عمومیمقالات

محتوا پادشاه است – به جز زمانی که به خلاقیت اشاره دارد آثار

محتوا پادشاه است – به جز زمانی که به خلاقیت اشاره دارد
آثار

اگر کار زندگی شما معادل پر کردن کوسن مبل باشد، چه؟ این همان چیزی است که اما تامپسون بازیگر بریتانیایی می گوید زمانی اتفاق می افتد که مردم کار او را «محتوا» می نامند. پس از اینکه ستاره مشهور عشق در واقع در کنفرانس انجمن تلویزیون سلطنتی در سپتامبر از این اصطلاح عقب نشینی کرد، خلاقان صحبت می کنند، مفهوم کلمه را موشکافی می کنند و به طور انتقادی درباره هنر در مقابل محتوا فکر می کنند.

او توضیح می‌دهد که این بخشی از یک گفتگوی بزرگ‌تر است، برای پر کردن شکاف بین خلاقان و مدیران در میان حملات همزمان WGA و SAG-AFTRA، Variety . تامپسون خاطرنشان کرد: “همه تحت تاثیر قرار گرفته اند.” «می‌دانی، من برای دوستانی که خدمه هستند، لباس‌پوش‌ها، آرایشگرانی که کار نمی‌کنند، نامه نوشته‌ام. این یک زمان بسیار، بسیار، بسیار سخت است؛ مردم بسیار رنج می‌برند.

در صحبت با مخاطبانی که شامل خلاقان آینده جهان می‌شد، تامپسون اظهار داشت که کلمه «محتوا» صرفاً شبیه پر کردن کوسن مبل است و آن را «بی‌ادب» نامید. “

“”محتوا”. منظور شما از “محتوا” چیست؟” او پرسید. “این فقط بی ادبی است، در واقع. این فقط یک کلمه بی ادبانه برای افراد خلاق است… شما نمی خواهید داستان های خود را به عنوان “محتوا” یا بازیگری یا تولید شما به عنوان “محتوا” توصیف کنید. این دقیقاً مانند تفاله قهوه در سینک یا چیزی است. فکر می‌کنم این کلمه بسیار گمراه‌کننده‌ای است.”

«محتوا» به مصرف و فروش دلالت دارد< /h2>

تامپسون گفتگو را در مورد اینکه چقدر کلمات در مورد ارزش گذاری خلاقیت به میان می آید، باز می کند، چه برای آنها کار می کنید، چه با آنها یا رهبری تیمی از آنها. از فیلمسازان و بازیگران گرفته تا نویسندگان و طراحان و هنرمندان، کلمه “محتوا” به یک کلمه کلیدی برای کارهای خلاقانه در صنایع تبدیل شده است و به نقطه نظر تامپسون فاقد ویژگی است.

“برای برخی از خلاقان، این کلمه وجود دارد. جن جونز دوناتلی، مربی خلاق و بنیان‌گذار Creative Groove، یک کسب‌وکار کوچک که برنامه‌نویسی اجتماعی حول خلاقیت و خود را مربیگری و ارائه می‌کند، می‌گوید: «محتوا ممکن است به دلیل سرعت بالای رسانه‌های اجتماعی به یکبار مصرف بودن دلالت داشته باشد.» -اصطلاح. برای یک بازیگر زن شناخته شده با ریشه های تئاتر مانند اما تامپسون، این ممکن است این احساس را داشته باشد که ایده صنایع دستی یا مواد با تفکر تولید شده را به نفع محتوایی که مخاطبان می توانند به سرعت مصرف کنند، تنزل می دهد.”

هنر در مقابل محتوا

جونز دوناتلی توضیح می دهد که کلمه “content’ اغلب به این معناست که در فروش درگیر است. او می‌گوید: «…محتوا اغلب با هدف فروش چیزی به جای داستان‌گویی ایجاد می‌شود – خواه یک آموزش آرایش یوتیوب باشد یا یک راهنمای خرید هدیه پر از پیوندهای وابسته. این می‌تواند برخلاف اخلاق افرادی باشد که می‌خواهند هنر را بر مصرف‌گرایی ترجیح دهند.» او می‌افزاید که می‌تواند خیلی کلی به نظر برسد، مانند اصطلاحی که کارهای خلاقانه را از زمینه‌های بسیار متفاوت با هم جمع می‌کند: «همه چیز، از فیلم‌ها گرفته تا اینستاگرام و مقالات سئو، منحصربه‌فرد بودن هر رسانه را از بین می‌برد و به آن احساس عمومی‌تر می‌دهد. ”

یکی دیگر از خلاق‌ها، ویراستار در صنعت روزنامه‌نگاری فرزندپروری که می‌خواهد ناشناس بماند، می‌گوید: «من همیشه با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنم. اولین باری را به یاد می‌آورم که مدیرم در یک شغل جدید به هر کاری که انجام می‌دادم به عنوان «محتوا» اشاره کرد و من از آن متنفر بودم. احساس می‌کردم کالایی است و از کاری که من خلاقانه انجام داده‌ام فاصله دارد.»

«بسیاری از رسانه‌هایی که امروزه ایجاد می‌شوند، وجود نداشتند اگر نیازی نداشتند که به‌عنوان یک نقطه تماس مصرف‌کننده یا دست‌کم به عنوان یک مخاطب عمل کنند. وسیله نقلیه برای یک زمین فروش،” Dane O’Leary، مدیر خلاق و طراح بصری در وینچستر، ویرجینیا اضافه می کند. «نحوه مشاهده ما از محتوا کمتر مربوط به آنچه ایجاد می شود و بیشتر در مورد اقداماتی است که رسانه ها به طور خاص برای تحریک آنها طراحی شده اند. این یک فکر واقعاً جالب است که سؤالات جالبی را ایجاد می کند، مانند: آیا افراد کمتری به خاطر خود محتوا تولید می کنند؟ یا اینکه رسانه‌های زیادی برای کمپین‌های بازاریابی تولید می‌شوند که همه چیزهای «واقعی» را از بین می‌برند؟ اما از آنجایی که حتی هنرمندان نیز باید از خود حمایت کنند، شاید این تغییر دیدگاه امری اجتناب‌ناپذیر بود.”

“محتوا” هدف و نیت گسترده را نشان می دهد

بت بوکر مدیر عامل و بنیانگذار آژانس روابط عمومی Gracie PR در ناپل، فلوریدا است. او اغلب به عنوان یک متخصص ادراک عمومی با او مشورت می‌کند، و می‌گوید که اگرچه خودش محتوا می‌سازد و پست می‌کند، اما نباید مترادف با کاری باشد که یک تهیه‌کننده یا بازیگر خلق می‌کند. «استفاده از یک عبارت فراگیر مانند «محتوا» برای توصیف کار حرفه ای ها در صنعت سرگرمی بی ادبانه است. زبان مهم است، و در حالی که من می‌دانم که استراتژی و خلاقیت زیادی در محتوا وجود دارد. آفرینش، این همان نوع استراتژی و خلاقیتی نیست که وارد فیلمسازی می شود. بوکر می‌گوید:

استفاده از کلمه «محتوا» به‌عنوان یک عبارت عمومی، استعداد کسانی را که «با قصد و هدف» خلق می‌کنند، کاهش می‌دهد.

«محتوا» خیلی گسترده است

بیایید آن را آنچه هست بنامیم. پس چیست؟ فیلم‌سازی بازاریابی محتوا نیست و کپی‌نویسی طراحی گرافیکی نیست. بین محتوا و هنر تفاوت وجود دارد زیرا همه این موارد که می‌توانند محتوا باشند، و از نظر فنیمحتوا هستند، لازم نیست دقیقاً به یک شکل به آنها اشاره شود. بنابراین، در حالی که اصطلاح “محتوا” به عنوان یک کلمه موثر است، به تنبلی در انتخاب کلمه اشاره می کند.

“این “بی ادبانه” نیست، اما یک اصطلاح بسیار مبهم است که آمده است. آماندا گرین، مدیر محتوای شرکتی در اورلاندو، فلوریدا، می‌گوید به معنای هر چیزی و هر چیزی که به کار خلاقانه و بازاریابی مربوط می‌شود. یک کمدین TikTok یک «تولیدکننده محتوا» است، و همچنین یک نویسنده مقاله سفید دانشگاهی، یک طراح گرافیک، یک روزنامه‌نگار ویدیویی، یک گزارشگر علمی، یک گیمر توییچ، یک خالق میم، یک منتقد فناوری، یک مدیر رسانه‌های اجتماعی، کارشناس سئو… آیا مشکل را می بینید؟ یافتن شغل در این صنعت بسیار دشوار است زیرا «محتوا» یک اصطلاح عمومی است.»

عصر هوش مصنوعی محتوا را پیچیده می کند

جسیکا سیگل، نویسنده و روزنامه نگار سابق که اکنون یک آژانس خلاق را اداره می کند، می گوید: «کلمه «محتوا» در عصر هوش مصنوعی بسیار حساس شده است. از آنجایی که شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا با تمایل روزافزون مصرف‌کننده برای فیلم‌ها، موسیقی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و ویدیوهای جدید همراهی کنند، تنش‌های فزاینده‌ای در مورد اینکه همه این کارهای خلاقانه از کجا می‌آیند وجود دارد. او همچنین اخیراً کارگاهی را در مورد اینکه چگونه متخصصان بخش اجتماعی می‌توانند اخلاقی و کارآمد از قدرت هوش مصنوعی استفاده کنند، رهبری کرده است. بدون از دست دادن تماس ضروری انسان.

«همانطور که دیدیم، بسیاری از تولیدکنندگان و سازمان‌ها برای پر کردن این خلأ به هوش مصنوعی روی می‌آورند. منطقی است: هوش مصنوعی سریع و ارزان است، و اگر فقط به دنبال موفقیت در سئو هستید، این کار را انجام می دهد. اما جایی که می‌تواند توهین‌آمیز شود، زمانی است که «محتوا» را با «هنر» اشتباه می‌گیریم… خلق هنر به ذهنی انسانی – و در عین حال، با استعدادی نیاز دارد. تفاوت بین این دو چیز در جایی است که توهین وارد می شود. ما به مرزهای واضح تری در مورد محتوای محتوا و چیزهای بسیار بیشتر نیاز داریم.”

اما مجبور نیستیم فقط “محتوا” را بگوییم – در عوض این را امتحان کنید

“من توصیه می کنم بوکر می‌گوید: همیشه با کلماتی که در مورد کار خود به کار می‌برید تا حد امکان عمدی باشید. “هر خلاق چیز متفاوتی را به میز می آورد، و کار خلاقانه را پویا و گویا می کند، زیرا ویژگی های شخصی ما را دارد.”

او به کسانی که با افراد خلاق، بالاتر و پایین تر کار می کنند، توصیه می کند چند استراتژی زبانی را دنبال کنند تا اطمینان حاصل شود. آن‌ها به کار خلاقان احترام می‌گذارند:

  • تا آنجا که ممکن است خاص باشید تا آنچه را که کار شما منحصر به فرد و تأثیرگذار می‌کند برجسته کنید. به همین دلیل است که داستان گویی بسیار قدرتمند است. شما می خواهید مردم احساس کنند با کار شما و چرایی شما ارتباط دارند.
  • شما باید به انطباق آن زبان با مخاطبان و زمینه های مختلف توجه داشته باشید. به خودتان اجازه دهید که با رشد و تغییر برندتان، آن زبان را تغییر دهید.
  • درباره کلماتی که مهم هستند فکر کنید، اما مختصر و تاثیرگذار باشید – نه طولانی.

در صورت شک، از هنرمندان بپرسید – چه بازیگر، چه نویسنده، طراح یا اینفلوئنسر – چیزی که ترجیح می‌دهند کارشان را بنامند. بعید است که آنها با “محتوا” پاسخ دهند.

Photo توسط Rawpixel.com/Shutterstock.com< /em>

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی