عمومی

متا سیستمی را برای اطمینان از تبلیغات “عادلانه” راه اندازی می کند توزیع

متا سیستمی را برای اطمینان از تبلیغات “عادلانه” راه اندازی می کند
توزیع

متا اخیراً طرحی را برای پیشبرد توزیع عادلانه تبلیغات در فناوری‌های متا، از طریق یک سیستم جدید کاهش واریانس (VRS) اعلام کرد.



متا سیستمی را برای اطمینان از توزیع آگهی “عادلانه” راه اندازی می کند<. span class="ezoic-autoinsert-video ezoic-under_first_paragraph">

متا با وزارت دادگستری و وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده همکاری می کند تا سیستم تحویل تبلیغات خود را تغییر دهد تا از تبلیغات تبعیض آمیز که نقض قوانین است جلوگیری کند. قانون مسکن عادلانه VRS ابتدا برای آگهی‌های مسکن اعمال می‌شود، سپس برای پوشش آگهی‌های استخدامی و اعتباری ایالات متحده در سال آینده گسترش خواهد یافت.

meta launches vrs - متا سیستمی را برای اطمینان از تبلیغات "عادلانه" راه اندازی می کند
توزیع” important=”

آدرس کردن تبعیض الگوریتمی

VRS این سیستم بخشی از حل و فصل است که متا در حال مذاکره با وزارت دادگستری برای حل و فصل شکایتی است که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک تنظیم شده است. هر دو طرف اکنون در مورد اهداف انطباق سیستم به توافق رسیده اند که تبعیض الگوریتمی را بررسی می کند.

متا همچنین تا ژوئن سال ۲۰۲۶ تحت نظارت دادگاه و همچنین بازبینی مداوم منظم از انطباق آن با توافقنامه تا ژوئن ۲۰۲۶ خواهد بود.

حذف “سوگیری الگوریتمی غیرقانونی”

کریستن کلارک، دستیار دادستان کل از بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری، گفت: “این توسعه یک گام اساسی در ورود است تلاش‌های وزارت دادگستری برای پاسخگویی متا به خاطر سوگیری الگوریتمی غیرقانونی و ارائه تبلیغات تبعیض آمیز در پلتفرم‌هایش. وزارت دادگستری با اطمینان از آدرس‌دهی سیستم کاهش واریانس و حذف تبعیض‌آمیز تبلیغات در پلتفرم‌هایش، متا را پاسخگو نگه می‌دارد. نظارت فدرال متا باید یک سیگنال قوی به دیگر شرکت‌های فناوری ارسال کند که آنها نیز به دلیل عدم رسیدگی به تبعیض الگوریتمی که با قوانین حقوق مدنی ما مغایرت دارد، پاسخگو خواهند بود.»

U.S. وکیل دامیان ویلیامز برای ناحیه جنوبی نیویورک افزود: «این قطعنامه پیشگامانه استاندارد جدیدی را برای پرداختن به تبعیض از طریق یادگیری ماشینی تعیین می کند. ما از اینکه متا موافقت کرد برای حل این موضوع با ما همکاری کند و متا را به خاطر برداشتن اولین گام‌ها در جهت رسیدگی به سوگیری الگوریتمی تحسین می‌کنیم. ما امیدواریم که سایر شرکت‌ها از متا در رفع تبعیض در پلتفرم‌های تبلیغاتی خود پیروی کنند. ما به استفاده از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم برای رسیدگی به تخلفات قانون مسکن عادلانه ادامه خواهیم داد.”

VRS چگونه کار می کند

سیستم کاهش واریانس واریانس بین را کاهش می دهد مخاطبان واجد شرایط و مخاطبان واقعی، با وزارت دادگستری راضی است که سیستم جدید به طور قابل توجهی به این هدف دست خواهد یافت. این سیستم تعصب الگوریتمی نسبت به جنسیت، نژاد یا قومیت را کاهش می دهد.

بررسی مداوم سیستم توسط شخص ثالث مستقل انجام خواهد شد. بازبینی کننده، که بررسی و تأیید می کند که آیا سیستم معیارهای انطباق مورد توافق طرفین را برآورده می کند یا خیر.

جدیدترین عناوین را از Small Business Trends دریافت کنید. ما را در اخبار Google دنبال کنید.

تصویر: $


بیشتر در: فیس بوک
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی