مانند یک مهندس فکر کنید، مانند یک کارآفرین بفروشید
مانند یک مهندس فکر کنید، مانند یک کارآفرین بفروشید
آیا می دانید اکثر میلیاردرهای برتر چه چیزی مشترک دارند؟
گاهی ۷۰ درصد از ۱۰ فرد ثروتمند برتر جهان؟
اینطور نیست که آنها بیشتر از بقیه کار کرده باشند. اینطور نیست که همه در سیلیکون ولی زندگی می کردند. حتی این هم نیست که آنها همه چیز را به خطر انداختند.
این است که آنها اساساً مهندس هستند.
قبل از اینکه حتی کارآفرین شوند، حتی قبل از اینکه پولی به دست بیاورند، سازنده نرم افزار یا سخت افزار، دانشمندان کامپیوتر، مهندسان عمران و شیمی بودند.
جف بزوس، بیل گیتس، مارک زاکربرگ، سرگی برین، لری پیج، کارلوس اسلیم، جیمز دایسون، لری پیج، حتی برنارد آرنو از LVMH.
و البته استیو جابز.
اوه، و ایلان ماسک را فراموش نکنیم.
حالا، قبل از اینکه شروع به عرق کردن کنید، باید مدرک مهندسی بگیرید یا تشنج کنید که فقط در صورتی می توانید موفق شوید. در مورد کدنویسی و الگوریتم ها، این هدف من نیست.
برای موفقیت نیازی به مهندس بودن ندارید (اگرچه به وضوح کمک می کند)، اما شما باید مثل یک فکر کنید.
یا حداقل این کار مزیت بزرگی به شما می دهد. در ساختن ثروت و یک استارتاپ معنادار یا کسب و کار بزرگ. دلیل آن این است:
مهندسان میدانند که برای ساختن چیزی، باید یک سری مشکلات را حل کنید. آنها می دانند که در پایان رنگین کمانی وجود ندارد. آنها میدانند که راهحل عالی هرگز آسان به دست نمیآید.
مهندسان میدانند که پاداش حل یک مشکل، پاداش بعدی است. یکی بزرگتر یک نرم افزار عمیق تر، سخت تر و طولانی تر.
مهندسان می دانند که نرم افزار هرگز تمام نمی شود. که الگوریتم بی نهایت است. آن نسخه ۱۷٫۰ فقط شروع یک سفر به سوی تکمیل است، و آن کمال وجود ندارد.
و آنها پارادوکس را در بر می گیرند. تلاش و رانندگی برای کمال و کامل شدن، با علم به اینکه دست نیافتنی است.
یک کدنویس یا مهندس اغلب با اشتیاق به مشکلات برخورد می کند. و اگر نه اشتیاق به حل مشکلات، حداقل لذت بردن از سفر به سمت آنها. حداقل یک دیدگاه متعادل و احساسات خنثی نسبت به مشکلات. نه راه حل ها نه، فرصتها.
و این چیزی است که کارآفرینان، استارتآپها و صاحبان کسبوکار میتوانند یاد بگیرند و مانند آن فکر کنند. . این رویکرد مهندسی برای حل مشکلات. یک رویکرد منطقی، با یک سری آزمایش برای حل آن. بدون واکنش بیش از حد، فقط اقدامات مداوم.
احساسات خود را مدیریت کنید، بر زندگی خود مسلط شوید.
اما، و این یک بزرگ “اما” است …
مثل یک مهندس فکر کردن، شرکتی را نمی سازد. این یک تک شاخ میلیارد دلاری نمی سازد. حتی یک کسب و کار کوچک در سبک زندگی ایجاد نخواهد کرد.
شما باید مانند یک کارآفرین بفروشید تا یک کسب و کار واقعی بسازید و رشد دهید.
مثل یک مهندس فکر کنید، اما مانند یک کارآفرین فروش کنید.
گیتس، جابز، ماسک، زاکربرگ، آنها در طول سفر خود به این موضوع پی بردند. آنها در ابتدا نمی توانستند بفروشند. آنها می توانستند بسازند.
اما “بسازید و خواهند آمد” خیلی وقت پیش مرد. شما باید آن را بسازید و بروید و همه آنها را به دست بیاورید.
فروش یک مهارت آموخته شده است، نه یک ویژگی زاده شده. و شما فقط یک محصول را نمی فروشید، بلکه یک راه حل و یک داستان می فروشید. یک پیام و یک رسالت.
مهندسین آی پاد را طراحی و ساختند. استیو جابز “۱۰۰۰ آهنگ در جیب شما” را ابداع کرد که محصول و ایده را به توده ها فروخت.
جو ژیرارد رکورد جهانی بیشترین فروش خودرو در یک سال را دارد: ۱۴۲۵٫ شورلت آنها را مهندسی کرد، جو آنها را فروخت.
آن را بسازید، سپس بفروشید. یا آن را بسازید و از یک نفر در فروش عالی بخواهید که آن را بفروشد.
احساسات خود را مدیریت کنید، اما احساسات عالی را در افراد دیگر ایجاد کنید.
مثل یک مهندس فکر کنید، مانند یک کارآفرین بفروشید.
اگر چیزی را به خطر نیندازید، همه چیز را به خطر می اندازید.