خبر

رشد ۵۱ درصدی دسبحا در ۹ ماهه

رشد ۵۱ درصدی دسبحا در ۹ ماهه

بازار؛ گروه بورس: شرکت گروه دارویی سبحان با نماد دسبحا در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۱۹۹ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد افزایش داشته است.

دسبحا با سرمایه ثبت شده ۶۹۷.۵ میلیارد تومان طی عملکرد ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳۸.۵ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.
دسبحا در دوره ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به ازای هر سهم ۸۸ ریال سود شناسایی کرده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش داشته است.
«دسبحا» با سرمایه ثبت شده ۶۹۷.۵ میلیارد تومان طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ مبلغ ۶۱.۶ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.
همچنین گروه دارویی سبحان در شش ماهه نخست سال جاری به ازای هر سهم حدود ۸.۷ تومان سود ساخته در حالی که در مدت مشابه سال گذشته سود هر سهم ۱۲.۲ تومان بوده و این مسئله ناشی از افزایش سرمایه ۱۱۵ درصدی سال گذشته است که از محل آورده و اندوخته انجام شده است. به عبارت دیگر میزان سودآوری شرکت افزایش داشته اما به دلیل رشد تعداد سهم به نسبت هر سهم سود کمتری نشان داده است.
در حال حاضر دسبحا با کف سازی در محدوده ۸۰۰ تا ۸۹۰ تومان آماده آغاز یک روند صعودی است، چراکه این سهم در سه ماهه بازدهی مثبت ۴ درصدی و در ۶ ماهه بازدهی منفی ۷ درصدی ثبت کرده و حتی در یک ساله هم بازدهی کمتر از ۱۱ درصدی داشته و با در نظر گرفتن اینکه پرتفوی سهام دسبحا رشدی ۶۰۰ درصدی ثبت کرد ظرفیت بالای این سهم برای جبران رشد روشن است.
در حال حاضر گروه دارویی به دلیل اینکه اصلاح زیادی نسبت به سقف سال ۱۴۰۲ داشته اند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته و تقاضا برای تک نمادها در حال افزایش است.
بسیاری از فعالان بازار سرمایه به دنبال نمادهایی هستند که موقعیت خوبی برای رشد دارند و با توجه به اینکه گروه دارویی جزو آن دسته از شرکت های تولیدی هستند که در آستانه دریافت مجوز افزایش نرخ هستند یا برای آنها در ماه های اخیر مجوز افزایش قیمت صادر شده، اثرات افزایش درآمد آنها در بورس به زودی نمایان خواهد شد، به همین دلیل در این گزارش به نمادهای سودساز گروه دارویی پرداخته شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی