خبر

ماهیت بازار طلا سرمایه‌گذاری میان مدت است

ماهیت بازار طلا سرمایه‌گذاری میان مدت است

بازار؛ گروه بورس: ‌تولیدکننده و کارآفرین صنعت طلا با اشاره طی ۱۰ سال گذشته برنامه‌ریزی و تلاش‌هایی برای تقویت واحدهای تولیدکننده طلا انجام شده گفت: اکنون کارخانجات و واحد ساخت طلا از رشد مناسب برخوردار شده و اشتغال مناسبی را ایجاد کرده‌اند.

‌آرش حسن‌زاده در حاشیه مراسمی در جمع خبرنگاران میانگین و میزان اشتغالزایی را در واحدهای زیرمجموعه طلا حدود ۲۵ تا ۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در کارخانه های مشغول به کار هستند و این در حالی است که اشتغال در بخش فروش واحد طلا از یک تا سه نفر آغاز شده است.

اکنون تولیدات طلا در مقایسه با برندهای مطرح و معروف دنیا دارای کیفیت بالاست و تولیدات این واحد توان رقابت با برندهای معروف سایر کشورها را دارد

وی تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۰ در کارخانه‌هایی که داخل ایران در حوزه صنف طلا فعال بودند بعضا تولید بدون کیفیت ارائه می‌شد. این در حالی بود که در سفر به کشورهای خارجی شاهد کارهایی با کیفیت بودیم به همین دلیل رغبت و تمایل بیشتری برای فروش مصنوعات طلای خارجی وجود داشت.

‌وی ادامه داد: اگر در شرایط امتیازدهی به مصنوعات طلای ایران و خارج بودیم، امتیاز کار خارجی ۱۰۰ و کار ایرانی ۳۰ بود و اختلاف معناداری از نظر کیفیت وجود داشت.

‌حسن‌زاده عنوان کرد: مشکلی که وجود داشت برخورد با مصنوعات طلای خارجی بود و با هدف حمایت از تولیدات ایرانی با عرضه طلای خارجی برخورد می‌شد، در بار دومی که این برخوردها با واحد من انجام شد این اجبار به وجود آمد و این ایده به ذهن من رسید که باید تولیدات ایرانی باکیفیت و متناسب با کیفیت مصنوعات طلای خارجی در داخل کشور ساخته شود.

او افزود: به همین دلیل واردات تمامی تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های ساخت طلای کیفی، آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص در دستور کار قرار گرفت. در این میان استفاده از طرح‌های ایرانی با استفاده از تاریخچه فرهنگ و هنر ایرانی نیز مورد توجه قرار گرفت تا مشتریان بتوانند به این طرح‌ها دسترسی داشته باشند.

آرش حسن زاده گفت: با خودم عهد و پیمانی بستم که به هر طریقی که امکان پذیر است تولیدات ایران را به حد کیفی تولیدات خارجی نزدیک کنم.

‌وی بیان داشت: ایده‌ها و هنر ایرانی باارزش‌ترین شاخص برای گسترش و توسعه تولیدات داخلی به شمار می‌رود و بنده هم این نکته را سرلوحه کار تولید در واحد طلای حسن‌زاده قرار دادم.

‌این تولید کننده و کارآفرین در صنعت طلا درباره کیفیت طلای ساخت خاطر نشان کرد: اکنون تولیدات ما در مقایسه با برندهای مطرح و معروف دنیا دارای کیفیت بالاست و تولیدات این واحد توان رقابت با برندهای معروف سایر کشورها را دارد.

بخش عمده فعالان بازار به صورت تجربی کار را به پیش می‌برند اما اگر دانش کار وجود داشته باشد سرعت پیشرفت افزایش قابل توجهی خواهد داشت

وی تاکید کرد: تلاش همیشگی ما این بوده که طلای ساخت داخل برای مصرف داخلی از کیفیت لازم برخوردار باشد.

این تولید کننده و کارآفرین در صنعت طلا عنوان کرد: تلاش‌ها جواب داده و اکنون شاهد عرضه مصنوعات طلای خیلی با کیفیت و بهتر نسبت به نمونه‌های خارجی در کشور هستیم. کشور ایتالیا با کیفیت‌ترین مصنوعات طلا را به بازار جهان عرضه می‌کند اما به جرات می‌توانم بگویم مصنوعات طلایی که ما در واحد طلا تولید می‌کنیم از نظر کیفیت قابل رقابت با آنها است.

‌وی تاکید کرد: همانند گوشی تلفن همراه که هر چند ماه یک بار با مدل‌هایی جدید به بازار عرضه می‌شود صنعت طلا و جواهر و مصنوعات طلا نیز نیاز به نوآوری و مدل‌های جدید دارد تا بتواند به نیازهای مخاطبان در این بازار پاسخ دهد.

‌حسن‌زاده با تاکید براینکه هیچ مانع و محدودیتی برای پیشرفت و توسعه کار و بازار وجود ندارد، عنوان کرد:‌ ابزارهای کار به اندازه‌ کافی در این مجموعه تولیدی وجود دارد و تلاش ما این است که تولیدات بین‌المللی شوند و قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را داشته باشند.

‌وی ادامه داد: با اطمینان می‌گویم که در عرصه رقابتی با برندهای مطرح دنیا بسیار توانا هستیم و هیچ مانعی برای رقابت در بازارهای جهانی نداریم.

‌حسن‌زاده افزود:‌ مقایسه مدل‌ها و کیفیت تولیدات ما به صورت مستمر در حال انجام است و رصد این موضوع نشان می‌دهد که تولیدات طلای حسن‌زاده حرف‌های زیادی برای گفتن در بازار رقابتی دارد.

طلا باارزش‌ترین سرمایه گذاری در هر زمانی است

‌این تولید کننده و کارآفرین در صنعت طلا با بیان اینکه طلا یکی از باارزش‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در هر زمانی است، گفت: افراد با سرمایه گذاری در صنعت طلا همواره می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی این سرمایه‌گذاری را به عنوان پشتوانه‌ای قوی در زندگی داشته باشند.

‌وی در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه نگرانی از بابت نوسان‌های روزانه نرخ طلا وجود ندارد، عنوان کرد: تلاش ما در کار این است که بدون توجه به نوسان‌های نرخ طلا که مردم عادی به آن اهمیت بیشتری می‌دهند تنها به حفظ دارایی و سرمایه و وزن کار در کنار توسعه فکر کنیم.

‌حسن زاده افزود: به همه مشتریان توصیه می‌کنیم که بدون توجه به نوسان‌های اندک طلا به هر میزان که توانایی داشته و قادر هستند در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند و به سوددهی یا زیان‌دهی در یک بازار دو یا سه ماهه توجه چندانی نداشته باشند چون ماهیت بازار طلا سرمایه‌گذاری میان مدت است که به طور حتم سودآور خواهد بود. افراد حتی اگر نتوانند طلای فراوان را به صورت یکجا و کامل خریداری کنند آن را اندک اندک خریداری کنند زیرا این روش بهترین شیوه سرمایه گذاری است.

ویژگی نقدشوندگی بالا در بازار طلا

‌وی با اشاره به نقدشوندگی سریع در بازار طلا اظهار کرد:‌افراد می‌توانند طلا را در حجم پائین یا بالا و حتی گرم به گرم خریداری کنند و آن را یکجا یا مرحله به مرحله به فروش برسانند و این خاصیت نقدشوندگی از مهمترین ویژگی‌های این بازار است.

‌حسن‌زاده با تاکید براینکه دانش و تخصص لازمه راه‌اندازی و ماندگاری در هر کار و حرفه‌ای است، عنوان کرد:‌ صنعت طلا و جواهر نیز از این قاعده مثتثنی نیست و تولید در این کار علاوه بر مهارت‌های تجربی به دانش و علم روز نیز نیاز دارد. بخش عمده فعالان بازار به صورت تجربی کار را به پیش می‌برند اما اگر دانش کار وجود داشته باشد سرعت پیشرفت افزایش قابل توجهی خواهد داشت در بخش فروش نیز به همین گونه است و تجربه کار در کنار دانش هم‌افزایی را در این حرفه به نحو موثری افزایش خواهد داد.

وی تاکید کرد:‌ خلاقیت و نوآوری نیز لازمه کار تمامی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی فعال در صنف طلا و جواهر است و باید گفت خلاقیت تضمین‌کننده موفقیت است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی