خبر

ارزآوری ۸ میلیارد دلاری صنعت فولاد

ارزآوری ۸ میلیارد دلاری صنعت فولاد

به گزارش بازار، وحید یعقوبی با تاکید بر قابلیت صنعت فولاد بعنوان یک رکن مهم در اقتصاد کشور افزود: صنعت فولاد، صنعت بالنده‌ای است، چرا که توانسته جایگاه خود را در دنیا تثبیت کند و نیاز نیست از صفر شروع کند.

وی گفت: عمده فعالیت‌های صنعت فولاد در بخش خصوصی انجام می‌شود، بنابراین زیرساخت‌های داخلی صنعت فولاد فراهم است و باید زیرساخت‌های بیرونی ازجمله انرژی، مقررات ارزی، حمل و نقل و در بُعد سنگ آهن اکتشاف و استخراج توسعه یابد.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران همچنین با اشاره به پتانسیل ارز آوری صنعت فولاد افزود: صنعت فولاد در شرایط فعلی می‌تواند با کمی تسهیلات مقررات ارزی و تامین زیرساخت‌های انرژی به بالای ۱۰ میلیارد دلار ارز آوری برسد.

یعقوبی گفت: بر اساس آخرین آمار که در سال ۱۴۰۱ گرفته شد، صنعت فولاد باتوجه به شرایط تحریمی توانسته ۸ میلیارد دلار ارز آوری داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت بالای صنعت فولاد در حوزه اشتغال افزود: از آنجایی که صنعت فولاد یک صنعت مادر است و خیلی از صنایع دیگر را می‌تواند به حرکت دربیاورد، مطابق استاندارد جهانی، به ازای هر یک اشتغال مستقیم در صنعت فولاد، ۱۵ اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی