خبر

از دست رفتن بازارهای صادراتی سیمان در نتیجه قطعی برق واحدهای تولیدی

از دست رفتن بازارهای صادراتی سیمان در نتیجه قطعی برق واحدهای
تولیدی

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره قطعی برق صنایع، گفت: در حال حاضر ما با کمبود حدود ۱۵ هزار مگاوات برق روبه رو هستیم که این موضوع در ماه‌های گرم سال موجب محدودیت در تامین برق موردنیاز واحدهای صنعتی و تولیدی می‌شود از سوی دیگر در فصل زمستان نیز ناترازی در گاز موجب بروز برخی مشکلات در تامین انرژی موردنیاز صنایع شده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس گزارش‌های ارائه شده حدود ۷ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق وارد مدار سراسری خواهد شد تا بخشی از ناترازی موجود در این زمینه برطرف شود از سوی دیگر با برنامه‌ریزی دولت و وزارت نیرو واحدهای تولیدی بزرگ مانند گل گهر و چادرملو می‌توانند اقدام به ایجاد نیروگاه کرده و برق موردنیاز خودشان را تولید کنند.

وی با بیان اینکه هرچند گام‌هایی در حوزه رفع ناترازی برق برداشته شده اما باید اقدامات لازم با فوریت در دستورکار قرار گیرد، اضافه کرد: براساس دولت، برق مازاد تولید شده توسط صنایع خریداری می‌شود که در این موضوع منصفانه بودن قیمت برق باید مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با قطع برق واحدهای صنعتی پرداخت حقوق کارگران و در نتیجه معیشت مردم با چالش روبه رو می‌شود، تصریح کرد: از دست رفتن بازارهای صادراتی سیمان و … و از بین رفتن تراز تجاری کشور دیگر مشکل ناشی از قطعی برق واحدهای صنعتی است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی