خبر

با سامانه یکپارچه خودرو امکان رصد وجود دارد، اما بهبود نه! / به جای درمان سرطان، بینی بیمار جراحی می‌شود

با سامانه یکپارچه خودرو امکان رصد وجود دارد، اما بهبود نه! /
به جای درمان سرطان، بینی بیمار جراحی می‌شود

349689 491 - با سامانه یکپارچه خودرو امکان رصد وجود دارد، اما بهبود نه! /
به جای درمان سرطان، بینی بیمار جراحی می‌شود

اقتصاد۲۴– چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اولین بار از سامانه یکپارچه فروش خودرو صحبت و اعلام کرد که از ۱۸ اردیبهشت ماه، هرگونه فروش محصولات تمامی خودروسازان صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی (سامانه یکپارچه فروش خودرو) انجام خواهد شد.
حالا این سامانه شروع به کار کرده است. سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه اولین فروش خودرو از طریق سامانه فروش یکپارچه انجام شد. متقاضیان از روز سه‌شنبه به مدت یک هفته برای ثبت درخواست خود در این سامانه فرصت خواهند داشت. حال باید دید که فروش خودرو از طریق این سامانه چه تاثیری در بازار خواهد داشت؟

تصمیمی که نمی‌تواند سبب بهبود بازار شود

«میلاد بیگی» کارشناس خودرو با اشاره به تاثیر فروش خودرو در سامانه یکپارچه بر بازار به اقتصاد ۲۴ گفت:«سامانه‌ای که وزارت صمت برای فروش خودرو در نظر گرفته یک بستری است که خودروسازان بتوانند در آن خودرو‌های خود را عرضه کنند. به نظر می‌رسد هدف از راه اندازی این سامانه رصد فروش خودرو‌ها توسط سیاست‌گذاران است.»
وی افزود:«اکنون فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار یک فاصله معنادار بوده بنابراین سیاست‌گذاران تصمیم گرفته‌اند که از این طریق معاملات را زیر نظر بگیرند تا کارخانه نتواند خارج از سیستم فروش رسمی خودروی خود را به فروش برساند. به نوعی سیاست‌گذار می‌خواهد مطمئن باشد که خودرو‌ها تحت نظارت به فروش می‌رسد.»


بیشتر بخوانید: جزئیات ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو


این کارشناس بازار خودرو ادامه داد:«به فروش رسید این خودرو‌ها تحت نظارت کامل می‌تواند یک اقدام مناسب و مثبتی برای بازار باشد. اما واقعیت این است که در شرایط فعلی با توجه به مشکلاتی که در صنعت خودروسازی داریم چنین تصمیماتی نمی‌تواند در رفع مشکلات آنچنان که باید و شاید دخیل باشد.
وی افزود: نمی‌خواهم بگویم که این تصمیم، تصمیم غلطی است، اما چنین اقدامات آنطور که انتظار می‌رود نمی‌تواند در بهبود وضعیت فعلی بازار موثر باشد.»
بیگی گفت: «چنین اقداماتی مثل این می‌ماند که ما یک بیمار سرطانی داریم، ولی انحراف بینی آن را عمل می‌کنیم. عمل کردن انحراف بینی ضرری ندارد، اما اکنون که بیمار درگیر سرطان است باید به اصل بیماری آن توجه شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد که مشکلات اصلی صنعت خودرو کنار گذاشته شده و در عوض به چنین تصمیماتی که ضرورتی هم ندارد پرداخته می‌شود.»

349688 678 - با سامانه یکپارچه خودرو امکان رصد وجود دارد، اما بهبود نه! /
به جای درمان سرطان، بینی بیمار جراحی می‌شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی