عمومی

آیا میخواهید کسب و کار خود را رشد دهید؟ هر کارآفرینی باید یاد بگیرد این درس از جف بزوس و آمازون

آیا میخواهید کسب و کار خود را رشد دهید؟ هر کارآفرینی باید یاد بگیرد
این درس از جف بزوس و آمازون

در خلال یک عقب نشینی در سال ۲۰۰۳، Amazon تیم اجرایی یک تمرین سریع طراحی شده برای شناسایی شایستگی های اصلی شرکت انجام دادند. . برخی آشکار بودند. ارائه طیف گسترده ای از محصولات. سفارشات انبارداری، بسته بندی و حمل و نقل.

یکی کمتر واضح بود: آمازون در راه‌اندازی مراکز داده و خدمات زیرساخت واقعاً بسیار خوب عمل کرده بود.

“مدیرعامل آمازون، اندی جاسی”، “ما متوجه شدیم که می‌توانیم همه آن اجزای کلیدی (یک سیستم عامل) اینترنت را به اشتراک بگذاریم.” =”https://techcrunch.com/2016/07/02/andy-jassys-brief-history-of-the-genesis-of-aws/”>از آن زمان می گوید، “و با آن ما این ماموریت بسیار گسترده‌تر را دنبال کرد، که AWS (سرویس‌های وب آمازون) امروزه، که در واقع به هر سازمان یا شرکت یا هر توسعه‌دهنده‌ای اجازه می‌دهد تا برنامه‌های فناوری خود را در بالای پلتفرم زیرساخت فناوری ما اجرا کند.”

به طور خلاصه، آمازون یک “محصول” برای استفاده خود ساخته بود — یک mas شبکه ابری پاسخگو و پاسخگو — و سپس مشتریان متوجه می شوند که برای استفاده از آن نیز هزینه می کنند. امروزه AWS سودآورترین بخش تجارت آمازون است (Netflix با AWS اجرا می‌شود)، که تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد عملیاتی داشته است.

البته، این تنها باری نیست که آمازون ابزارها و سیستم هایی را برای استفاده داخلی توسعه داده است که به یک جریان درآمد تبدیل شده است. هنگامی که بزوس واشنگتن پست را خریداری کرد، سیستم مدیریت محتوای روزنامه و سیستم انتشار آن بسیار ناکارآمد بود.

درحال رفع مشکل. این مشکل داخلی در نهایت منجر به Arc XP شد، یک سیستم انتشار دیجیتال در سطح جهانی که در حال حاضر توسط بیش از ۲۰۰۰ برند رسانه ای (و غیر رسانه ای) استفاده می شود: از ۲۰ روزنامه بزرگ آمریکایی بر اساس انتشار چاپی، هشت از Arc استفاده می کنند.

البته، ممکن است منابع لازم برای تبدیل یک “محصول” داخلی یا شایستگی اصلی به یک جریان درآمد جدید را نداشته باشید.

اما دوباره ممکن است. یکی از مشتری‌های من سیستم ردیابی پروژه را به‌قدری مؤثر ایجاد کرد که پیمانکاران فرعی درخواست کردند از آن استفاده کنند. دوستی که صاحب یک شرکت ساختمانی است متوجه شد که کامیون‌های تدارکاتی او به حدی از منطقه عبور می‌کنند که می‌تواند به راحتی برای شرکت‌های دیگر تحویل دهد. با گذشت زمان، یکی از دوستان مجموعه‌ای از ابزارهای اندازه‌گیری شده خود را ساخت – برای ردیابی سلامت، بهره‌وری، امور مالی، شادی و غیره – که پس از آن متوجه شد می‌تواند به یک محصول نرم‌افزاری برای استفاده دیگران تبدیل شود.

بنابراین شاید بازی طولانی بزوس را انجام ندهید: ۱) محصول یا سیستمی برای نیازهای خود بسازید و سپس ۲) افراد دیگر را خوشحال کنید بهای آن را بپردازید.

اما می‌توانید راه‌هایی برای تبدیل کاری که کسب‌وکارتان به خوبی انجام می‌دهد پیدا کنید – یک شایستگی اصلی عملیات یا مهارت‌ها – – وارد محصول یا خدماتی شوید که دیگران از پرداخت آن خوشحال خواهند شد.

در نهایت، شما زمان و تلاش خود را صرف کردید. برای ایجاد یک مهارت استثنایی، پس چرا راهی برای دریافت پول برای آن پیدا نکنید؟

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه موارد مربوط به Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی