عمومی

چرا بنیانگذار یک شرکت 17 میلیارد دلاری Wordle را ساخت؟ رقیب بازی شده توسط بیش از 6.5 میلیون نفر؟ چون وجود ندارد تاریخ پایان برای انجام کاری که دوست دارید

چرا بنیانگذار یک شرکت ۱۷ میلیارد دلاری Wordle را ساخت؟
رقیب بازی شده توسط بیش از ۶٫۵ میلیون نفر؟ چون وجود ندارد
تاریخ پایان برای انجام کاری که دوست دارید

در سال ۲۰۰۶، دارمش شاه  HubSpot را با دوست و همکلاسی خود در MIT تأسیس کرد برایان هالیگان. پنج سال بعد، HubSpot به بیش از ۵۰۰۰ مشتری خدمات ارائه کرد و در رتبه ۳۳ در رده ۵۰۰ شرکت قرار گرفت. آنها به همین جا بسنده نکردند: HubSpot در سال ۲۰۱۴ عمومی شد و امروز دارای ارزش بازار بیش از ۱۷ میلیارد دلار است.

شاه؟ او به وضوح رویای کارآفرینی را زندگی می‌کند.

بنابراین شما می‌توانید ببخشید که فکر می‌کنید عجیب به نظر می‌رسد که شاه اخیراً WordPlay، یک بازی Word مبتنی بر وب — فکر کنید Wordle، با این تفاوت که می‌توانید کارهایی مانند چالش دوستان و انجام بازی‌های گروهی را نیز انجام دهید — که توسط بیش از ۶٫۵ میلیون نفر انجام شده است و به طور متوسط ​​۳٫۵ است. میلیون کاربر هفتگی

یعنی تا زمانی که بفهمید چرا بنیانگذار یک شرکت ۱۷ میلیارد دلاری یک بازی کلمات ایجاد کرده است.

شاه عاشق بازی های کلمه ای است. او مانند میلیون‌ها نفر دیگر، وردل را بازی کرد.

اوایل امسال، پسر ۱۱ ساله‌اش در حال گذراندن دوره شانزده هفته‌ای برنامه‌نویسی پایتون بود. زمانی که آنچه می‌توانید با آنچه آموخته‌اید انجام دهید سرگرم‌کننده‌تر به نظر می‌رسد، یادگیری همیشه سرگرم‌کننده‌تر است، و شاه می‌خواست راهی پیدا کند که او را با انگیزه و هیجان‌زده نگه دارد.

شاه می‌گوید: «یکی از چیزهایی که شب‌ها مرا بیدار نگه می‌دارد، این است که چگونه می‌توانم به ابتکار و رانندگی به سمت پسرم. او بسیار راحت‌تر از دوران رشد من است. چگونه مطمئن شوم که او یک روش رشد و ذهنیت سازنده؟

بنابراین یک شنبه شب شاه برنامه ای ساخت به نام FirstWord، ابزاری مبتنی بر ریاضی که پیش‌بینی می‌کند حدس کلمه اول Wordle چقدر می‌تواند خوب باشد. (برای جالب‌تر کردن فرآیند، او تصمیم گرفت فقط ۲۴ ساعت به خود فرصت دهد تا کدنویسی کند و آن را برای عموم راه‌اندازی کند.)

صبح روز بعد او بازی را به پسرش نشان داد و گفت، “ببین چه چیزی من در پایتون ساخته‌ام. با هم آن را راه‌اندازی می‌کنیم.” آنها در عرض ساعت هزاران نفر در سراسر جهان را تماشا کردند که در کمتر از یک روز یک بازی ساخته شده بود.

سپس، به شیوه کلاسیک کارآفرینی. ، او فرصتی را مشاهده کرد. از آنجایی که Wordle فقط هر ۲۴ ساعت یکبار قابل بازی است، و تمرین یک بار در روز روشی موثر برای بهبود مهارت نیست، شاه تصمیم گرفت یک بازی کلمه ای با الهام از Wordle ایجاد کند که بر پایه FirstWord ساخته شده بود و WordPlay متولد شد.

“باحال”، شما ممکن است فکر کند “اما آیا بنیانگذار یک شرکت ۱۷ میلیارد دلاری کارهای بهتری برای انجام دادن ندارد؟”

برای شروع، HubSpot خودش یک شرکت “تصادفی” بود. شاه یک وبلاگ، OnStartups را به عنوان یک پروژه پایان نامه در دبیرستان راه اندازی کرد. به گفته شاه، بدون آن وبلاگ، احتمالاً او و هالیگان ایده HubSpot را نداشتند.

و در حالی که داشتن یک برنامه است. عالی است، همانطور که شاه می گوید، “گاهی اوقات شما کارهایی را انجام می دهید که احساس درستی می کنید. تا زمانی که چیزی را یاد می گیرید، از آن لذت می برید، و برای مردم ارزش می آورید… احتمالا ارزش انجام دادن را دارد.” (یا به عنوان استیو جابز گفت، “گاهی اوقات می توان تنها با نگاه کردن به عقب، نقاط را به هم متصل کرد.”)

و سپس این وجود دارد. شاه وقتی از او می‌پرسند چرا هنوز کد می‌نویسد، چه می‌گوید؟

پاسخ ساده است: این چیست؟ من عاشق انجام دادن آن هستم و این یکی از معدود کارهایی است که فکر می کنم در آن مهارت دارم.

خنده دار است، زیرا اگر نویسنده ای پرفروش باشید، به نوشتن ادامه می دهید. اگر یک موسیقیدان مشهور جهانی هستید، به نواختن خود ادامه می دهید. اما اگر توسعه‌دهنده نرم‌افزار خوبی هستید، انتظار می‌رود که برای موفقیت به سمت مدیریت بروید و نوشتن کد به عنوان «اتلاف وقت» تلقی می‌شود.

من آن را متفاوت می بینم. از نظر من، موفقیت به این است که مهارت خود را در طول سال‌ها و سال‌ها تقویت کنید، و یکی از معدود با ترکیبی خاص از مهارت‌ها باشید… در مقابل «مدیر» بودن، که میلیون‌ها نفر از آن‌ها وجود دارد.

بسیاری از آنها، تصور می‌کنم، شاه احساس می‌کند مدیران بسیار بهتری از او هستند.

در حالی که برای بسیاری از “موفقیت” توسط عوامل خارجی مانند اعداد، معیارها، یا نمایه عمومی تعیین می‌شود، تعریف بهتر موفقیت این است که آیا می‌توانید کاری را انجام دهید که از آن لذت می‌برید. کاری که به شما احساس رضایت، رضایت و خوشحالی می دهد. کاری که فرصت‌هایی برای یادگیری فراهم می‌کند. کاری که به شما چیزی می دهد که مشتاقانه منتظر آن باشید.

کاردستی خود را تقویت کنید تا ترکیب خاصی از مهارت‌هایی را که می‌خواهید توسعه دهید، توسعه دهید.

تعریف دیگران از موفقیت را بپذیرید و با صرف زمان و تلاش و پشتکار، مطمئناً می توانید یک تجارت یا حرفه “موفق” بسازید — اما ممکن است این فرآیند همچنین به شما احساس توخالی بدهد.

زیبایی راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا مسیری که برایتان جالب است این است که آنچه را که می‌خواهید انجام دهید، انتخاب کنید.

پس مطمئن شوید که این کار را با تعریف شما از موفقیت در ذهن شما.

زیرا شما تنها تعریف موفقیت مهم است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی