکنندگی زنجیرههای تأمین جهانی برای یک هفته کامل بسته شد.
بهطور مشابه، ازدحام در بنادر از کالیفرنیا تا نیوجرسی، همراه با تشریفات اداری و غیره. کابوس های لجستیکی، جریان محصولات را به میزان قابل توجهی کاهش داده است و نه تنها بر مشاغل محلی بلکه اقتصادهای جهانی را به طور کلی تحت تأثیر قرار داده است.
مشکلات مربوط به ارسال کنندگان بسته های کوچک
حمل کننده های بسته کوچک برای فروشندگان آنلاین بسیار مهم است. وقتی نوبت به تحویل محصولات به موقع به مشتریان می رسد. این ستون فقرات تدارکات تجارت الکترونیک است.
با این حال خدماتی مانند فدرال اکسپرس و UPS، غولهای دنیای تحویل بسته، از مارس ۲۰۲۰ ظرفیت خود را داشتهاند که چالشی بیسابقه برای آنهاست.
این اشباع تنها بر زمان تحویل تأثیر نمی گذارد، بلکه بر وعده گسترده تر خدمات قابل اعتماد تأثیر می گذارد. این امر حتی پس از فروش، فشار بیشتری بر مشاغل تجارت الکترونیک وارد می کند و آنها را مجبور می کند برای راه حل های حمل و نقل جایگزین تلاش کنند و انتظارات مشتری را مدیریت کنند.
هزینه های اضافی
در حالی که تاخیر در تحویل باعث سردرد می شود، تنها یک جنبه از چالش های ایجاد شده توسط این حامل ها را نشان می دهد. اکثر آنها در طول یک سال و نیم گذشته هزینههای اضافی را اعمال کردهاند و بار مالی بر روی مشاغلی که در حال حاضر با حاشیههای کم دستوپنجه نرم میکنند، اضافه کردهاند.
این هزینهها، پس از اجرا، هیچ نشانهای از از بین رفتن را نشان نمیدهند و احتمالاً به یک هنجار جدید در جهان تبدیل میشوند. حمل و نقل.
این امر کسب و کارهای تجارت الکترونیک را در دوراهی قرار می دهد: هزینه های اضافی را جذب کرده و سودآوری آنها را به خطر بیندازند یا هزینه اضافی را به مشتریان خود منتقل کنند و نارضایتی مشتریان بالقوه را به خطر بیندازند.
در دسترس بودن محصول< /h3>
در نهایت، در دنیای لذت فوری، فروشندگان ممکن است با مشکلاتی در دسترسی فوری برخی از محصولات مواجه شوند – حداقل در کوتاه مدت.
چه جدیدترین ابزار فناوری باشد یا یک ابزار ضروری. -دارای لوازم جانبی مد، این کمبودها ناشی از برخی از محدودیتهای ظرفیت مشابهی است که در حال حاضر زنجیره تامین را تحت تاثیر قرار میدهد.
اثر امواج غیرقابل انکار است. با این حال، ممکن است منجر به طولانی شدن فصل خرید در تعطیلات شود.
فروشندگان، با پیش بینی این چالش ها، ممکن است نیاز داشته باشند تا پس از تعطیلات منتظر بمانند و تعادل ظریف عرضه و تقاضا را دنبال کنند تا برخی از آنها را ذخیره کنند. محصولاتی که بیشترین تقاضا را از سوی مشتریان دارند.
نکات عالی بیشتر برای فروش تجارت الکترونیک تعطیلات
فصل تعطیلات مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها را ارائه می دهد. و فرصت هایی برای مشاغل تجارت الکترونیک. در حالی که زمان افزایش فروش و تعامل با مشتری است، اما نیاز به برنامه ریزی و اجرای دقیق دارد، به ویژه در زمینه تدارکات و خدمات مشتری.
برای کمک به شما در طی موفقیت آمیز این دوره شلوغ، نکات بیشتری را گردآوری کرده ایم که بر آنها تمرکز دارد. در بهینه سازی عملیات خود و افزایش تجربه مشتری. این استراتژیها برای تکمیل برنامههای موجود شما طراحی شدهاند و از فصل تعطیلات روانتر و سودآورتر اطمینان حاصل میکنند.
وبسایت خود را برای اوج ترافیک بهینه کنید
در طول فصل تعطیلات، وبسایت شما احتمالاً تجربه بالاتری خواهد داشت. از ترافیک معمولی اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای عملکرد و سرعت بهینه شده است تا بتواند این افزایش را مدیریت کند. اقداماتی مانند فشردهسازی تصاویر، استفاده از حافظه پنهان مرورگر، و به حداقل رساندن درخواستهای HTTP را اجرا کنید.
یک وبسایت روان و سریع میتواند تجربه کاربر را بهبود بخشد، نرخ پرش را کاهش دهد و تبدیلها را افزایش دهد.
اهمسازی اتوماسیون در انجام سفارش
اتوماسیون را در فرآیند انجام سفارش خود بگنجانید تا حجم بالای سفارشات را به نحو احسن انجام دهید. اتوماسیون میتواند به مرتبسازی، بستهبندی و ارسال سفارشها بهطور دقیق و سریع کمک کند.
اجرای سیستمهایی مانند سیستم مدیریت خودکار موجودی یا سیستم مدیریت انبار میتواند به میزان قابل توجهی خطای انسانی را کاهش دهد و فرآیند تکمیل را تسریع کند.
برای خریداران لحظه آخری برنامه ریزی کنید
برای خریداران لحظه آخری با ارائه گزینه های ارسال سریع و اطمینان از اینکه موجودی شما می تواند گنجانده شود، آماده شوید سفارشات دیرهنگام برای سفارش تحویل تضمینی قبل از تعطیلات در آخرین روز در وبسایت خود به وضوح ارتباط برقرار کنید.
بهعلاوه، ارائه کارتهای هدیه دیجیتالی را به عنوان گزینهای برای کسانی که مهلت ارسال را از دست میدهند، در نظر بگیرید.
تقویت کنید. پشتیبانی مشتری
پشتیبانی مشتری خود را برای رسیدگی به هجوم سوالات و مسائلی که ممکن است در طول فصل تعطیلات ایجاد شود، افزایش دهید. این میتواند شامل گسترش تیم خدمات مشتری، افزایش ساعات پشتیبانی، یا پیادهسازی رباتهای چت برای ارائه کمک فوری باشد.
خدمات سریع و کارآمد به مشتریان میتواند رضایت و وفاداری مشتری را بهبود بخشد.
تنوع ارسال خود را افزایش دهید. شرکت های حمل و نقل
برای تمام نیازهای حمل و نقل خود به یک شرکت حامل تکیه نکنید. متنوعسازی شرکتهای حملونقل شما میتواند خطرات مرتبط با تاخیرها و محدودیتهای ظرفیت را کاهش دهد.
تحقیق کنید و با چندین شرکت از جمله حاملهای محلی و منطقهای همکاری کنید تا مطمئن شوید در صورت مواجهه با مشکلات غیرمنتظره، گزینههای دیگری دارید.
سیاستهای بازگشت بدون دردسر را اجرا کنید
برای ایجاد اعتماد و اطمینان در مشتریان خود، سیاستهای بازگشت آسان و واضح را ارائه دهید. در طول فصل تعطیلات، پنجره بازگشت را برای پذیرایی از خریداران اولیه تمدید کنید. مطمئن شوید که روند بازگشت شما ساده است و به وضوح در وب سایت شما ارتباط برقرار می شود.
بی دردسر تجربه بازگشت می تواند منجر به تکرار تجارت و تبلیغات دهان به دهان مثبت شود.
عملکرد لجستیک را کنترل و تجزیه و تحلیل کنید
در طول فصل تعطیلات به عملکرد تدارکات خود دقت کنید. از تجزیه و تحلیل برای ردیابی زمان ارسال، نرخ موفقیت تحویل، و بازخورد مشتری استفاده کنید.
این دادهها میتوانند به شما کمک کنند تا زمینههای بهبود را شناسایی کرده و به سرعت تنظیمات لازم را انجام دهید. نظارت مستمر تضمین میکند که میتوانید به هر گونه چالش لجستیکی که پیش میآید واکنش سریع نشان دهید.
نکات فروش تجارت الکترونیک تعطیلات
فروشندگان تجارت الکترونیک برای مقابله با این چالشها، به ویژه با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، چه کاری میتوانند انجام دهند؟ تیلمن نکات فروش تجارت الکترونیک زیر را پیشنهاد می کند.
- شفاف باشید: مشتریان و مشتریان را در مورد چالش ها به روز نگه دارید.
- بهروزرسانیهای منظم ارائه دهید: در مورد تأخیرها و کمبود محصول اطلاع دهید.
- انتظارات را تنظیم کنید: به مشتریان در مورد تحویل محصول و در دسترس بودن.
- مدیریت خرد زنجیره تامین خود: نظارت بر هر مرحله، پیش بینی مشکلات.
- محصولات خود را با دقت ردیابی کنید: از آن مطلع شوید. وضعیت محصولات خود را.
- از کمک بخواهید: در مورد تدارکات و کارایی به دنبال اطلاعات متخصص باشید.
شفاف باشید
< ابتدا، با مشتریان و مشتریان در مورد چالشهایی که با آن روبرو هستید، صحبت کنید. در دنیایی که اعتماد حرف اول را می زند، ارتباطات شفاف، قابلیت اطمینان را ایجاد می کند. توضیح دهید که چگونه میخواهید نیازهای آنها را برآورده کنید، چه از طریق تأمینکنندگان جایگزین یا تغییر روشهای تحویل.<.در عین حال، در مورد مشکلات ناشی از مشکلات زنجیره تامین و تاخیر در شرکتهای مخابراتی کاملاً شفاف باشید.
مناظر را همانطور که هست، مشخص کنید، نقاط قوت و مشکلات احتمالی را برجسته کنید. در مورد عواملی که نمی توانید کنترل کنید صادق باشید و ماهیت مشارکتی روابط خریدار و فروشنده را تقویت می کند.
< span class="ezoic-autoinsert-ad ezoic-longer_content"/>
بهروزرسانیهای منظم ارائه دهید
حفظ ارتباط مداوم هرگز ضروریتر نبوده است. با به روز رسانی های منظم، مشتریان و مشتریان را در جریان نگه دارید. این فقط در مورد اطلاع دادن به آنها نیست، بلکه در مورد ایجاد یک پیوند اعتماد است.
به آنها اجازه دهید در اسرع وقت از تاخیرها و کمبود محصول مطلع شوند و به آنها اجازه دهید آگاهانه تصمیم بگیرند. سعی کنید آنها را برای دست اندازهای جاده آماده کنید، و محیطی را ایجاد کنید که احساس کنند به آنها توجه می شود.
همچنین به آنها بگویید که برای کمک به کاهش آن مشکلات در صورت وقوع چه کاری انجام می دهید، با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در حال انجام.
تنظیم انتظارات
چشم انداز تجارت الکترونیک در حال تغییر است، و سازگاری کلیدی است مشتریان و مشتریان باید زمانی که نوبت به تحویل و در دسترس بودن محصول می رسد، با شرایط عادی جدید سازگار شوند. شفافیت بیش از هر زمان دیگری حکمفرماست.
از ارتباطات منظم استفاده کنید تا آنها را از آنچه در شرایط کنونی ممکن است و آنچه غیرواقعی است آگاه کنید. .
با ارائه یک نمای کلی صریح، این به مشتریان و مشتریان درک بهتری از محدودیتهایی که شما و سایر کسبوکارهای تجارت الکترونیک با آن روبرو هستید، میدهد. همچنین آنها را برای خطرات احتمالی آماده می کند و از غافلگیری ناخوشایند دوری می کند.
مدیریت خرد تامین شما زنجیره
در مواقع عدم اطمینان، رویکرد عملی اغلب غالب است. برای سکسکه های احتمالی آماده شوید و با مدیریت خرد زنجیره تامین خود، مشتریان و مشتریان را در جریان بگذارید. عمیقاً در جزئیات غوطه ور شوید.
در هر مقطعی از اتفاقاتی که با تولیدکنندگان، تامینکنندگان و خدمات تحویل میافتد آگاه باشید و از دیدی جامع اطمینان حاصل کنید. از عملیات.
از این اطلاعات برای تنظیم زنجیره تامین خود در صورت لزوم استفاده کنید تا تنظیمات چابک تر و پاسخگوتر را فراهم کنید. با داشتن این نمای میکروسکوپی، میتوانید مشکلات را پیشبینی کنید و اقدامات پیشگیرانه انجام دهید.
محصولات خود را با دقت دنبال کنید
در دنیای گسترده تجارت الکترونیک، شیطان اغلب در جزئیات نهفته است. همیشه بدانید که محصولات شما کجا هستند. سفر آنها را با دقت دنبال کنید، از کف سازنده تا درب منزل مشتری.
این توجه به جزئیات به شما این امکان را می دهد که مشکلات احتمالی را در زمان واقعی مشاهده کنید و مطابق با آن واکنش نشان دهید. به عنوان مثال، اگر محصولات شما در چهار هفته آینده از طریق هوایی یا دریایی در راه نباشند، ممکن است زمان اوج خرید تعطیلات را از دست بدهید که بر قیمت نهایی و رضایت مشتری شما تأثیر می گذارد.
درخواست کمک
<تشخیص زمان جستجوی راهنمایی، نشانه یک تجارت بالغ و انعطاف پذیر است. هیچ کس همه پاسخ ها را ندارد، به خصوص در منظره ای که دائماً در حال تغییر است.
با کارشناسان صنعت درگیر شوید، به انجمنهای مربوطه بپیوندید یا در وبینارها شرکت کنید. با ادغام دانش و تکیه بر خرد جمعی، شانس بیشتری برای پیمایش موثر و کارآمد در چالشها دارید.
برای کمک به شما در جهتیابی مؤثرتر در چالشها و راهحلهای مربوط به آنها، در اینجا جدول مقایسهای وجود دارد که مسائل اصلی را مشخص میکند. استراتژی های توصیه شده:
چالش ها | راه حل ها< /th> |
---|---|
محدودیت های نیروی کار | شفاف باشید و به طور منظم به روز رسانی کنید |
محدودیت های ظرفیت | مدیریت خرد زنجیره تامین خود |
مشکلات مربوط به ارسال کنندگان بسته | تنظیم انتظارات |
هزینه های اضافی | در مورد این موارد به مشتریان قد علم کنید |
در دسترس بودن محصول | محصولات خود را ردیابی کنید و مشتریان را در جریان بگذارید< /td> |