عمومی

فرهنگ شرکتی پر رونق نیاز به حقیقت دارد رهبری

فرهنگ شرکتی پر رونق نیاز به حقیقت دارد
رهبری

نویسنده مشترک انریکه آکوستا گونزالس، مدیر عامل Triad Leadership Solutions LLC.

در چشم انداز کسب و کار رقابتی امروز و محیط ناپایدار اقتصاد کلان، فرهنگ شرکت سالم برای دستیابی به موفقیت بلندمدت ضروری است. فرهنگ شرکت سالم یک مزیت رقابتی است و بهترین ها را از بقیه جدا می کند. این نتیجه بسیاری از مطالعات بوده است و اخیراً مک کینزی در مورد بیش از ۱۰۰۰ سازمان تحقیق کرده است تأیید شده است. در تجربه ما، فرهنگ شرکت سالم بر اساس چهار عنصر کلیدی ساخته شده است: هدف، چشم انداز، ارزش ها و رفتارها.

هدف این است که دلیل چرا یک سازمان فراتر از صرف درآمدزایی وجود دارد. یک هدف به وضوح تعریف شده می تواند الهام بخش کارمندان باشد و به آنها کمک کند تا بفهمند کارشان چقدر معنادار است. چشم انداز توضیح می دهد که سازمان به کجا هدایت می شود و چه چیزی امیدوار است به آن دست یابد. یک چشم انداز قانع کننده می تواند تلاش های کارکنان را به سمت اهداف مشترک هماهنگ کند و آنها را تشویق کند تا برای دستیابی به موفقیت با یکدیگر همکاری کنند. ارزش ها اصول راهبری هستند که فرهنگ یک سازمان را تعریف می کنند. وقتی ارزش‌های یک سازمان به وضوح تعریف و انتقال داده می‌شوند، کارکنان می‌فهمند که از آنها چه انتظاری می‌رود و چگونه همه با هم کار می‌کنند. رفتارها اقداماتی هستند که کارکنان برای تبدیل هدف و چشم انداز به واقعیت انجام می دهند. فرهنگ شرکت سالم نتیجه همسو شدن هر چهار عنصر است: یک هدف معنادار، یک چشم انداز الهام بخش، ارزش های قوی، و رفتارهای مبتنی بر این ارزش های قوی. با این حال، در تجربه ما، یک جنبه اضافی وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می‌شود: حقیقت در رهبری. فرهنگ شرکت تنها زمانی سالم خواهد بود که با حقیقت در رهبری همراه شود. حقیقت در رهبری به این معنی است که رهبر واقعاً اهداف شرکت و ارزش های شرکت را پذیرفته و مطابق آنها عمل می کند.

چند مثالی که نشان می دهد. چگونه حقیقت در رهبری فرهنگ شرکت را تقویت می‌کند و چگونه فقدان حقیقت در رهبری آن را از بین می‌برد:

  • اگر شرکتی هدف بزرگ‌تر کاهش جهانی را دنبال کند. ضایعات غذا و از دست دادن غذا، حقیقت در رهبری وجود دارد اگر رهبر کاهش ضایعات مواد غذایی در شرکت خود را بر سود کوتاه مدت اولویت دهد و خودش مطابق با آن رفتار کند. رهبر به عنوان یک الگو عمل می کند.
  • در مقابل، اگر اعتماد یک ارزش اصلی باشد و اگر رهبر اطلاعاتی را که توسط یکی از اعضای تیم به او داده شده است به اشتراک بگذارد، حقیقت در رهبری ارائه نمی شود. مشروط به این که رهبر آن را با شخص دیگری به اشتراک نگذارد.
  • اگر صداقت و شفافیت از ارزش‌های اصلی شرکت هستند، اگر رهبر با صادق و شفاف بودن، ارائه بازخورد صریح و راه رفتن در صحبت‌ها به این ارزش‌ها پایبند باشد، می‌تواند یک الگو باشد و مشارکت و عملکرد کارکنان را تقویت کند.
  • اگر اعتماد یک ارزش اصلی است. ، یک رهبر هرگز نباید اطلاعاتی را که به طور محرمانه توسط یکی از اعضای تیم به او داده شده است به اشتراک بگذارد. تنها با یک اقدام که ارزش‌های تیم را نقض می‌کند، این ارزش‌ها می‌توانند فقط به کلماتی تبدیل شوند که هیچ‌کس متعهد به انجام آن نیست.
< ما متقاعد شده‌ایم که رهبری قوی را می‌توان برای مدت معینی بازی کرد. اما در دراز مدت، کارمندان متوجه خواهند شد که آیا حقیقتی در رهبری وجود دارد که در زندگی رهبر با اهداف و ارزش‌های شرکت منعکس شده است یا خیر. حقیقت در رهبری وجود دارد اگر رهبران:
  1. واقعاً باور داشته باشند که هدف شرکت ارزش دنبال کردن را دارد
  2. یک چشم انداز ایجاد کنند. که نه تنها اهداف پولی بلکه و به خصوص هدف عمیق تر را از نظر اینکه چرا شرکت کاری را که انجام می دهد منعکس می کند،
  3. واقعاً ارزش های شرکت را در آغوش بگیرید
  4. بر اساس هدف، چشم انداز زندگی کنید، و ارزش گذاری با نشان دادن مداوم رفتار مربوطه

فرهنگ شرکتی پر رونق نه تنها به یک هدف قانع کننده، بلکه الهام بخش نیاز دارد. چشم انداز، ارزش های قوی و کارکنانی که بر اساس آن ارزش ها عمل می کنند. همچنین و به ویژه مستلزم حقیقت در رهبری به معنای رهبرانی است که به عنوان الگو عمل می کنند و ارزش ها و رفتار خود را با فرهنگ سازمان همسو می کنند.

اگر به رهبری علاقه دارید، ممکن است بخواهید کتاب رهبری جدید پاتریک را نیز بخوانید مجلس رهبری.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی