عمومی

ایلان ماسک می گوید که «خودرانی کامل» تسلا در حال افزایش است گران است حتی اگر هنوز آنچه را که وعده داده است انجام نمی دهد

ایلان ماسک می گوید که «خودرانی کامل» تسلا در حال افزایش است
گران است حتی اگر هنوز آنچه را که وعده داده است انجام نمی دهد

در آخر هفته، الون ماسک گفت که تسلا یک هدف خواهد بود =”_blank” href=”https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-08-21/musk-says-tesla-full-service-driving-price-will-rise-to-15-000 ?sref=J9IGpK4p”> افزایش قیمت چیزی که خودروساز آن را “Full Self Driving” از ۱۲۰۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰ دلار در تاریخ ۵ سپتامبر. به خاطر داشته باشید که این ویژگی – که طرفداران تسلا از آن به عنوان FSD یاد می کنند- -هنوز در مرحله بتا است. این بدان معناست که این شرکت در حال افزایش قیمت یک ویژگی است که حتی هنوز منتشر نشده است.

البته، ماسک امیدوار کننده بوده است. که FSD “به زودی” برای بیش از یک سال ارسال می شود. با این حال، این تنها مشکل نیست. مشکل بزرگتر این است که FSD حتی آنچه از نامش پیداست انجام نمی دهد. منظورم این است که اگر چیزی را “خودرانی کامل” بنامید، مطمئناً این تصور را ایجاد می‌کند که خودرو به تنهایی قادر به رانندگی است.

پس از انتشار گسترده FSD Beta 10.69.2، قیمت FSD در ماه سپتامبر در آمریکای شمالی به ۱۵ هزار دلار افزایش خواهد یافت. پنجم.

برای سفارش‌هایی که قبل از ۵ سپتامبر انجام شده‌اند، قیمت کنونی محاسبه می‌شود، اما بعداً تحویل داده می‌شود.

— Elon Musk (@elonmusk) 21 اوت ۲۰۲۲

اگر از بیشتر مردم بپرسید که این به چه معناست، احتمالاً می‌گویند که انتظار دارند هنگام تماشای فیلم، یا بازی ویدیویی یا چرت زدن، وسیله نقلیه بتواند بین دو مکان حرکت کند. این ممکن است به خوبی آینده باشد، اما در این مرحله هنوز راه زیادی وجود دارد.

در عوض، FSD اساساً یک ویژگی پیشرفته کمک راننده است که وسیله نقلیه شما را در خط خود نگه می‌دارد، مطابق با سرعت خودرو در جلوی شما، و – در برخی موارد – پشت چراغ قرمز توقف کنید یا در جاده‌های خاصی پیمایش کنید. کاری که انجام نمی دهد این است که خودش رانندگی کند، به خصوص نه به طور کامل.

البته، طرفداران تسلا دوست دارند به این نکته اشاره کنند که هر کسی که از آن استفاده می کند. FSD به خوبی از محدودیت های خود آگاه است. به جز، به نظر می رسد که این درست نیست.

کالیفرنیا این نام فریبنده است و آیا تسلا باید بتواند به فروش خودرو در این ایالت ادامه دهد. حتی کمک راننده سطح پایین تر تسلا که به نام Autopilot شناخته می شود، پس از یک مجموعه ای از تصادفات شامل رانندگانی که دارای این ویژگی بودند.

Autopilot مطمئناً چیزی شبیه به چیزی است که قادر به انجام کارهای بسیار بیشتر از حفظ فاصله معینی از وسیله نقلیه شما در پشت خودروی مقابل شما و نگه داشتن آن در مسیر خود است. این فناوری خوب است، اما نام آن انتظاراتی را ایجاد می کند که نمی تواند برآورده کند.

در مقایسه با راننده جنرال موتور. برنامه کمکی، معروف به سوپر کروز – که نام فوق العاده ای است. Super Cruise این تصور را ایجاد می کند که نسخه پیشرفته تری از کروز کنترل است — چیزی که هر راننده آن را درک می کند.

ببین، من مدل S دارم و فوق العاده است. خانواده ما آن را دوست دارند. رانندگی فوق العاده سرگرم کننده است، اما نکته اینجاست–این چیزی است که شما رانندگی می کنید. خودش رانندگی نمیکنه

تسلا تنها خودروسازی نیست که با همین چالش مواجه است. هر شرکتی در حال تلاش برای حل چیزی است که مسلما یکی از سخت ترین چالش های هوش مصنوعی شناخته شده برای بشر است. هیچ یک از آنها متوجه نشده اند. بزرگترین تفاوت این است که تسلا تنها شرکتی است که همچنان قول می دهد قادر به انجام کارهایی است که قطعاً چنین نیست.

برای منصفانه بودن، تسلا بخشی در وب سایت خود دارد که قابلیت های Autopilot و FSD خود را شرح می دهد. در اینجا نحوه توصیف حالت قبلی آمده است:

Autopilot ماشین شما را قادر می‌سازد تا به طور خودکار فرمان دهد، شتاب بگیرد و ترمز کند. در لاین خود تحت نظارت فعال شما، به سخت ترین قسمت های رانندگی کمک می کند. با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار هوایی، آخرین پیشرفت‌ها فوراً در دسترس هستند.

من متوجه شدم که Autopilot در کمک های اولیه راننده خوب است، اما فقط همین است. این چیزی نیست که بسیاری از افراد ممکن است با شنیدن کلمه “خلبان خودکار” به آن فکر کنند. شما می توانید استدلال کنید که این فقط معنایی است، اما کلمات انتظارات را ایجاد می کنند، و انتظارات همه چیز هستند.

طبق سایت، خلبان خودکار پیشرفته تسلا اضافه می کند. ویژگی هایی که به وسیله نقلیه شما امکان می دهد انتخاب کند که در کدام مسیر رانندگی کند، به طور خودکار وسیله نقلیه شما را احضار کند یا حتی به تنهایی حرکت کند. FSD «کنترل چراغ راهنمایی و علامت توقف» را با قابلیت هدایت خودکار در خیابان‌های شهر «به زودی» اضافه می‌کند.

I فرض کنید می‌توانید این استدلال را مطرح کنید که ماسک یک طرح تجاری درخشان را کشف کرده است که در آن تسلا تعداد زیادی از مشتریان خود را متقاعد کرده است که یک ویژگی بسیار پیچیده و حتی خطرناک را آزمایش بتا کنند – و پول زیادی برای این امتیاز بپردازند. با این حال، به نظر عجیب می‌رسد که قیمت‌هایی را افزایش دهیم که هنوز آن چیزی را که شما می‌گویید انجام نمی‌دهد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی