عمومی

احساس اضطراب؟ این 3 کلمه را بگویید تا آرام شوید به دانشمندان و راهبان ذن

احساس اضطراب؟ این ۳ کلمه را بگویید تا آرام شوید
به دانشمندان و راهبان ذن

چند ماه پیش برای یک سفر کاری به اسپانیا سفر کردم. این یک سفر کاری بود که می‌دانستم هرگز فراموش نمی‌کنم.

در واقع، “سفر کاری” کمی اشتباه است. این بیشتر یک «عقب نشینی» بود، زیرا من خود را در میان گروهی متشکل از کارشناسان رهبری جهانی، دانشمندان، مدیران اجرایی، تمرین‌کنندگان ذهن‌آگاهی مادام‌العمر و بودایی‌ها دیدم که همه با هم به این سؤال ابدی فکر می‌کردند: ذهن چگونه رهبری بزرگ ایجاد می‌کند. ?

همه ماجرا با ۲ روز سکوت آغاز شد. و منظورم سکوت است. اصلا صحبتی نیست نه حتی در هنگام غذا. و بدون گوشی یا هیچ دستگاه دیجیتال دیگری. فقط تو و ذهنت

اجازه دهید، یا اجازه دهید؟

حداقل، اولین کمی سخت بود. با مشغله های زندگی مدرن و حواس پرتی مداوم تلفن ها، لپ تاپ ها و آیپدها در اختیار ما، ذهن به این نوع سکوت توخالی عادت ندارد.

در نوع تمرینی که انجام می‌دادیم، به نام «آگاهی باز»، هدف (بدون اینکه واقعاً باشد) هدف فی نفسه) مشاهده و توجه به افکار، احساسات و عواطف به هنگام ظهور است. ایده این است که سعی کنید از روایت و تحلیل و کشف تجربیات خود دوری کنید. و در عوض، تجربه خود را همانطور که واقعا هست ببینید.

در روز ۳، زمانی که می‌توانیم صحبت را شروع کنیم. مجدداً، یک جلسه مربیگری سؤالی را از گروه برانگیخت: “در آن لحظات سکوت مراقبه، وقتی صدای بلند/ انتقادی/ مشکوک درون سرتان افکار یا احساسات منفی را تداعی می کند، چه می گویید؟”

کارشناسان حاضر در اتاق دو عبارت مهم داشتند: «ولش کن» و «بگذار».

در ظاهر، هر دو مانتراهای شخصی بسیار معقول به نظر می رسند که به شما کمک می کنند تا شما را از افکار/احساسات تکرار شونده رها کنید. برای ایجاد فضای بسیار مورد نیاز بین تجربه و نفس.

اما من یک فرضیه داشتم.

شهود من این بود که تفاوت کوچک در یک کلمه – “برو” در مقابل “باش” – یک اثر آرام بخش متفاوت روی ذهن ایجاد می کند.

 بنابراین، حدس شما چیست؟ به نظر شما کدام یک برای آرام کردن ذهن بهتر است؟ مانترای شما کدام است؟

 السا در مقابل جان لنون: یک آزمایش

در فیلم پرفروش دیزنی “یخ زده”، ملکه السا خط اصلی خود را دارد تا به کاهش اضطراب یخی خود کمک کند، زیرا او کمربند “ولش کن!” از بالای قصر کوه برفی او. نیم قرن قبل از آن، جان لنون و بیتلز با تصنیف آرامش بخش پیانوی خود، جهان را آرام کردند و کلمات حکیمانه خود را یافتند: “بگذار این باشد”.

نبرد السا در مقابل لنون آغاز شد. چه کسی برنده خواهد شد؟ آزمایشی انجام دادم تا ببینم کدام عبارت داروی ضد اضطراب قوی‌تر است.

این آزمایش به شرح زیر عمل کرد. پانصد نفر در یک تجربه عاطفی قرار گرفتند. از آنها خواسته شد تا “به دوران سختی در دو سال گذشته فکر کنند که واقعاً استرس داشتید.” بلافاصله پس از آن، از پایه احساسی آنها پرسیدم. سپس به آنها گفته شد که “به مدت ۳ دقیقه با احساسات خود بنشینید و در مورد احساسی که در آن زمان داشتید و احساسی که اکنون به شما می دهد فکر کنید.”

به یک سوم شرکت کنندگان هیچ دستورالعملی غیر از موارد فوق (شرایط کنترل) داده نشد. به یک سوم دیگر شرکت‌کنندگان دستور داده شد که «بگذارید برود» و این مانترا را در طول مدت ۳ دقیقه تکرار کنند، در حالی که به عقب بازتاب می‌کنند و با احساسات خود می‌نشینند (شرایط السا). یک سوم نهایی شرکت‌کنندگان دستورالعمل‌های مانترای مشابهی داشتند، اما به آنها گفته شد که به جای آن «بگذار» را تکرار کنند (شرط لنون).

در نهایت، پس از سپری شدن ۳ دقیقه، همه ۵۰۰ شرکت کننده به همان سوالات احساساتی که لحظاتی قبل پاسخ دادند، پاسخ دادند. سوال ما – کدام وضعیت بیشترین کاهش اضطراب را از قبل از القای عاطفی تا بعد ایجاد کرد؟

لنون برای پیروزی

جای تعجب نیست، افرادی که در شرایط کنترل بودند کاهش بسیار جزئی ۴ درصدی را نشان دادند. گذر زمان تأثیر کمی بر اضطراب آنها داشت، اما نه چندان. شرکت‌کنندگانی که مانترا «بگذار برود» را تکرار کردند، ۲۴ درصد کاهش اضطراب داشتند. کاهش قابل توجهی برای اطمینان.

اما برنده واضح فیلم “Let it be” لنون بود که ۴۵ درصد کاهش اضطراب داشت. از قبل به بعد.

 دلیل؟ کسانی که به آنها گفته شد «بگذار» را تکرار کنند احساس کردند که این تجربه زحمت کمتری دارد. به عبارت دیگر، وقتی به چیزی اجازه می دهید باشد، آن چیزی است که هست. شما مجبور نیستید کاری با آن یا خودتان انجام دهید. با این حال، وقتی چیزی را رها می کنید، بخشی از فرآیند وجود دارد که از شما می خواهد به طور فعال کاری را انجام دهید: یک احساس یا فکر را رها کنید. این کار مستلزم «انجام دادن» است و بنابراین مؤثرتر از این است که فقط به همه چیز اجازه دهید.

دفعه بعد که احساس استرس کردید، تمام تلاش خود را بکنید تا جان لنون درونی خود را هدایت کنید، اما شاید آواز خواندن را به شروع موسیقی پاپ و شاهزاده خانم های دیزنی بسپارید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی