خبر

احتمال افزایش صدور مجوزهای فولادی به ۱۶۰ میلیون تن در سال

احتمال افزایش صدور مجوزهای فولادی به ۱۶۰ میلیون تن در
سال

به گزارش بازار، سعید عسگرزاده درباره صدور مجوزهای فولادی افزود: ما نسبت به مجوزهای که برای تولید فولاد صادر می‌شود مسئله داشتیم و زمانی که مشخص شد حدود ۱۱۲ میلیون تن برای فولاد و متناسب با آن برای صنایع بالاستی مجوز صادر شده، نگرانی‌های خود را بارها اعلام کردیم و در جلساتی که در ستاد ملی فولاد (شرکت ملی فولاد) تشکیل می‌شود در این خصوص بحث و گفتگو کردیم.

وی افزود: بر اساس آمارهای که در ستاد ملی فولاد اعلام شد، مشخص شد این اعداد (صدور مجوزها) نه تنها کاهشی نبوده، بلکه افزایش هم پیدا کرده و هیچ کس به فکر حل این مشکل نبوده است.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران در ادامه با بیان اینکه این احتمال وجود دارد که با این میزان از صدور مجوزها، اعداد ما به ۱۶۰ میلیون تن در سال خواهد رسید گفت: افزایش میزان صدور بی رویه مجوزها آمار خطرناکی است و این‌ها هدر دادن سرمایه ملی و سرمایه‌ای است که می‌تواند در نقاط دیگر با بهره وری بالاتر منجر به تولید شود.

وی افزود: اگر هم اکنون صد میلیون تن فولاد تولید کرده باشیم نه برای آن زیرساخت‌های مناسب وجود دارد و نه فضای کسب کار برای آن فراهم است. حتی اگر این میزان فولاد تولید شده در سال داشته باشیم نمی‌دانیم چگونه بفروشیم و یا آن را چی کار کنیم، در واقع زیر ساخت‌های مناسب را برای این میزان تولید نداریم و اسکله‌های ما آمادگی پذیرش و صادرات آن را ندارند.

عسگرزاده گفت: در بخش آهن و فولاد حتما بایستی برای این موضوع باید فکری کرد، به نظرم این موضوع یکی از دغدغه‌های است که در این خصوص وجود دارد. راحل‌های در این خصوص وجود دارد، اما کسی به دنبال راه حل نیست و دغدغه‌ای هم برای آن وجود ندارد.

وی افزود: وقتی درباره صنعت فولاد صحبت می‌کنیم، احداث یک کارخانه یعنی هزاران میلیارد تومان پول و سرمایه این کشور که تبدیل به سوله و زمین و ماشین می‌شود و این بسیار مهم است یعنی رها کردنش توسط مجموعه مجلس و دولت کلا نظام حکمرانی کار درستی نیست و حتما بایستی به آن پراخته شود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی