عمومیمقالات

آیا پانسمان دوپامین می تواند شما را در کارتان بهتر کند؟

آیا پانسمان دوپامین می تواند شما را در کارتان بهتر کند؟

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه برخی از لباس ها به شما این احساس را می دهند که می توانید دنیا را تسخیر کنید یا در یک مهمانی اعتماد به نفس دارید؟ این به روانشناسی مد لباس پوشیدن دوپامین مربوط می شود.

کلینیک مایو از دوپامین به عنوان “انتقال دهنده عصبی احساس خوب” یاد می کند که به ما کمک می کند احساس شادی کنیم. این ماده شیمیایی در چندین عملکرد کلیدی مانند خلق و خو، یادگیری و توجه نقش دارد، و همچنین با رفتارهای تقویتی مرتبط است.

دکتر داون کارن، روانشناس مد، می گوید: «دوپامین همان هورمون شادی است. ، با برچسب “دکتر لباس” توسط نیویورک تایمز. کارن دارای مدرک کارشناسی ارشد در روانشناسی مشاوره از کالج معلمان کلمبیا است، روانشناسی مد را در مرکز مطالعات مستمر و حرفه ای F.I.T. تدریس کرده است، و موسسه روانشناسی مد. او در کتابش به این موضوع می پردازد، بهترین لباس بپوش زندگی.

او می گوید که تعریف آکادمیک لباس پوشیدن دوپامین، که به آن لباس تقویت کننده خلق و خو نیز می گویند، «مطالعه و درمان چگونگی تأثیر رنگ، تصویر، سبک، شکل و زیبایی است. رفتار انسان با توجه به هنجارهای فرهنگی و حساسیت های فرهنگی. اما به بیان ساده، او می‌گوید: «همه چیز در مورد استایل کردن از درون به بیرون است.

پانسمان دوپامین در همه رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌ها وجود دارد

کارن توضیح می‌دهد که ما همچنین می‌توانیم از پانسمان دوپامین برای تغییر درک مردم از ما استفاده کنیم. پانسمان دوپامین را می توان به دو جنبه تقسیم کرد: پانسمان بهبود خلق و خو و پانسمان تصویرسازی خلق و خو.

در حالی که ممکن است افراد برای چندین دهه ناخودآگاه لباس‌های تقویت‌کننده خلق و خوی خود را بپوشند، کارن به متبلور شدن اصطلاحات در طول همه‌گیری کمک کرد و به بیماران کمک کرد لباس به قصد بالا بردن روحیه آنها.

لباس تصویرسازی حالت، لباس پوشیدن برای تداوم خلق و خوی فعلی شماست. بنابراین، اگر در کسادی هستید و به لباس‌های ورزشی یا لباس خواب روی می‌آورید، برای نشان دادن حال و هوای فعلی لباس می‌پوشید که به آن لباس‌های سروتونین نیز می‌گویند. او می‌گوید این سبک لباس پوشیدن به‌عنوان تثبیت‌کننده خلق و خو عمل می‌کند که می‌تواند به افراد کمک کند تعادل عاطفی خود را حفظ کنند.

او می‌گوید رنگ‌ها تعمیم‌های جهانی دارند. شاید بدانید که زرد شادی آور است و آبی قابل اعتماد یا آرامش بخش. قرمز رنگ قدرتمندی است که با تمایلات جنسی گره خورده است. سیاه می تواند مرموز باشد. و سفید نماد خلوص است. با این حال، او می گوید که این مفاهیم گسترده با یک سلب مسئولیت نیز همراه است. از نظر روان‌شناختی، رنگ‌های مختلف ممکن است برای افراد مختلف، بسته به فرهنگ آنها، بسته به تاریخ شخصی آنها، مانند دوران کودکی، معانی خاصی داشته باشند. شاید مردم نسبت به رنگ خاصی بیزار باشند.» کارن می گوید. بنابراین، در حالی که این تعمیم ها وجود دارد، تفسیرهای فردی نیز وجود دارد.

در حالی که یک مطالعه سیب به سیب واقعی وجود ندارد که ثابت کند رنگ های خاص بر سطوح مختلف دوپامین در مغز تأثیر می گذارد، مطالعات متعددی وجود دارد که بر روی رابطه بین آنچه می پوشیم و رفتار و احساسمان. یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ منتشر شده توسط انتشارات دانشگاه هرتفوردشایر پیوند می‌دهد که «چگونه لباس و خلق و خوی تنها بر دیگران تأثیر نمی‌گذارد، بلکه بر خلق و خوی پوشنده نیز تأثیر می‌گذارد». مطالعه دیگری که در ژورنال روانشناسی تجربی اجتماعی منتشر شده است. به این نکته اشاره می‌کند که چگونه لباس‌ها به طور سیستماتیک بر فرآیندهای روانی پوشندگان تأثیر می‌گذارند، مانند اینکه چگونه پوشیدن کت آزمایشگاهی پزشک توجه را افزایش می‌دهد.

نحوه دوپامین لباس پوشیدن

ممکن است در رسانه های اجتماعی افراد مورد توجه قرار گرفته باشید. لباس پوشیدن مانند رنگین کمان انسانی با استفاده از هشتگ #dopaminedressing. این یک شکل افراطی است و خوشبختانه، تنها راه انجام آن نیست. (البته مگر اینکه این چیزی باشد که شما را بیشتر خوشحال می کند!)

کارن می گوید: «می توانید برای بهبود عملکرد کاری لباس دوپامین کنید. از آنجایی که لباس ماده ای است که خلق و خو را تغییر می دهد، او می گوید که بر وضعیت روانی شما تأثیر می گذارد و می تواند بر عملکرد شما تأثیر بگذارد.

لباس تقویت کننده خلق و خوی به بهینه سازی خلق و خوی شما با استفاده از رنگ، سبک، بافت، شکل و غیره کمک می کند. این واقعاً به این بستگی دارد. سبک شما اگر رنگ سبز را دوست دارید و هنگام پوشیدن آن احساس خوشبختی می کنید، می توانید راهی برای پوشیدن آن هر روز پیدا کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از لباس پوشیدن سودمند استفاده کنید – برداشت خودتان از لباس شخصی تکراری استیو جابز. گرفتن یک تصمیم کمتر در روز می تواند به رفع خستگی تصمیم و افزایش بهره وری کمک کند. علاوه بر این، سبک یکنواخت ممکن است به شما کمک کند خلق و خوی خود را حفظ کنید.

کارن پیشنهاد می‌کند صبح‌ها قبل از بلند شدن از رختخواب با خودتان مشورت کنید تا ببینید چه احساسی دارید. «سپس لباس را با توجه به احساس یا احساسی که می‌خواهید انتخاب کنید. در این مورد، اگر ما از پانسمان دوپامین استفاده می کنیم، این همان چیزی است که می خواهید احساس کنید، زیرا می خواهید احساس خاصی داشته باشید و سپس رنگ های خاصی را انتخاب کنید، شاید یک بافت خاص، یک شبح یا شکل خاص را انتخاب کنید، و سپس به دنبال خود باشید. روز،” کارن می گوید. بنابراین شما در واقع از درون به بیرون استایل می دهید. شما از درونی به بیرونی شروع می کنید. کاری که شما انجام می دهید ایجاد همسویی بین نگرش و لباس شما است.”

نکاتی برای پانسمان دوپامین

خبر خوب این است که شما نیازی ندارید کمد خود را تعمیر کنید یا حتی پول خرج کنید. هالی آبرامز، بنیانگذار و طراح اصلی در The Wardrobe Consultant، می‌گوید: «هدف لباس پوشیدن با دوپامین ایجاد شادی است.»

آبرامز می‌گوید این ممکن است به معنای پوشیدن کالایی باشد که ارتباط عاطفی دارد، رنگ شاد یا حتی ترکیب لباس هایی که قبلاً دارید به روشی جدید. به آبرامز، کمد لباس خود را با رنگو لباس پوشیدن به گونه ای که الهام بخش شادی باشد، تفسیر او از پوشیدن دوپامین است. این ممکن است به معنای پوشیدن چیزی باشد که ارتباط عاطفی را برمی انگیزد.

او می گوید ابتدا رنگی را که دوست دارید انتخاب کنید و سپس تصمیم بگیرید که چه مقدار از آن رنگ را می خواهید بپوشید. در مرحله بعد، شروع به ترکیب آن رنگ در کمد لباس خود کنید، که ممکن است با جواهرات، لوازم جانبی یا کالاهای لباس باشد. سپس به احساس خود در طول روز توجه کنید. اگر متوجه شدید که به کمدتان خیره شده‌اید و احساس می‌کنید گم شده‌اید، سعی کنید به پینترست رجوع کنید تا کمی الهام بگیرید.

آبرامز می‌گوید: «به عنوان یک قاعده کلی، رنگ آبی برای اکثر مردم خوب به نظر می‌رسد. «اگر با پوشیدن کمی رنگ احساس خوبی دارید، دفعه بعد کمی بیشتر اضافه کنید. تعجب خواهید کرد که چگونه دوپامین اضافه می شود.»

به دنبال پوشیدن چیزهایی باشید که از نظر ظاهری خوب به نظر می رسید و از درون احساس خوبی دارید. نشان دادن بهترین خود، روز شما را در جهت درست شروع می کند.

عکس توسط Svitlana Sokolova/Shutterstock.com

e20bfac9e28f9e52c63850357ed89955?s=150&d=mp&r=g - آیا پانسمان دوپامین می تواند شما را در کارتان بهتر کند؟

امیلی اوبراین نویسنده و ویراستار ساکن رالی، کارولینای شمالی است.

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی