خبر

حمایت ۱۰۰ درصدی یک صندوق دولتی از صنایع کوچک

حمایت ۱۰۰ درصدی یک صندوق دولتی از صنایع کوچک

به گزارش بازار، محمدحسین مقیسه بیان کرد: بر اساس ماده ۵ اساسنامه، مصوب سال ۱۳۸۴ هیات وزیران، ضمانت‌نامه‌های صادره تا کنون صرفاً ۷۰ درصد اصل و سود تسهیلات اعطایی نظام بانکی را تضمین می‌کرده است که با اصلاح این بند اساسنامه، صندوق از این پس می‌تواند ۱۰۰ اصل و سود تسهیلات اعطایی به صنایع کوچک را نزد نظام مالی و اعتباری کشور تضمین کند.

وی افزود: صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری به مبلغ ۵ میلیارد تومان با پوشش ۷۰ درصدی، چالش‌هایی را برای واحدهای صنعتی، و همچنین نظام بانکی ایجاد کرده بود که با افزایش پوشش به۱۰۰درصد، مسیر تامین مالی از طریق ضمانت‌نامه‌های اعتباری صندوق، برای تولیدکنندگان مشمول تعریف صنایع کوچک کوتاه‌تر و آسان‌تر شده است. حذف مسیرها و فرآیندهای موازی در صندوق و بانک به‌ویژه در بخش‌های تشکیل پرونده، ارزیابی و وثیقه‌سپاری زمان انتظار را برای مشتریان کوتاه و دریافت تسهیلات را آسان‌تر از گذشته کرده است.

اصلاحیه مذکور در اساسنامه به پیشنهاد هیات مدیره، تصویب مجمع عمومی صندوق و تایید نهایی هیات وزیران در راستای حمایت از صنایع کوچک و کمک به رفع موانع تولید ایشان در سالی که مزین به شعار مهار تورم، رشد تولید است انجام پذیرفته است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی