عمومی

چه می شود اگر ایلان ماسک بهترین چیزی باشد که می تواند اتفاق بیفتد توییتر؟ ربطی به پول نداره

چه می شود اگر ایلان ماسک بهترین چیزی باشد که می تواند اتفاق بیفتد
توییتر؟ ربطی به پول نداره

افراد کمی به عنوان قطبی در نقش ایلان ماسک. مطمئن نیستم کسی در مورد ثروتمندترین مرد جهان خنثی باشد. از یک طرف، او طرفداران زیادی دارد. به عنوان مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس، ماسک کارهایی را انجام داده است که تعداد کمی از کارآفرینان تاکنون به آن دست یافته اند.

به عنوان مثال، او تا حد زیادی مسئول تبدیل خودروهای برقی بازار انبوه (EV) به چیزی است که مردم واقعاً می‌خرند، ارزش تسلا را بیش از ۱ تریلیون دلار می کند. این خیلی از سهامداران بسیار خوشحال است. اوه، و SpaceX به راحتی امکان پذیر است یکی از مهمترین سرمایه های امنیت ملی ما.

از سوی دیگر، ماسک انتقادهای زیادی را به خود جلب می کند، عمدتاً به این دلیل که زمان زیادی را صرف جلب توجه به خود می کند. او با منتقدانش دعوا می کند، سناتورهای ایالات متحده را که فکر می کنند باید مالیات بیشتری بپردازد، طعنه می زند، و نظرسنجی های آنلاین در مورد اینکه آیا باید خود را بفروشد یا خیر برگزار می کند. موجودی. مخالفان او از افراد معمولی که فکر می کنند او عمدتاً پر از هوای گرم است گرفته تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار را شامل می شود.

سپس این واقعیت وجود دارد که یک هفته پیش او گفت که می خواستم توییتر را به قیمت هر سهم ۵۴٫۲۰ دلار بخرم. این مطمئناً تعداد افرادی را که در سمت «الون ماسک-یک تهدید وجودی» در دفتر هستند افزایش داد. با این حال آیا او واقعاً؟ چه می‌شود اگر ماسک بهترین اتفاقی باشد که می‌تواند برای توییتر بیفتد؟

ببینید، متوجه شدم چرا ممکن است فکر کنید من اشتباه می کنم. ماسک برخی تغییرات تهاجمی را که دوست دارد در توییتر ایجاد کند به اشتراک گذاشته است. در حالی که هیچ‌کس آن را صریح نمی‌گوید، من گمان می‌کنم بزرگ‌ترین ترس این است که یکی از این تغییرات شامل بازگرداندن حساب رئیس جمهور سابق ترامپ به این دلیل باشد که، حدس می‌زنم، خوب، آزادی بیان است.

به مدت یک هفته، هیچ کس واقعاً فکر نمی کرد که او جدی است. فقط به دلیل اینکه او ثروتمندترین انسان جهان است، تمام این ثروت در اختیار او تسلا و اسپیس ایکس است، به این معنی که او نمی تواند فقط به یک دستگاه خودپرداز رفته و ۴۰ میلیارد دلاری را که برای خرید ۹۱ درصد سهام توییتر نیاز دارد، بیرون بکشد. او در حال حاضر مالک نیست.

سپس، روز پنجشنبه، ماسک مدارکی را ارائه کرد که تامین بودجه انجام شد. به نظر می رسد که او این بار واقعاً به این معناست. او همچنین گفت که در حال بررسی دور زدن هیئت مدیره (که به گفته او هنوز به پیشنهاد اولیه او پاسخ نداده است) و مستقیماً برای خرید سهام آنها به سراغ سهامداران برود.

اگر سهامدار هستید، اگر برای چیزی بهتر تلاش می کنید، باید به آن ایمان زیادی داشته باشید. رهبری شرکتی که اساساً هیچ کاری انجام نداده است. رشد نکرده است، به هیچ وجه نوآوری معناداری نکرده است و واقعاً هیچ یک از بدترین مشکلات خود را حل نکرده است – که همه آنها به محصول اصلی مربوط می شود.

به همین دلیل است که فکر نمی کنم بهترین استدلال در مورد پول باشد. فکر می کنم مربوط به محصول است.

آیا ماسک توییتر را خراب می کند؟ من نمی دانم. مطمئناً، برخی از ایده‌های او کمی بیرون به نظر می‌رسند، اما ماسک آشکارا عاشق استفاده از توییتر است. این بدان معناست که اگر کاربر قدرتمندی هستید – از آن دسته افرادی که ممکن است بیش از همه نگران این باشد که ماسک اوضاع را به هم بزند – انگیزه های شما بسیار با او هماهنگ است. او می خواهد توییتر را بهتر کند. احتمالاً فقط با او در مورد معنای «بهتر» مخالف هستید.

مشکل واقعی این است که توییتر واقعاً نمی‌داند وقتی بزرگ می‌شود چه چیزی می‌خواهد باشد، و از طریق اجتماعی استانداردهای پلت فرم رسانه — مدتی است که رشد کرده است. در نتیجه، بسیار شبیه به Lost Boys of Neverland اجرا شده است. در حال حاضر، مطمئنم که بسیاری از مردم فکر می‌کنند ماسک کاپیتان هوک است، اما فکر نمی‌کنم او شرور این داستان باشد.

اگر در عوض، او پیتر پن باشد، چه می‌شود؟

مطمئناً، پیتر پن تکان‌دهنده، نابالغ و واقعی است؟ مشکلات با اقتدار آشنا بنظر رسیدن؟ در عین حال، او رهبر الهام‌بخشی است که پسران گمشده به آن نیاز داشتند.

می دانم مقایسه کاملی نیست، اما نکته اینجاست: هر شرکتی به یک رهبر رویا نیاز دارد. هر تیمی به فردی نیاز دارد که بتواند دو کار را انجام دهد: یک چشم انداز و جهت برای یک شرکت ایجاد کند و سپس به افراد انگیزه دهد تا در آن مسیر حرکت کنند و اگر این کار را نکردند، آنها را مسئول نگه دارد. آیا می توانید به کسی فکر کنید که سابقه هر دوی آنها بیشتر از ایلان ماسک باشد؟

بدیهی است که ماسک دست کم ناقص است. او مستعد بیش از حد امیدوارکننده است – به خصوص در مورد چیزهایی مانند اتومبیل هایی که خودشان رانندگی می کنند. و مطمئناً، این واقعیت که او مطلق‌گرای آزادی بیان است، اما مشخص نیست که واقعاً چه معنایی دارد، مشکل‌ساز است.

گوش دادن به مصاحبه ماسک با TED مجری کریس اندرسون، کاملاً واضح به نظر می رسید که او واقعاً به بسیاری از پیشنهادات خود فراتر از “من قطعاً، احتمالاً این چیزی را که فکر می کنم خراب است، درست می کنم، فقط تماشای آن آسان خواهد بود” فکر نکرده است. این آسان نخواهد بود و احتمالاً او نمی تواند بیشتر آن را برطرف کند.

به عنوان مثال، ماسک پیشنهاد داد. که یک دکمه ویرایش ممکن است شامل “صفر کردن” همه ریتوییت ها باشد. او گفت: “نمی دانم، من برای ایده ها باز هستم.” به هر حال، این یک ایده وحشتناک خواهد بود.

خوشبختانه، توییتر برای داشتن همه ایده های خوب به ماسک نیاز ندارد. ، به او نیاز دارد تا دیگران را برای داشتن ایده های عالی ترغیب کند. وظیفه او این خواهد بود که به هر کسی که برای اداره شرکت انتخاب می کند کمک کند تا آنها را مرتب کند و به مردم انگیزه دهد تا کارهای واقعاً خوب را انجام دهند. این کاری است که او در شرکت های دیگرش انجام می دهد.

شما می توانید ماسک را دوست نداشته باشید زیرا او ثروتمندترین فرد است. شما می توانید او را دوست نداشته باشید زیرا فکر می کنید ماشین های الکتریکی احمق هستند، یا به این دلیل که او با مردم در توییتر بد رفتار می کند. با این حال، استدلال اینکه ماسک در موقعیت منحصر به فردی نیست، سخت است.

شاید آنچه توییتر نیاز دارد انجام شود با فشار برای انجام کارهای بی اهمیت مانند، می دانید، اضافه کردن ۱۰۰ میلیون کاربر، یا در نهایت نحوه کسب درآمد با تبلیغات را بیابید. درعوض، شاید باید روی تبدیل کردن محصول به تجربه بهتر برای افراد بیشتر تمرکز کند.

من شک دارم که آسان باشد، اما این دلیلی است که ممکن است ارزش وقت گذاشتن ماسک را نداشته باشد. این دلیل نمی شود که توییتر با او به عنوان مالک بدتر باشد.

منظورم این است که این مرد قبلاً دو شرکت را اداره می کند، یکی که از آن وسایل نقلیه الکتریکی می سازد که با یک بار شارژ می توانند بیش از ۳۰۰ مایل را طی کنند. دیگری به معنای واقعی کلمه موشک را به فضا پرتاب می کند. مطمئناً اصلاح توییتر علم موشکی نیست.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی