عمومی

راهنمای نحوه انجام تحقیقات بازاریابی

راهنمای نحوه انجام تحقیقات بازاریابی

آیا تا به حال یک کمپین تبلیغاتی را با امیدهای زیاد راه اندازی کرده اید و فقط از نتایج ناامید شده اید؟ یا در مورد معرفی یک محصول جدید با سر و صدای زیاد، فقط برای کشف بازار که علاقه ای به آن ندارد، چه می شود؟ این شرایط در تجارت اتفاق می افتد. و اینجاست که انجام تحقیقات بازاریابی تفاوت ایجاد می‌کند.

اگر اهداف بزرگی دارید، تحقیقات بازار می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند تا حرکت‌های درست انجام دهد و از هدر دادن زمان و پول برای موارد اشتباه جلوگیری کند.

نه تنها این، بلکه تحقیقات بازاریابی می تواند به شما کمک کند مشتریان شادتری داشته باشید. برای مثال، یک مطالعه نشان می‌دهد که ۹۴٪ از افراد رستوران رستورانی را بر اساس نظرات آنلاین انتخاب می‌کنند. . مطالعه دیگری نشان داد که ۸۲% از مشتریان انتظار دارند پاسخ فوری به فروش یا بازاریابی داشته باشند. سوالات دانستن این نوع حقایق می تواند به شما کمک کند فرآیندها و ابزارهایی را برای خوشحال کردن مشتری و جذب مشتریان جدید به کار ببرید.

در این مقاله به تعریف تحقیقات بازاریابی به زبان ساده، از جمله انواع مختلف تحقیقات بازار می پردازیم. شما تکنیک های سریع و آسانی را برای نحوه انجام تحقیقات بازاریابی، بهترین روش ها و نحوه استفاده از اطلاعات شخص ثالثی که قبلاً وجود دارد، یاد خواهید گرفت. هدف نهایی دستیابی به موفقیت است.

تحقیق بازار چیست؟

تحقیق بازار فرآیند جمع‌آوری اطلاعات در مورد بالقوه‌های هدف، مشتریان، اندازه بازار، رقبا و موارد دیگر است. کسب و کارها از این اطلاعات برای توسعه محصولات و خدمات، تعیین قیمت، افزایش جریان سرنخ، افزایش فروش، بهبود رضایت مشتری و توسعه کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می کنند.

اگر هیچ چیز دیگری را از این تعریف تحقیقات بازار حذف نکنید، یک چیز را به خاطر بسپارید: داده ها اساس استراتژی بازاریابی یک شرکت هستند. تحقیق نقطه شروعی است که بازاریابی شما را در جهت درست هدایت می کند.

تحقیق بازاریابی از شما از اقدام بر اساس فرضیات نادرست یا توصیه های یکسان و مرتکب اشتباهات پرهزینه. در دنیای آزمون و خطا، تحقیقات بازار به آزمایش بیشتر با خطای کمتر دست می یابد.

تکامل تحقیقات بازاریابی در عصر دیجیتال

ادغام منابع داده دیجیتال >: در بازار دیجیتال محور امروزی، روش های سنتی تحقیقات بازاریابی با منابع داده جدید تکمیل می شود. ردیابی رفتار آنلاین، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، و تجزیه و تحلیل ردپای دیجیتال اطلاعات زیادی در مورد ترجیحات و روندهای مصرف کننده ارائه می دهد.< /p>

درک نحوه ادغام این منابع داده های دیجیتال در چارچوب های تحقیقاتی سنتی می تواند دید جامع تری از چشم انداز بازار ارائه دهد.

اهرم داده های بزرگ و هوش مصنوعی: ظهور کلان داده و هوش مصنوعی (AI) تحقیقات بازاریابی را متحول کرده است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند مجموعه داده‌های بزرگی را برای کشف الگوها و بینش‌هایی که ممکن است برای محققان انسانی نامرئی باشند، پردازش کنند. کسب‌وکارها می‌توانند از این ابزارها برای پیش‌بینی رفتار مصرف‌کننده، شخصی‌سازی استراتژی‌های بازاریابی، و بهبود فرآیندهای تصمیم‌گیری استفاده کنند.

svg%3E - راهنمای نحوه انجام تحقیقات بازاریابی

انواع تحقیقات بازار

< بازاریابان از دو نوع مختلف تحقیق استفاده می کنند:  تحقیقات اولیه و ثانویه. چه این اصطلاحات را بدانید یا نه، احتمالاً با هر دو آشنا هستید.

ابتدا، اجازه دهید به تحقیقات اولیه نگاه کنیم. تحقیق اولیه به فرآیند جمع آوری داده هایی اشاره دارد که هنوز توسط طرف دیگری جمع آوری نشده است. به عبارت دیگر، اطلاعات اولیه صرفاً اطلاعاتی است که خودتان کشف و جمع‌آوری می‌کنید.

وقتی افراد تجربه‌شان از کسب‌وکارتان یا میزان رضایت‌شان از محصول یا خدمات شما را به شما می‌گویند – این اطلاعات اولیه است. تحقیقات اولیه شامل موارد زیر است:

نظرسنجی

نظرسنجی ها شامل پرسیدن سوالاتی از افراد است که می توانند به سرعت به آنها پاسخ دهند تا نظرات، ادراکات، نگرش ها و رفتارهای خود را آشکار کنند. شرکت ها نظرسنجی ها را از طریق پست، تلفن یا امروزه به طور فزاینده ای به صورت آنلاین انجام می دهند. نظرسنجی یکی از متداول ترین روش های تحقیق برای یک کسب و کار کوچک است.

تحقیق حضوری

تحقیق حضوری شامل صحبت مستقیم با مصرف کننده، مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی است – و شامل :

  • مصاحبه ها – اینها تعاملات یک به یک برای بررسی عمیق دلایلی است که باعث باورهای مصاحبه شونده می شود. مصاحبه ها نسبتاً ارزان هستند و می توانند به سادگی با یک مشتری تماس بگیرند.
  • گروه های کانونی – یک گروه متمرکز بین ۵ تا ۱۰ نفر را در یک محیط گروه جمع می کند تا بازخورد بدهد. گروه های کانونی گران هستند و واقعاً به یک تسهیل کننده با تجربه برای دریافت اطلاعات بی طرفانه نیاز دارند.
  • قوم نگاری – قوم نگاری به سادگی به معنای تعامل با دیگران در محیط طبیعی آنهاست. . یک روش رایج «پرواز روی دیوار» است که در آن محقق به آرامی فردی را در یک فروشگاه یا در حال استفاده از یک محصول مشاهده می‌کند. یک روش دیجیتال شامل نقشه‌های حرارتی برای آزمایش محل ماندن توجه بازدیدکننده در یک صفحه وب است.

سایر تحقیقات بازاریابی

  • خاطرات روزانه – افراد رفتار خود را برای مشاهده نحوه تعامل آنها با محصولات یا خدمات شما دنبال می کنند.
  • آزمایش کاربر – کاربران آزمایش می کنند و درباره نحوه تجربه محصول یا خدمات شما در این زمینه بازخورد می دهند. به موقع. همه ما نمونه‌هایی از این را در تبلیغات تلویزیونی دیده‌ایم: تست سلیقه کور.

روش‌های اولیه مانند موارد فوق کاربردهای زیادی دارند، اما کسب‌وکارهای کوچک آنها را در دو موقعیت ارزشمند می‌دانند. اول، کسب‌وکارهای کوچک هنگام تلاش برای کشف تجربه واقعی کاربر با محصول یا خدمات خود از آنها استفاده می‌کنند. دوم، زمانی که نیاز دارند درک کنند مشتریانشان در مورد شرکتشان چه احساسی دارند، از روش‌های اولیه استفاده می‌کنند.

در ادامه به تحقیقات ثانویه نگاه می‌کنیم. تحقیق ثانویه شامل استفاده از اطلاعاتی است که قبلاً توسط طرف دیگری جمع آوری شده است. بسیاری از اطلاعات ثانویه تحقیقات آنلاین هستند و رایگان یا کم هزینه هستند. به عنوان مثال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تحقیقات دولتی

  • U.S. داده‌های سرشماری (یک مکان خوب برای شروع Sensus Data Gems است ).
  • اطلاعات از سازمان های دولتی مانند اداره آمار کار، FEMA یا SBA.

تحقیقات شخص ثالث

  • گزارش های تحقیق (نه خود شما) یا اطلاعات جمع آوری شده توسط شرکت های دیگر. مثال: نمودار تحقیقاتی از eMarketer.
  • داده‌های ثانویه از انجمن های تجاری مانند فدراسیون ملی خرده فروشی. آمار و مطالعات صنعت را منتشر می کند.
  • اطلاعات ارائه شده توسط ابزارهای دیجیتال تخصصی. یک مثال داده‌های Google Trends است که روندهای جستجوی عمومی را نشان می‌دهد.

ترکیب تحقیقات کمی و کیفی

تعادل عمق و وسعت: تحقیقات بازاریابی موثر اغلب شامل ترکیبی از روش های کیفی و کمی است. تحقیقات کیفی، مانند مصاحبه‌ها و گروه‌های متمرکز، عمق و زمینه را برای درک «چرا» پشت رفتارهای مصرف‌کننده فراهم می‌کند.

تحقیقات کمی، مانند نظرسنجی‌ها و تجزیه و تحلیل‌های آماری، وسعت و قابلیت تعمیم را برای اندازه‌گیری روندها و الگوها ارائه می‌کند. جمعیت های بزرگتر.

مدل های تحقیقاتی ترکیبی: از مدل های ترکیبی استفاده کنید که رویکردهای کمی و کیفی را برای تجزیه و تحلیل جامع تر ترکیب می کنند.

به عنوان مثال، ممکن است مطالعه ای آغاز شود. با مصاحبه‌های کیفی برای بررسی نگرش‌های مصرف‌کننده، و به دنبال آن یک نظرسنجی کمی در مقیاس بزرگ برای اعتبارسنجی و کمی کردن این نگرش‌ها در بین مخاطبان وسیع‌تر.

مثال‌های تحقیقات بازار

دقیقاً از بازاریابی چه استفاده می‌کنید. تحقیق برای صدها کاربرد دارد. در زیر فقط ۱۵ مثال آورده شده است:

  • فرصت‌های درآمدی را شناسایی کنید – تحقیقات ممکن است بخش‌هایی از مشتریان را که هرگز به آن فکر نکرده‌اید، یا فرصتی برای فروش متقابل یا افزایش فروش نشان دهد. همچنین می‌توانید عمودهای جدیدی را که برای توسعه آماده شده‌اند شناسایی کنید.
  • قیمت‌گذاری را تعیین کنید – تحقیقات می‌تواند نشان دهد که آیا قیمت‌های شما در مقایسه با بازار بالا یا پایین هستند. تحقیقات ممکن است نشان دهد که افزایش قیمت قابل توجیه است.
  • از نقاط ضعف رقبا سرمایه گذاری کنید – بیاموزید که بازار از چه چیزی در مورد رقابت شما متنفر است، بنابراین می توانید نام تجاری خود را مقایسه کنید و مشتریان بالقوه را متقاعد کنید.
  • >

  • نقاط قوت رقبا را شناسایی کنید – بیاموزید که بازار چه چیزهایی را در مورد رقبای شما بیشتر دوست دارد، تا بتوانید آنها را ملاقات کنید یا آنها را شکست دهید.
  • روندها – گرایش‌ها ممکن است فناوری‌های جدیدی را پیشنهاد کنند.
  • بهبود شهرت – کسب‌وکار شما ممکن است مشکل شهرت را از بد کشف کند. بررسی های آنلاینی که تیم شما باید بر آن ها غلبه کند.
  • پیام های بازاریابی برنده بنویسید – تحقیقات ممکن است نشان دهد که کدام پیام های تبلیغاتی برای بازار هدف شما جذاب هستند.
  • پیشنهاد جدیدی را شناسایی کنید – تغییر عادات، سلیقه‌ها و نیازها ممکن است باعث ایجاد ایده‌هایی برای محصولات یا خدمات شود. و تحقیقات نشان می‌دهد که چه چیزی بیشتر از همه مهم است.
  • اقتدار صنعت را نشان دهید – بدانید که خریدار هدف شما برای چه محتوایی ارزش قائل است و چگونه می‌خواهد به آنها تحویل داده شود.
  • <. قوی>مفاهیم را آزمایش کنید – از مردم نظرسنجی کنید که آیا نام تجاری برای آنها جذاب است یا خیر، و مفاهیم را قبل از راه اندازی آزمایش کنید.
  • تعیین تاثیرگذاران کلیدی – مشخص کنید که چه کسی تاثیرگذار است. بیش از تصمیمات خریدار، بنابراین شما می توانید ارتباط برقرار کنید و از نفوذ خود استفاده کنید.
  • حضور دیجیتالی را افزایش دهید – دیده شدن خود را در موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی ارزیابی کنید. فرصت‌ها را برای به دست آوردن ردپایی بزرگ‌تر شناسایی کنید.
  • ویژگی‌های محصول را شناسایی کنید – تحقیقات با پیشنهاد دادن به تلاش‌های توسعه‌ای شما کمک می‌کند پیشنهاد ارزش کیفی در هر مرحله از چرخه عمر محصول.
  • وب سایت خود را بهبود بخشید – جمع آوری اطلاعات در مورد آنچه که مشتریان بالقوه را به سمت وب سایت شما می کشد. عناصری را که دوست دارند شناسایی کنید و کشف کنید که چه چیزی باعث تبدیل آنها می شود.

چگونه تحقیقات بازار انجام دهید

اکنون که معنای تحقیق بازار را درک کردیم، مراحل انجام تحقیقات مستقیم به جلو است. در اینجا هفت مرحله تحقیقات بازار وجود دارد:

۱٫ اهداف خود را شناسایی کنید

با اهداف خود شروع کنید. بنویسید که چه اطلاعاتی از تحقیقات بازار را می خواهید جمع آوری کنید و چگونه از آنها استفاده خواهید کرد. در مورد چالش های کسب و کار خود دقیق باشید. چند هدف نمونه شامل موارد زیر است:

  • قیمت های رقبا را با هم مقایسه کنید تا ببینید آیا کسب و کار شما فضایی برای افزایش قیمت دارد.
  • با بهبود سطح خدمات مشتری، ارجاعات دهان به دهان را افزایش دهید.
  • مشتریان بالقوه ایده آل خود را شناسایی کنید تا بتوانید محصولات و خدمات را متناسب با نیازهای آنها تنظیم کنید. شامل سن، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد و مشکلات خاصی که مشتری شما می خواهد حل شود. شخصیت‌های مشتری را برای هدایت دسترسی به فروش خود ایجاد کنید.
  • پیام‌هایی را که برای یک کمپین تبلیغاتی به بهترین شکل طنین‌انداز می‌شوند، جدا کنید.
  • قبل از توسعه یک محصول جدید یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، بازار را اندازه بگیرید.

svg%3E - راهنمای نحوه انجام تحقیقات بازاریابی

۲٫ نوع تحقیق را انتخاب کنید 

نوع اطلاعات بازاریابی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف خود را انتخاب کنید. با این مراحل ساده شروع کنید:

  • اولیه یا ثانویه؟ تصمیم بگیرید که کدام نوع اطلاعات مورد نیاز برای هدف(های شما) را در اختیار شما قرار می دهد.
  • اگر اصلی است، قالب را تعیین کنید. به عنوان مثال، می توانید مشتریان فعلی را برای شرکت در مصاحبه دعوت کنید. از دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی خود بخواهید در نظرسنجی آنلاین شرکت کنند. یا سرویسی مانند Google Surveys را امتحان کنید تا از مصرف کنندگان و عموم مردم پاسخ دریافت کنید.
  • اگر ثانویه است، مشخص کنید که چه منابعی را بررسی کنید. همیشه ابتدا بررسی کنید که آیا تحقیقات دولتی آنچه شما نیاز دارید را دارد یا خیر. جستجوهای Google شما را به اطلاعات ثانویه دیگری از جمله سازمان‌های صنعتی راهنمایی می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر، به این ۲۱ ابزارهای تحقیقات بازار.

۳٫ تحقیق را انجام دهید

اکنون زمان آن است که واقعاً تحقیق کنید. بهترین راه برای دانستن اینکه مردم به چه چیزی فکر می کنند این است که مستقیماً از آنها بپرسید. در این بخش بر روی سه راه اصلی برای به دست آوردن تحقیقات مشتری تمرکز خواهیم کرد: مصاحبه، گروه های متمرکز و نظرسنجی.

مصاحبه با مشتریان

مصاحبه با مشتریان را می توان از طریق تلفن انجام داد. شخص یا از یکی از بسیاری از ابزارهای مبتنی بر وب استفاده می کند.

با ۱۰ تا ۱۵ نفر صحبت کنید تا مطمئن شوید که نماینده بازخورد مخاطبان هدف خود هستید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه برای صحبت در یک زمان مناسب برای طرفین درخواست کنید. برای سؤالات خود از قبل آماده باشید.

از پاسخ دهندگان بپرسید که آیا به شما اجازه ضبط مصاحبه ها را می دهند تا بتوانید بعداً به آن مراجعه کنید. از طرف دیگر، شخصی را همراه خود داشته باشید تا یادداشت برداری کند.

به خاطر داشته باشید که به افراد راهنمایی نکنید و آنها را به پاسخ هایی که می خواهید بشنوید راهنمایی نکنید. شما بازخورد صادقانه آنها را می خواهید. نسبت به آنچه می گویند واکنش نشان نده. وظیفه شما این است که افکار آنها را به دست آورید، نه اینکه فرضیات یا تصوراتی را که ممکن است با آنها مخالف باشید اصلاح کنید.

برگزاری گروه های کانونی

اندازه گروه تمرکز خوب ۸ تا ۱۰ شرکت کننده است.

با استفاده از برنامه‌هایی که خود را به این هدف می‌رسانند، گروه‌های متمرکز را حضوری یا آنلاین انجام دهید. بسیاری از کتابخانه های محلی و مراکز اجتماعی اتاق هایی دارند که می توانید با هزینه کم یا بدون هزینه از آنها استفاده کنید. نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها همچنین فرصتی برای انجام مصاحبه و گروه‌های متمرکز ارائه می‌دهند. همچنین می‌توانید از ابزارهای کنفرانس آنلاین برای تسهیل این تعامل گروهی استفاده کنید.

گروه را با معرفی خود شروع کنید. بگذارید همه بدانند که همه نظرات معتبر هستند و هیچ پاسخ نادرستی وجود ندارد. سپس آنها را از طریق بحثی که از قبل آماده کرده اید راهنمایی کنید.

جلسه را به بیش از دو ساعت یا حتی ۹۰ دقیقه محدود کنید. این باید زمان زیادی برای به دست آوردن بینش داشته باشد، در حالی که به همه فرصت می دهد نظرات خود را بیان کنند.

<برگزاری نظرسنجی

نظرسنجی ها برای جمع آوری بازخورد مشتریان فوق العاده هستند. امروزه اکثر نظرسنجی های مشتریان به صورت آنلاین با استفاده از یک ابزار نظرسنجی حرفه ای انجام می شود. به سادگی یک نظرسنجی راه اندازی کنید و یک پیوند را ایمیل کنید.

برای جمع آوری داده های جمعیت شناختی یا شرکتی مانند کد پستی، سن، عنوان، جنسیت، صنعت، تعداد دفعات خرید و غیره سوالاتی را لحاظ کنید (اما از هر چیزی که قبلاً می دانید صرف نظر کنید. ). این به شما کمک می‌کند داده‌ها را با دقت تجزیه و تحلیل کنید.

سپس سؤالات اساسی خود را بپرسید.

بعد از جمع‌آوری اطلاعات، زمانی را به جداسازی گرایش‌ها و بخش‌ها اختصاص دهید. اکثر نرم افزارهای نظرسنجی امروزه نمودارها و نمودارهای زیبایی تولید می کنند. اما باید آنها را مطالعه کنید و شاید تجزیه و تحلیل عمیق‌تری نسبت به نمودارهای استاندارد انجام دهید.

می‌توانید از غیرمشتریان نیز نظرسنجی کنید. اگر به داده های صنعت یا ورودی کلی مصرف کننده نیاز دارید، این گزینه عالی است. بسیاری از بسته‌های نرم‌افزار نظرسنجی نیز دسترسی به پانل نظرسنجی از پاسخ‌دهندگان غیرمشتری را فراهم می‌کنند. شما باید برای پاسخ های غیر مشتری هزینه کنید. قیمت‌گذاری نظرسنجی برای پاسخ‌ها متفاوت است:

  • نمونه‌های مصرف‌کننده معمولاً نسبتاً ارزان هستند، شاید ۱ دلار برای هر پاسخ، اگرچه هر چه نیازهای شما خاص تر باشد، هزینه افزایش می یابد. برای مثال، درخواست از مصرف کنندگان بالای ۲۵ سال یک قیمت خواهد بود، در حالی که درخواست از مردان بین ۳۵ تا ۴۴ سال که دارای فرزند هستند، قیمت دیگری خواهد بود.
  • برای مقایسه: Google Surveys از ۱۰ سنت برای هر پاسخ فقط برای یک سوال شروع می شود، اما اگر ۲ تا ۱۰ سوال بخواهید، این عدد می تواند تا ۱۰ دلار در هر نظرسنجی تکمیل شود. اگر می‌خواهید پاسخ‌دهندگان برای ویژگی‌های مخاطب خاص غربال شوند، هزینه بیشتری دارد.
  • پاسخ‌های تجاری به کسب‌وکار گران‌تر از پاسخ‌های مصرف‌کننده هستند. ممکن است به ازای هر نظرسنجی تکمیل‌شده از یک مدیر ارشد تا ۱۰۰ دلار هزینه داشته باشد.
  • اگر بودجه چالش‌برانگیز است، ببینید آیا می‌توانید با سازمان دیگری که عضویت زیادی دارد مبادله کنید. اگر با کسب‌وکارهای دیگری مانند فروشندگان خود شریک هستید، می‌توانید قدرت پشت این «پرسش» را افزایش دهید تا ببینید آیا آنها در انجام این درخواست به شما خواهند پیوست یا نه.

بهترین شیوه ها

هنگامی که تحقیقات اکتشافی را شروع می کنید، این بهترین شیوه ها را دنبال کنید:

  • پیش آزمون. یک مصاحبه خشک با مشتری با یکی از اعضای تیم خود در نقش بازی انجام دهید. برای یک نظرسنجی، از چند نفر از همکاران بخواهید که آن را به عنوان یک آزمون بگیرند. این راه طولانی برای اطمینان از قابل فهم بودن سؤالات و اطلاعات مفید است.
  • به وقت پاسخ دهندگان احترام بگذارید. تعاملات را کوتاه نگه دارید. به عنوان مثال، بهتر است یک نظرسنجی شاخه‌ای انجام دهید که در آن پاسخ‌دهندگان فقط سؤالات مرتبط را بر اساس پاسخ‌های قبلی ببینند، نه اینکه آنها را وادار کنید تا از میان ده‌ها سؤال نامربوط عبور کنند. وقتی افراد احساس می‌کنند که شما زمان زیادی را صرف می‌کنید، به سرعت علاقه خود را از دست می‌دهند.
  • از زبان ساده استفاده کنید. از واژگانی استفاده کنید که پاسخ‌دهندگان تشخیص می‌دهند. در عین حال، سوالات خود را برای دریافت پاسخ های خاص تنظیم کنید. به این ۷۵ سوالات تحقیقات بازار مراجعه کنید. بپرسید.
  • به جای مشتری قدم بگذارید.سوالاتی بپرسید که از دیدگاه مشتری شما منطقی باشد. به عنوان مثال، به جای پرسیدن یک سوال فنی در مورد فرآیند پیکربندی نرم افزار خود، از مشتری بپرسید که بین افتتاح حساب تا شروع استفاده از نرم افزار شما چقدر طول کشیده است.

svg%3E - راهنمای نحوه انجام تحقیقات بازاریابی

زمان و مهارت

قبل از شروع، روند تحقیق را ترسیم کنید تا تلاش، زمان و پول مورد نیاز را روشن کنید. مشاغل کوچک تمایل دارند که میزان زمان مورد نیاز را بسیار دست کم بگیرند و چقدر از اولویت های دیگر منحرف می شوند. مهارت های داخلی برای فرآیند تحقیق. به عنوان مثال، آیا مهارت ایجاد نظرسنجی، دریافت پاسخ دهندگان و تجزیه و تحلیل عمیق داده ها را دارید؟ در مورد زمان چطور؟ یک محقق حرفه ای ممکن است بتواند پروژه را در کسری از زمان یک کارمند غیر ماهر تکمیل کند. در پایان که ممکن است سریعتر و هزینه کمتری داشته باشد. بودجه. به یاد داشته باشید، زمان می برد تا کسی داده های ثانویه را پیدا کند، آن ها را تجزیه و تحلیل کند و بینش ها را جمع آوری کند. تعداد ساعات مشخصی در هفته را برای منابع ثانویه تعیین کنید و سپس به آن برنامه پایبند باشید. در “سوراخ های خرگوش” قرار نگیرید ، زیرا منابع زیادی وجود دارد. عصر دیجیتال روش های تحقیق مجازی را امکان پذیر کرده است. گروه های متمرکز آنلاین و ابزارهای کنفرانس ویدیویی امکان مصاحبه های از راه دور را فراهم می کنند و جمع آوری دیدگاه های متنوع و بدون محدودیت های جغرافیایی را آسان تر می کنند. این روشها می توانند هنگام هدف قرار دادن بازارهای طاقچه یا مخاطبان جهانی به ویژه با ارزش باشند. نظرسنجی موبایل و بازخورد بلادرنگ: از فناوری تلفن همراه برای انجام نظرسنجی ها و جمع آوری بازخورد بلادرنگ استفاده کنید. نظرسنجی های تلفن همراه راحتی را برای پاسخ دهندگان فراهم می کند و می تواند نرخ پاسخ را افزایش دهد. مکانیسم های بازخورد در زمان واقعی ، مانند نظرسنجی های درون برنامه ای یا نظرسنجی های تعاملی در رسانه های اجتماعی ، می توانند بینش فوری در مورد تجربیات و درک مشتری ارائه دهند. ۴٫ تجزیه و تحلیل و خلاصه کنید

شما تحقیقات بازار را کامل کرده اید – حالا چه؟

این جایی است که کسب و کارهای خوب اغلب دچار مشکل می شوند. آنها زمان زیادی را صرف انجام یک نظرسنجی می کنند، مثلاً، اما بعد نظرسنجی می نشیند. آنها کاری جز نگاه کردن به برخی نمودارها انجام نمی دهند.

بهترین داده ها اگر به درستی تجزیه و تحلیل نشوند بی فایده هستند. تجزیه و تحلیل داده ها، نتیجه گیری و انجام اقدامات مبتنی بر شواهد. تحقیقات شما ممکن است فرصت های جدیدی را شناسایی کند، یا ممکن است نشان دهد که نباید اقداماتی را انجام دهید که قصد انجام آنها را داشتید. فهرستی از موارد اقدام را بر اساس داده ها ایجاد کنید.

نتایج را در یک گزارش خلاصه کنید. یک گزارش داده ها را در داخل قابل استفاده می کند. شما و تیمتان یک ماه بعد جزئیات را فراموش خواهید کرد، بنابراین باید بتوانید به چیزی مراجعه کنید.

۵٫ در برنامه بازاریابی خود بگنجانید

اطلاعات تحقیق را در برنامه بازاریابی خود بگنجانید. در اینجا دو مثال آورده شده است. رویکردی برای عرضه محصول تحقیقات رسانه‌های اجتماعی نشان داد که مصرف‌کنندگان به پیام‌های خاصی پاسخ می‌دهند نه پیام‌های دیگر. این شرکت پیام رسانی بازاریابی خود را برای انتقال بهتر مزایایی که مصرف کنندگان می خواستند در مورد آنها بشنوند ، تغییر داد ، نه مزایایی که فکر می کرد شرکت مهم باشد. برای محصول، بازار در واقع از چند بخش تشکیل شده بود که همه نیازهای متفاوتی داشتند. مشتری توانست برنامه بازاریابی محتوای خود را برای پرداختن به هر بخش با معنی بیشتر تغییر دهد ، نه یک برنامه یک اندازه متناسب.

برای اطلاعات بیشتر، به این بازاریابی کسب و کارهای کوچک.

svg%3E - راهنمای نحوه انجام تحقیقات بازاریابی

۶٫ فرآیندهای داخلی را تطبیق دهید

تحقیقات بازاریابی را با تیم خود به اشتراک بگذارید و ایده های آنها را جستجو کنید. چند مرحله قابل اجرا را شناسایی و اجرا کنید.

تحقیقات بازار ممکن است نشان دهد که فرآیندها و رویه‌های شما نیاز به بازنگری دارند. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد روش رسیدگی به شکایات مشتریان را دوباره تصور کنید. ممکن است لازم باشد مشکلات مربوط به شهرت مانند سال‌ها بررسی‌های بد را برطرف کنید. یا اگر ارزش افزوده فعلی شما کم است، ممکن است نیاز به طراحی مجدد محصولات خود داشته باشید تا با پیشنهادات رقبا روبرو شوید. بیایید به دو مثال نگاه کنیم.

مثال الف: شرکت Y پس از یک گروه متمرکز متوجه شد که در حالی که برخی از خدماتی که ارائه می‌دهد ارزش بالایی دارند، برخی دیگر ارزش زیادی ندارند. شرکت توانست تلاش‌ها و منابع را به سمت خدماتی که مشتریان بیشتر می‌خواستند تغییر دهد.

مثال B: شرکت Z تعدادی از مشتریان تجاری را مشاهده کرد که از محصول خود در دفاتر خود استفاده می‌کردند و متوجه شد که مشتریان در بخش‌های عمودی خاصی از محصول به روش های غیر منتظره شرکت Z توانست گواهینامه‌هایی دریافت کند که به طور خاص به این موارد استفاده اشاره می‌کردند و شاهد رشد تبدیل‌های فروش در آن بخش‌ها بود.

چابک ماندن با تحقیقات مداوم

نظارت مستمر بازار: بازار پویا است و ترجیحات مصرف کننده می تواند به سرعت تغییر کند. پیاده سازی سیستم هایی برای نظارت مستمر بازار برای جلوتر از روندها. این ممکن است شامل تجزیه و تحلیل احساسات رسانه های اجتماعی منظم، توجه به فعالیت های رقبا و ردیابی اخبار صنعت باشد.

حلقه‌های بازخورد و یادگیری تکراری: حلقه‌های بازخورد را در سازمان خود ایجاد کنید که در آن بینش‌های حاصل از تحقیقات بازار به طور مداوم استراتژی‌های کسب‌وکار را مشخص می‌کند. فرهنگ یادگیری تکراری را تشویق کنید، جایی که ابتکارات بازاریابی به طور منظم بر اساس آخرین یافته‌های تحقیقاتی بررسی و تنظیم می‌شوند.

<

< TD Class = "Column-2"> گروه های متمرکز را با ۸ تا ۱۰ شرکت کننده ، بصورت حضوری یا بصورت آنلاین سازماندهی کنید. با مقدمه شروع کنید و فضای استقبال را برای بحث های باز ایجاد کنید. جلسات را به ۹۰ دقیقه محدود کنید تا از بینش های ارزشمند و نظرات متنوع اطمینان حاصل کنید. /td>

مراحل تحقیق بازار توضیح
اهداف خود را شناسایی کنید اهداف تحقیقات بازار خاصی را که با چالش ها و اهداف کسب و کار شما همخوانی دارد، تعریف کنید. این اهداف ممکن است شامل مقایسه قیمت‌های رقبا، افزایش خدمات مشتری، شناسایی مشتریان ایده‌آل، جداسازی پیام‌های کمپین تبلیغاتی مؤثر یا تعیین اندازه بازار برای محصولات جدید/مشارکت‌های تجاری باشد.
یک نوع تحقیق را انتخاب کنید بر اساس اهداف خود بین تحقیقات اولیه و ثانویه تصمیم بگیرید. در صورت اولیه، قالب را تعیین کنید، مانند مصاحبه یا نظرسنجی آنلاین. اگر ثانویه است، منابع مرتبط، از جمله تحقیقات دولتی و سازمان‌های صنعتی را کاوش کنید.
انجام کنید. تحقیق از طریق مصاحبه، گروه های متمرکز و نظرسنجی در تحقیقات مشتری شرکت کنید. رویکرد خود را بر اساس بینش‌هایی که می‌خواهید جمع‌آوری کنید، تنظیم کنید.
مصاحبه با مشتریان
مصاحبه ها را از طریق تلفن، حضوری یا با استفاده از ابزارهای مبتنی بر وب انجام دهید. با یک نمونه نماینده ۱۰ تا ۱۵ نفر از مخاطبان هدف خود صحبت کنید. سؤالات را از قبل آماده کنید و برای ضبط مصاحبه ها برای مرجع اجازه بگیرید. برای اطمینان از بازخورد صادقانه از پاسخگویی راهنمایی بپرهیزید.
برگزاری گروه های کانونی از ابزارهای بررسی آنلاین برای جمع آوری بازخورد مشتری استفاده کنید. نظرسنجی های ساختار برای جمع آوری داده های جمعیتی و بینش های اساسی. تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده برای روندها و بخش ها ، نمودارها و نمودارهای اعمال شده برای تجسم. نظرسنجی های غیر مشتری را برای بینش صنعت در نظر بگیرید. TD Class = “Column-2″> بهترین شیوه ها را دنبال کنید ، از جمله مصاحبه ها و نظرسنجی های قبل از آزمایش ، احترام به زمان پاسخ دهندگان با نگه داشتن تعامل ، استفاده از زبان ساده و قاب کردن سؤالات از دیدگاه مشتری. از واژگان استفاده کنید که پاسخ دهندگان هنگام تهیه سؤالات برای پاسخ های خاص ، آنها را تشخیص می دهند. عرض = “۶۱۸” ارتفاع = “۳۴۸” DATA-EZSRC = “https://www.youtube.com/embed/v5kggu7bvuu؟feature=oembed” frameborder = “0” اجازه = “شتاب سنج ؛ autoplay ؛ clipboard-write ؛ -Media ؛ ژیروسکوپ ؛ تصویر در تصویر ؛ سهم وب “AllowfullScreen =” “class =” ezlazyload “/>

نتیجه گیری

امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده است تا درک کنید که تحقیقات بازار در تجارت چیست. بیشتر مشاغل و استارتاپ ها می توانند در صورت انجام ساده اکتشافی قبل از راه اندازی یک محصول ، موفقیت بیشتری کسب کنند. > یا شروع یک تجارت. بودجه یا اندازه کارکنان شما هرچه باشد ، تحقیقات باعث می شود که تجارت شما با تصمیم گیری بر اساس واقعیت ، باعث افزایش و نتیجه گیری شود.

تصویر: emperitphotos.com


بیشتر در: استراتژی بازاریابی ، مقالات محبوب

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی