عمومیمقالات

میرلا سولا در ماموریتی برای توانمندسازی زنان از طریق باشگاه زنان جهانی

میرلا سولا در ماموریتی برای توانمندسازی زنان از طریق
باشگاه زنان جهانی

الهام‌بخش میرلا سولا برای تأسیس کلوب زنان جهانی زمانی بود که او یک کارگر کمکی برای بازماندگان خشونت خانگی در لندن بود. در کار اطلاع رسانی خود، او متوجه شد که یکی از بزرگترین موانع برای ترک یک سوء استفاده کننده محدود یا کامل است عدم دسترسی به پول، زیرا عاملان سوء استفاده اغلب بر امور مالی شرکای خود نظارت دارند.

او می‌خواست از خدمات اجتماعی به یک مدل کسب‌وکار تبدیل شود که در آن بتواند به زنان کمک کند اعتماد به نفس آنها را ایجاد کنید و آزادی مالی کسب کنید. بنابراین، در سال ۲۰۱۵، او اجلاس جهانی زنان را تأسیس کرد، یک کنفرانس بین المللی که در آن زنان می توانند یکدیگر را شبکه سازی کرده و به یکدیگر قدرت دهند.

ماموریت میرلا سولا برای کمک به زنان

من با سولا از طریق زوم صحبت کردم. او هم با اعتماد به نفس و هم گرم، یک ژاکت ابریشمی با طرح پلنگی پوشیده بود. تعداد زیادی کتاب در قفسه سفید پشت سر او بر اساس رنگ سازماندهی شده بود و دو جلد از مجله زنان جهانی روی دیوار پشت سر او وجود داشت.

اجلاس امسال در لندن به تازگی در ۱۷ جولای به پایان رسیده بود و دو روز پیش از آن با مدیتیشن تحول آفرین با دیپاک چوپرا آغاز شد.

«ما حدود ۵۰ کشور در یک اتاق داشتیم. سولا به یاد می آورد که از دیدن آن تنوع و [آن زنان] شگفت انگیز و با استعدادی که به سراسر جهان سفر کردند تا بیایند و با هم باشند، سپاسگزارم.

یک سفر کارآفرینی غیرمنتظره

سولا که در اصل اهل آلبانی بود، قبل از نقل مکان به لندن معلم بود. کارآفرینی حتی چیزی نبود که او فکر می کرد می تواند انجام دهد.

سولا گفت: «وقتی در آلبانی بودم، همیشه رسانه‌ها را دوست داشتم. «وقتی به پایتخت نقل مکان کردم، شغلم را از معلمی به روزنامه‌نگاری تغییر دادم زیرا روزنامه‌نگاری را دوست داشتم و خواندم. ادبیات و زبان خواندم و بعد روانشناسی مشاوره را شروع کردم. سپس سردبیر یک مجله روانشناسی شدم.»

اما پس از چندین بار نقل مکان به شهرهای مختلف آلبانی و در نهایت به بریتانیا، او به عنوان مربی برای بازماندگان خشونت خانگی شروع به کار کرد و کارگاه‌هایی را میزبانی کرد تا به کسانی که منابع مالی نداشتند کمک کند تا روابط خود را ترک کنند.

ایده اصلی او یک سازمان غیرانتفاعی به نام زن مهاجر بود، اما متوجه شد که طرفداران بسیار کمی را جذب کرده است، زیرا بسیاری از جمعیت مهاجر در لندن مستقر بودند و لندن را خانه می‌دانستند.

“من آن را کمی چالش برانگیز دیدم. سولا به یاد می آورد که زنان [گفتند]، “اوه، من یک مهاجر نیستم.” “به نظر می رسید که بسیاری از مردم نمی خواهند خود را به عنوان مهاجر معرفی کنند.”

او تصمیم گرفت که باید بزرگتر فکر کند و سازمانی ایجاد کند که شامل همه زنان باشد و آنها را از نظر مالی و روابط توانمند کند.

بنابراین، در سال ۲۰۱۵، مجله زنان جهانی را تأسیس کرد و شروع به برنامه ریزی برای اولین اجلاس کرد.

راه اندازی کلوپ جهانی زنان

سولا می‌گوید: «در واقع همه چیز با مجله شروع شد. وقتی به لندن نقل مکان کردم… نتوانستم به عنوان یک روانشناس یا روزنامه نگار کار کنم زیرا انگلیسی من به اندازه کافی خوب نبود. من تلاش کردم تا کلمات را کنار هم بگذارم و می دانستم که نمی توانم حرفه خود را به عنوان یک روزنامه نگار دنبال کنم. و به عنوان یک روانشناس، باید صبر کنم تا دکترای خود را تمام کنم. بنابراین در مقطعی تصمیم گرفتم مجله خودم را تهیه کنم و بلافاصله بعد به سمت قله ادامه دادم.

این اجلاس به عنوان راهی برای ارائه صدای زنانی که به دنبال آزادی مالی. سولا در کار خشونت خانگی خود متوجه شده بود که بسیاری از بازماندگان نیز از نظر مالی توسط سوء استفاده کنندگان کنترل می شوند. انگیزه او این بود که به زنان کمک کند پول خود. او این کار را با قرار دادن زنان در یک اتاق انجام داد.

سولا می‌گوید: «اگر واقعاً می‌خواهید یک زن را قدرتمند کنید، یک میکروفون به او بدهید. زیرا با گرفتن آن میکروفون، آنها در قدرت خود می ایستند و متوجه می شوند که با این قدرت، می توانند اعتماد به نفس ایجاد کنند و می توانند پول در بیاورند زیرا ارزش دارند.”

گسترش جهانی

در سال ۲۰۱۷، سولا گسترش یافت و اولین باشگاه زنان جهانی را در لندن ایجاد کرد. در عرض یک سال، ۱۴ کلوپ دیگر افتتاح شد که همگی با هدف میزبانی رویدادهای شبکه‌ای حضوری برای برقراری ارتباط بین زنان بودند. عضویت در کلوپ زنان جهانی بین المللی است، بنابراین زنان می توانند در رویدادهای هر کشوری شرکت کنند. رویدادهای آنلاین و ترکیبی نیز وجود دارد که به اعضا امکان می دهد در سطح بین المللی با هم ارتباط برقرار کنند.

«فصل در لس آنجلس زنان را از لس آنجلس گرد هم می آورد. سولا می‌گوید، اما ما از همه اعضای دیگر در باشگاه‌های دیگر مانند پاریس، استکهلم، نیویورک، اورنج کانتی، شیکاگو، سایپرس [، کالیفرنیا]، سوئد دعوت می‌کنیم.» سولا می‌گوید. “و سپس آنها گرد هم می آیند و شروع به ارتباط با یکدیگر می کنند. ما جلسات اتاق جدایی را تسهیل می‌کنیم، مسئولیت‌پذیری ایجاد می‌کنیم و آنها را کنار هم می‌گذاریم و آنها شروع به صحبت با یکدیگر می‌کنند.»

او می‌گوید که زنان در این رویدادهای شبکه‌ای اغلب می‌توانند دیگرانی را که ارزش‌های مشابهی دارند شناسایی کنند. این جلسات مشارکت های قابل توجهی را تقویت می کند و برخی از اعضا حتی برای دنبال کردن فرصت های بهتر به کشور دیگری می روند.

سولا می‌گوید: «احساس می‌کنم اگر بتوانم از یک روستای کوچک [در] کشوری کوچک بیایم و [پلتفرم، نام تجاری و کسب‌وکار] خود را در سراسر جهان گسترش دهم، زمان آن فرا رسیده است که همه ما جهانی فکر کنیم. من می‌خواهم زنان را تشویق کنم که از منطقه آسایش خود، از ذهن محلی خود خارج شوند. چون فرصت‌های زیادی در بیرون وجود دارد… و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام می‌دهیم—ما به دنیا سفر می‌کنیم.»

روتین صبحگاهی برنده میرلا سولا

در حال حاضر، Global Woman همچنین برنامه‌ای به نام Global Woman Club Cast و یک آکادمی آنلاین با دوره‌های آموزشی در مورد استراتژی‌های تجاری و رفاه ارائه می‌دهد. زندگی سولا یک گردباد است: او اغلب برای سخنرانی های عمومی سفر می کند و کتاب و فیلمنامه پادکست می نویسد. اما علیرغم برنامه سختش، او هر روز صبح زمانی را برای روز را با نیت شروع کنید.

سولا می‌گوید: «من و شریکم، روز را با هم شروع می‌کنیم. «ابتدا با مدیتیشن. با مدیتیشن، ۲۰ دقیقه مطالعه انجام می دهیم. بعد از ۲۰ دقیقه مطالعه، می‌رویم و ۴۰ دقیقه ورزش می‌کنیم.»

بعد از آن، او و همسرش لباس می پوشند و برای قهوه در مرکز لندن بیرون می روند. آن‌ها آن زمان را صرف بحث درباره کتابی که خوانده‌اند و یک موضوع روز می‌کنند، سپس هر دو روز کاری خود را حدود ساعت ۹ صبح شروع می‌کنند، به این ترتیب، می‌توانند ساعات اولیه صبح را به عنوان وقت خود نگه دارند.

علی‌رغم مشغله‌های زیاد، سولا دقیقاً همان جایی است که می‌خواهد باشد و از اینکه می‌تواند هر روز با قهرمانانش کار کند، سپاسگزار است.

سولا می‌گوید: «لحظه‌ای بود که در دهکده بودم و کتاب‌های تونی رابینز، دیپاک چوپرا، رابین شارما، لس براون، جک کنفیلد، رابرت کیوساکی را می‌خواندم—همه آن نام‌های بزرگ». من شروع کردم به تجسم خودم و اینکه اگر با این افراد ملاقات کنم، زندگی من چگونه خواهد بود. اکنون در رویایی زندگی می کنم که با همه آنها کار می کنم.”

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی