عمومی

حسابداری مالی چیست؟

حسابداری مالی چیست؟

اگر در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، احتمالاً می پرسید: “حسابداری مالی چیست؟” به طور خلاصه، این در مورد ثبت تراکنش ها است. تمام بدهی ها و اعتبارات کسب و کار کوچک شما.

حسابداری مالی دقیقاً چیست؟

این حسابداری تمام عملیات تجاری را پوشش می دهد. یک زمان خاص دسته بندی هایی وجود دارد که تراکنش های مالی درگیر را شرح می دهد. مانند درآمد، هزینه، بدهی و حقوق صاحبان سهام. هدف این نوع حسابداری مالی به هم زدن اعداد است. برای ارائه یک تصویر خوب از وضعیت مالی کسب و کارهای کوچک در یک دوره خاص.

سه بیانیه در گزارش نهایی وجود دارد. حسابداری مالی تمام اطلاعات لازم را در یک مکان جمع آوری می کند. این باعث می شود کاربر پسندتر و درک آن آسان تر شود. بدون این نوع گزارش‌دهی مالی، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​کار دشواری خواهند داشت.

انواع حسابداری مالی

  • حسابداری تعهدی
  • حسابداری نقدی

انواع مختلفی از روش های حسابداری وجود دارد. درباره روش تعهدی و حسابداری نقدی در زیر بیشتر بیاموزید.

حسابداری تعهدی

روش تعهدی حسابداری یک رویکرد سیستماتیک است که بر رویدادهای اقتصادی یک معامله بر جریان نقدی واقعی تأکید دارد.

با در این روش، هزینه‌ها و درآمدها بدون توجه به زمانی که پول تغییر می‌کند، در زمان کسب یا انجام ثبت می‌شوند.

به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار در ماه دسامبر خدمات ارائه دهد اما تا ژانویه پرداختی دریافت نکند، درآمد در دسامبر ثبت می شود. تحت روش تعهدی.

این تصویر جامع تری از سلامت مالی یک شرکت ارائه می دهد زیرا تمام فعالیت های تجاری، اعم از نقدی و اعتباری را شناسایی می کند. با توجه به رویکرد کلی آن، حسابداری تعهدی روش ارجح برای بسیاری از کسب و کارها، به ویژه واحدهای تجاری بزرگتر است، زیرا دیدگاه بلندمدت و شفاف تری از عملکرد و موقعیت مالی ارائه می دهد.

در حالی که ممکن است به حسابداری دقیق تری نیاز داشته باشد، اما تضمین می کند که تا عصر تصویر مالی نرم تری داشته باشید. از نوسانات و جریانات تراکنش های نقدی.

حسابداری نقدی

svg%3E - حسابداری مالی چیست؟

روش نقدی متفاوت است. اطلاعات مالی ثبت شده فوری تر است. درآمد و هزینه ها به محض وقوع ثبت می شوند. این یک اشکال دارد. مبنای نقدی حسابداری همیشه نتایج مالی دقیقی را برای شرکت‌های بزرگتر و شرکت‌هایی با موجودی‌های بزرگ‌تر ارائه نمی‌کند.

روش مبنای نقدی به این صورت است. برای مالکان انحصاری خوب است.

صورتهای مالی اصلی در حسابداری مالی

صورتهای حسابداری مالی الزامات گزارشگری دارند. این نوع حسابداری فرآیندی است برای مشاهده نحوه تعامل صورتهای مالی زیر.

صورت درآمد

svg%3E - حسابداری مالی چیست؟

این نشان دهنده سودآوری برای یک دوره مشخص است. به آن صورت سود و زیان نیز می گویند. شامل درآمد حاصل از فروش و هزینه برای رسیدن به درآمد خالص است. یک شاخص بزرگ برای سلامت مالی.

ترازنامه

ترازنامه یکی از مهم ترین صورت های مالی است. . خلاصه ای از دارایی ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام جاری است. شرکت‌های دولتی شامل حساب‌های پرداختنی و حساب‌های دریافتنی می‌شوند.

صورت‌حساب سود انباشته همراه با حقوق صاحبان سهام اضافه می‌شود.

بیانیه سود انباشته

svg%3E - حسابداری مالی چیست؟

این صورت مالی بین صورت سود و زیان و ترازنامه است. این یکی دیگر از شیوه های حسابداری است که بر معاملات متمرکز است. این گزارش در مورد هر گونه کسر مانند سود سهام پرداخت شده و مقدار خالص باقیمانده گزارش می دهد.

صورت جریان نقدی

معامله صورت های مالی با جریان های نقدی، شاخص های بزرگی از عملکرد یک کسب و کار کوچک هستند. صورت جریان نقدی در هر ترازنامه باید مثبت باشد. یک جریان نقدی خوب پول بیشتری نسبت به خروج دارد. یک جریان نقدی منفی در صورت‌های مالی اساسی می‌تواند منجر به ورشکستگی شود.

در صورت‌حساب جریان نقدینگی به میزان خوب تولید پول نیز توجه می‌شود. این صورت های مالی از یک روش غیر مستقیم یا مستقیم برای سنجش عملیات تجاری استفاده می کنند. صورت جریان نقدی تکمیل کننده صورت سود و زیان و ترازنامه است.

بیشتر بخوانید: حسابداری هزینه چیست

خلاصه

< td class="column-2">خلاصه‌ای از دارایی‌ها، بدهی‌ها و حقوق صاحبان سهام، از جمله حساب‌های پرداختنی، حساب‌های دریافتنی، و سود انباشته.

صورتهای مالی شرح
صورت درآمد سودآوری را در یک دوره نشان می دهد که به عنوان صورت سود و زیان نیز شناخته می شود. شامل درآمدها و مخارج برای به دست آوردن درآمد خالص است.
ترازنامه
صورت سود انباشته موقعیت بین صورت سود و زیان و ترازنامه; گزارشات مربوط به تراکنش‌هایی مانند سود سهام پرداخت شده class=”column-2″>جریان‌های نقدی ورودی و خروجی را اندازه‌گیری می‌کند که نشان‌دهنده سلامت مالی کسب‌وکار است. از روش های مستقیم یا غیر مستقیم برای تجزیه و تحلیل استفاده می کند.

چرا حسابداری مالی بسیار مهم است

svg%3E - حسابداری مالی چیست؟

< span class="ezoic-autoinsert-ad ezoic-incontent_6"/>

ثبت تراکنش های مالی یک شرکت در یک دوره زمانی بسیار مهم است. قوانین حسابداری مالی چندین جنبه مهم را در یک دوره پوشش می دهد. مانند حقوق صاحبان سهام.

در اینجا پنج دلیل برای اهمیت این صورت‌های مالی وجود دارد.

  • آنها تقلب را شناسایی می‌کنند: این قوانین حسابداری تقلب را از بین می‌برد. و فعالیت مشکوک مانند یک صورت درآمد پر از درآمدهای جعلی.
  • آنها عملکرد را برجسته می‌کنند: گزارش سالانه یک شرکت به عملکرد آن در رابطه با سال‌های گذشته و میانگین‌های صنعت دسترسی دارد. درآمد خالص درآمد حاصل از فروش را اندازه گیری می کند.
  • آنها مالیات ها را تعیین می کنند: اصول حسابداری مربوط به مالیات ها را کمی تعیین می کند. کسب و کار باید پرداخت کند.
  • آنها در تصمیم گیری کمک می کنند: مدیریت هر شرکتی از این گزارش های حسابداری مالی برای پیشبرد تصمیمات در مورد وام ها، توسعه و غیره استفاده می کند.
  • حسابداری دوطرفه: تصویر درآمدی جامعی را ارائه می دهد. مدیریت می تواند به اعدادی مانند این اعتماد کند زیرا حداقل دو حساب وجود دارد. یک بدهی و یک اعتبار.

تراز آزمایشی هرگونه خطا را تشخیص می‌دهد. استفاده از مبنای تعهدی همچنین کمک می‌کند تا ببینید چه ماه‌هایی سودآور هستند.

آن‌ها قانونی هستند

GAAP (به زیر مراجعه کنید) استانداردهای حسابداری است که توسط اوراق بهادار اتخاذ شده است. و کمیسیون مبادله این سوابق را می توان در دادگاه ارائه کرد.

حسابداری مالی در مقابل. حسابداری بهای تمام شده

بین این دو نوع تفاوت هایی وجود دارد.

  • حسابداری بهای تمام شده سوابق هزینه را مدیریت می کند. حسابداری مالی بخش بزرگتری را کاهش می دهد. همه داده‌های مالی کسب‌وکارهای کوچک را مدیریت می‌کند.
  • مدت زمانی که این گزارش‌ها گزارش می‌شوند نیز متفاوت است. هزینه‌ها در فواصل زمانی مکرر گزارش می‌شوند در حالی که گزارش مالی در پایان سال مالی ارائه می‌شود.

شباهت‌ها شامل این واقعیت است که هر دوی آنها از روش ورود دوگانه برای ثبت معاملات تجاری یک شرکت استفاده می‌کنند.< /p>

حسابداری مالی در مقابل. حسابداری مدیریتی

بین این دو روش نیز شباهت ها و تفاوت هایی وجود دارد. تفاوت‌ها به هدف هر کدام برمی‌گردد.

  • حسابداری مالی داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کند که به صورت‌های مالی تبدیل می‌شوند.
  • حسابداری مدیریت داخلی است. برای بررسی تراکنش‌های تجاری استفاده می‌شود.

هر دوی این موارد به اعداد یک کسب‌وکار کوچک نگاه می‌کنند. آنها از این جهت شبیه هستند که نشان می دهند هر تراکنش چگونه بر قیمت نهایی تأثیر می گذارد.

نقش حسابداری مالی در برنامه ریزی استراتژیک

برنامه ریزی استراتژیک ضروری است برای هر کسب و کاری که هدف آن موفقیت و پایداری بلندمدت است. حسابداری مالی با ارائه یک مبنای واقعی برای تصمیم گیری آگاهانه و تعیین اهداف واقع بینانه، نقش مهمی در این فرآیند ایفا می کند.

در هسته خود، حسابداری مالی شامل ثبت، خلاصه کردن و گزارش بی شمار معاملاتی است که یک کسب و کار انجام می دهد. ، تصویر روشنی از سلامت مالی و عملکرد آن ارائه می دهد.

اطلاع رسانی تصمیمات استراتژیک

صورتهای مالی ابزارهای ارزشمندی برای صاحبان و مدیران کسب و کار هستند. آن‌ها بینش‌هایی درباره سودآوری، نقدینگی و پرداخت بدهی شرکت ارائه می‌دهند که برای برنامه‌ریزی استراتژیک بسیار مهم هستند.

به عنوان مثال، صورت‌حساب درآمد روندهای درآمد و هزینه‌ها را نشان می‌دهد، نقاط قوت و مواردی را که نیاز به بهبود دارند برجسته می‌کند. این اطلاعات می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد گسترش به بازارهای جدید، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه یا کاهش هزینه‌ها را راهنمایی کند.< /p>

بودجه و پیش بینی

سوابق مالی دقیق پایه و اساس بودجه ریزی و پیش بینی موثر است که در برنامه ریزی استراتژیک نقش اساسی دارد. با تجزیه و تحلیل عملکرد مالی گذشته، شرکت ها می توانند بودجه ها و پیش بینی های واقع بینانه ای را برای آینده تنظیم کنند. این نه تنها به تخصیص کارآمد منابع کمک می‌کند، بلکه به تعیین اهداف مالی و اندازه‌گیری پیشرفت در جهت آنها کمک می‌کند.

مدیریت ریسک

حسابداری مالی به شناسایی و مدیریت ریسک‌های مالی بالقوه کمک می‌کند. از طریق تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی، کسب‌وکارها می‌توانند علائم هشدار دهنده مانند کاهش جریان نقدی یا افزایش سطح بدهی را زود تشخیص دهند. این آنها را قادر می سازد تا اقدامات اصلاحی را به سرعت انجام دهند، مانند تنظیم برنامه استراتژیک خود برای کاهش خطرات.

تسهیل ارتباطات

صورتهای مالی یک زبان جهانی برای انتقال وضعیت مالی یک شرکت به ذینفعان مختلف از جمله سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و نهادهای نظارتی است.

یک برنامه استراتژیک خوب تدوین شده، با پشتیبانی از داده های مالی قوی، می تواند باعث ایجاد اعتماد در میان افراد شود. ذینفعان، حمایت خود را از ابتکارات استراتژیک شرکت تضمین می کنند.

انطباق و کنترل

انطباق با مقررات مالی برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. حسابداری مالی تضمین می‌کند که همه تراکنش‌های مالی مطابق با قوانین و استانداردهای مربوطه ثبت می‌شوند و در نتیجه از مسائل حقوقی که می‌توانند برنامه‌های استراتژیک را از مسیر خارج کنند، جلوگیری می‌کند.

به‌علاوه، چارچوبی برای کنترل‌های داخلی فراهم می‌کند که به جلوگیری از تقلب کمک می‌کند و تضمین می‌کند که منابع به‌طور مؤثر و همسو با اهداف استراتژیک استفاده می‌شوند.

درک GAAP: بنیاد مالی. حسابداری

اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی (GAAP) مجموعه ای از قوانین و استانداردهایی هستند که برای اطمینان از ثبات، شفافیت و یکپارچگی در گزارشگری مالی شرکت ها طراحی شده اند. در ایالات متحده، GAAP سنگ بنای حسابداری مالی است که تهیه و ارائه صورت های مالی را راهنمایی می کند.

GAAP چیست؟

GAAP طیف وسیعی از شیوه های حسابداری را در بر می گیرد، از شناسایی درآمد و ارزیابی دارایی ها تا ارائه صورت های مالی. این توسط هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB)، یک سازمان مستقل که مسئول ایجاد و بهبود استانداردهای گزارشگری و حسابداری مالی است، توسعه یافته است.

اهمیت GAAP

GAAP تضمین می کند که صورت های مالی هستند. بر اساس یک پایه ثابت در همه شرکت ها تهیه شده است و مقایسه دقیق اطلاعات مالی را برای سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و سایر ذینفعان آسان تر می کند. این مقایسه برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، اعطای وام و سایر ارزیابی های مالی بسیار مهم است.

اصول کلیدی GAAP

  • تشخیص درآمد: GAAP مشخص می کند چه زمانی و چگونه درآمد باید در صورتهای مالی شناسایی شود و اطمینان حاصل شود که درآمد واقعی یک شرکت را منعکس می کند.
  • اصل تطبیق: هزینه ها باید با درآمدهایی که به ایجاد آنها کمک کرده اند مطابقت داده شود و تصویر دقیق تری از سودآوری یک شرکت ارائه دهد.
  • افشای کامل: شرکت ها باید تمام اطلاعات مالی مرتبط را افشا کنند. که می تواند درک صورت های مالی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.
  • محافظه کاری: حسابداران باید در هنگام مواجهه با عدم قطعیت احتیاط کنند و اطمینان حاصل کنند که دارایی ها و درآمدها اغراق آمیز نیستند و بدهی ها و بدهی ها نباید با احتیاط مواجه شوند. هزینه‌ها کم‌کم گفته نمی‌شوند.

انطباق با GAAP

انطباق با GAAP برای شرکت‌های سهامی عام در ایالات متحده اختیاری نیست. کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) برای محافظت از سرمایه گذاران و حفظ بازارهای منصفانه و منظم، گزارش های مالی را ملزم به رعایت GAAP می کند. عدم انطباق می تواند منجر به عواقب قانونی، از جمله جریمه و مجازات شود.

ماهیت در حال تحول GAAP

GAAP ثابت نیست. در پاسخ به تغییر چشم‌اندازهای مالی، انواع جدید معاملات و فناوری‌های نوظهور تکامل می‌یابد. FASB به طور منظم GAAP را برای رسیدگی به این تغییرات به روز می کند، و اطمینان حاصل می کند که استانداردها مرتبط و موثر در ارتقای شفافیت و پاسخگویی در گزارشگری مالی باقی می مانند.

درک GAAP برای هر کسی که در حسابداری مالی شرکت دارد یا علاقه مند به تجزیه و تحلیل صورت های مالی است، اساسی است. . این چارچوبی را فراهم می‌کند که در آن تصمیم‌های مالی اتخاذ می‌شود و برنامه‌های استراتژیک توسعه می‌یابند، و تضمین می‌کند که کسب‌وکارها در یک زمین بازی برابر عمل می‌کنند و سهامداران دید واضح و دقیقی از سلامت مالی خود دارند.

چقدر این کار انجام می‌شود. هزینه استخدام یک حسابدار مالی؟

همانطور که ممکن است تصور کنید، هزینه استخدام یکی از این افراد حرفه ای متفاوت است. موقعیت مکانی، تجربه، و نوع کاری که باید انجام شود همه عوامل هستند. طبق آمار ZipRecruiter، میانگین ملی ۵۵۰۴۵ دلار در سال است که معادل ۲۶ دلار در ساعت است.

تصمیم گیری در مورد ویژگی هایی که نیاز دارید بر هزینه تأثیر می گذارد. نگهداری سوابق مالی و مشاوره برنامه ریزی مالیاتی تنها مواردی هستند که باید به آنها فکر کنید. مدیریت حساب‌های حقوق صاحبان سهام که عملکرد را برجسته می‌کند یکی دیگر از موارد است.

آیا حسابداری مالی برای کسب‌وکار شما مناسب است؟

هر کسب‌وکاری به یک صورت درآمد جامع همراه با علامت زدن انواع دیگر جعبه‌های صورت‌های مالی نیاز دارد. یک حسابدار می تواند تصمیم بگیرد که چه چیزی بهتر عمل می کند. این که آیا از مبنای تعهدی یا حسابداری نقدی برای شرکت خود استفاده کنید. اما یک گزینه DIY وجود دارد که می تواند هر حسابداری را انجام دهد، مانند FreshBooks یا Quickbooks.

آیا حسابداران مالی از اصول پذیرفته شده حسابداری پیروی می کنند؟

پاسخ کوتاه بله است. هیئت استانداردهای حسابداری مالی برای بهبود کیفیت گزارشگری مالی تلاش می کند. آنها استانداردها را توسعه می دهند و بر اجرای آنها نظارت می کنند. آنها از اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) پیروی می کنند. آنها بر شرکت های خصوصی و دولتی نظارت دارند.

تصویر: $


اطلاعات بیشتر در: حسابداری مشاغل کوچک
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی