عمومی

آیا در تلاش برای پایبندی به تصمیمات یا اهداف جدید هستید؟ روانشناسان می گویند برای ایجاد از جلوه شروع تازه استفاده کنید بهتر،  عادات ماندگار

آیا در تلاش برای پایبندی به تصمیمات یا اهداف جدید هستید؟
روانشناسان می گویند برای ایجاد از جلوه شروع تازه استفاده کنید
بهتر،  عادات ماندگار

من تصمیمات سال نو. در حالی که کمی قضاوت به نظر می رسد، من فکر می کنم اگر کاری ارزش انجام دادن یا تغییر دادن را دارد، ارزش انجام دادن یا تغییراکنون، نه در تاریخ دلخواه پیروی کنید.

به علاوه، فکر می کنم اگر نتوانم شروع کنم و به انجام آن ادامه دهم اکنون، من هستم بعید است که بعد از یک تاریخ دلخواه شروع شود و به انجام آن ادامه دهد.

در این مطالعه در علوم روانشناسی منتشر شد، محققان از شرکت کنندگان خواستند تا برای یادآوری ایمیل اهداف خود ثبت نام کنند. به برخی از آنها تاریخ دلخواه برای ثبت نام داده شد، مانند “۶ آوریل”. به دیگران بیشتر تاریخ مشخصی داده شد، مانند “اولین روز بهار.”

شرکت کنندگانی که تاریخ مشخصی به آنها داده شد به طور قابل توجهی بیشتر بودند. احتمال شروع یک هدف جدید چرا؟ روانشناسان آن را “اثر شروع تازه می نامند. نشانه‌ها – شروع سال جدید، ماه، هفته، فصل، و غیره – تمایل دارند گذر زمان را متمایز کنند و دوره‌های «حسابداری ذهنی» جدیدی ایجاد کنند، و گذشته را در گذشته قرار دهند تا آینده‌ای آرزومندتر به نظر برسد. .

به عنوان محققان می نویسند:

ما شواهد علّی ارائه می کنیم که تأکید بر نقطه عطف زمانی که نشان‌دهنده شروع یک دوره زمانی جدید است، نیات افراد را برای شروع تعقیب هدف افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، ما پیشنهاد می‌کنیم و نشان می‌دهیم که انگیزه تقویت‌شده افراد برای شروع به دنبال آرزوهایشان پس از چنین نشانه‌های زمانی، تا حدی از گسست روان‌شناختی این نشانه‌ها از گذشته و خود ناقص فرد ناشی می‌شود.

< /div>

همه را خلاصه کنید، و “سال نو، من جدید.”

خط آخر در نقل قول بالا کلیدی است: نقاط دیدنی مانند فصل های جدیدی در زندگی شما هستند. ممکن است سال گذشته خیلی بستنی خورده باشم، اما امسال — وارد “جدایی روانی از گذشته و خود ناقص” شوید — نمی خواهم.

<. div class="standardText" readability="32">

علامت‌ها؟ آن‌ها به ما کمک می‌کنند صفحه را تغییر دهیم.

با وجود این، ماندن در آن صفحه جدید مستلزم تعیین نوع درستی از اهداف است.

اجتناب در مقابل رویکرد

در این مطالعه منتشر شده در PLOS One، محققان اهداف شرکت کنندگان را به دو دسته اساسی دسته بندی کردند. دسته بندی:

  • اهداف اجتناب: توقف، ترک یا جلوگیری از یک رفتار نامطلوب.
    “خوردن بستنی کمتر» یک هدف اجتنابی است. همینطور “نوشیدن این همه رژیم غذایی Mtn. Dew” را متوقف کنید. (در یک لحظه بیشتر در مورد آن توضیح دهید.) “از نادیده گرفتن مسائل بین فردی بین کارکنان خودداری کنید.” همینطور “از خوردن غذاهای ناسالم دست بکش” که خیلی مبهم است.
  • اهداف رویکرد: اتخاذ یک رفتار جدید. «سالم‌تر بخور» یک هدف رویکردی است، اما همچنین بسیار مبهم است. “حداقل یک وعده سبزیجات در ناهار و شام بخورید” یک هدف رویکرد خاص تر است. “هر روز حداقل یک کارمند را تعریف یا تحسین کنید.”

همانطور که احتمالاً می توانید حدس بزنید، شرکت کنندگانی که اهداف رویکرد تعیین‌شده به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از کسانی که اهداف اجتنابی تعیین می‌کنند، به آنها پایبند هستند.

تا حدی به این دلیل است که انجام آن رضایت‌بخش‌تر است. کاری که می خواهید انجام دهید، به جای اجتناب از کاری که نمی خواهید انجام دهید.

Take me; برای چندین دهه من یک تن Diet Mtn نوشیدم. شبنم وقتی تصمیم گرفتم که باید خیلی کمتر بنوشم، هدفم را نوشیدن آب بیشتر تعریف کردم. به جای این که بگم “من صبح دییت ن. شبنم نمی خورم” گفتم: “صبحانه با نوار پروتئین و موزم آب می خورم.” بعداً قانون آب را به ناهار و شام و تنقلات تعمیم دادم…

البته نتیجه این بود که نوشیدنی کم شود. رژیم غذایی Mtn. شبنم اما من از نوشابه پرهیز نکردم — داشتم به آب “نزدیک می‌شدم”.

همین مورد می‌تواند برای هر عادتی که می‌خواهید صادق باشد. عوض شدن. اگر تمایل دارید از درگیر شدن در اختلافات بین فردی بین کارمندان خودداری کنید، نگویید که نادیده گرفتن آنها را متوقف خواهید کرد.

این کار را انجام دهید. هدف شما ایجاد حس رفاقت و کار گروهی بهتر و انتخاب فعالیت ها یا رفتارهایی است که از هدف شما حمایت می کند. شاید شما هر روز زمان کمی را صرف کار در بخشی کنید که در آن دو کارمند با هم هماهنگ نیستند. شاید موقعیت‌هایی ایجاد کنید که افراد بتوانند روی چیزهای مثبت با هم کار کنند. رئیس من یک بار من و کارمندی را که با او درگیر بودم به پروژه ای با پاداش بالقوه مهم منصوب کرد. ما به سرعت تفاوت های خود را برطرف کردیم.

تقریباً هر هدف اجتنابی را می توان به یک هدف رویکرد تبدیل کرد. به سادگی رفتار یا عادت مثبتی را که می‌خواهید جایگزین کاری کنید که می‌خواهید متوقف کنید، تعیین کنید و روی انجام آن تمرکز کنید.

اگر می‌خواهید انجام دهید. می‌خواهید کمتر تلویزیون تماشا کنید، هدف خود را برای خواندن ۲۰ صفحه هر شب در نظر بگیرید.

و برای اینکه شانس بیشتری برای ماندن داشته باشید. به این عادت، دوشنبه آینده آن را شروع کنید. یا ماه آینده یا در هر روزی که مانند یک نقطه عطف به نظر می رسد و به شما کمک می کند صفحه ذهنی خود را بازگردانید و از قدیمی خود جدا شوید. شخصی که بیش از حد تلویزیون تماشا کرده است، اما — از همان روز — این کار را نخواهد کرد.

اگر فقط به این دلیل که شما در عوض مقداری از آن زمان را صرف خواندن خواهم کرد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی