عمومیمقالات

4 راه برای نه گفتن به منفی نگری

۴ راه برای نه گفتن به منفی نگری

حقیقت اینجاست: انسانها به طور طبیعی منفی هستند. وقتی در اتوبان رانندگی می‌کنید و خرابی وجود دارد، مردم در صف طولانی می‌نشینند و از افرادی که در جلو هستند شکایت می‌کنند تا نگاهی بیندازند – اما وقتی آن شاکیان بالا می‌آیند، آن‌ها هستند که این کار را انجام می‌دهند. .

ما قبلا سگی به نام ایزی داشتیم که از پوند به دست آوردیم. ایزی سگ خوبی بود اما هنرمند فراری بود. وقتی او بیرون آمد، دیگر امکان بازگشت او وجود نداشت. او برای مدتی رفته بود من در یک مزرعه ۵۰ هکتاری زندگی می کنم که دارای یک مزرعه لبنی ۴۰۰ هکتاری است، و او همیشه آنجا می دوید و در بدبوترین و کثیف ترین چیزهایی که می توانست پیدا کند غوطه ور می شد – همانطور که هر کسی که تا به حال در کشور با یک سگ زندگی کرده است می داند که آنها می دانند. اگر فرصت داشته باشند، عادت به انجام آن ندارند. وقتی ایزی برمی گشت، باید گیره ای روی بینی ام می گذاشتم تا او را حمام کنم.

چگونه افکار منفی را کاهش دهیم

انسانها هم همینطور هستند. نمی‌دانم چرا، اما شایعات منفی، داستان‌های هیجان انگیز—این چیزی است که مردم جذب می شوند. اولین چیزی که باید در مورد منفی‌گرایی بدانید این است که در حال مبارزه با یک عادت ریشه‌دار هستید و اگر می خواهید برنده شوید، باید به طور مداوم با آن مبارزه کنید. در اینجا چند راه برای کاهش افکار منفی آورده شده است:

۱٫ کنترل آنچه در مغز شما می گذرد را در دست بگیرید.

وقتی نیمه‌شب از خواب بیدار می‌شوید و نگران چیزی هستید، باید کنترل افکارتان را به دست بگیرید و آنها را برگردانید. یه چیز مثبت بخون در مورد خودتان و شرایطتان خوب صحبت کنید. موارد مثبت را بارور کنید و خودگویی های منفی را از بین ببرید.

۲٫ از قدرت تداعی استفاده کنید.

باید اطراف خود را با افراد نشاط‌بخش و مثبت احاطه کنید، زیرا می‌خواهید مانند مردمی که بیشتر در اطراف شما هستید فکر کنید. اگر تمام زندگی خود را با افراد منفی، ترش و بدبین می گذرانید، حدس بزنید چه؟ شما منفی گرا، ترش و بدبین خواهید شد. اگر می‌خواهید این افکار منفی را کاهش دهید، وقت خود را با افرادی بگذرانید که شما را می‌سازند.

۳٫ همین حالا شاد بودن را شروع کنید.

زندگی کوتاه است. اگر منتظر شرایطی هستید که شما را خوشحال کند، همیشه ناامید خواهید شد. اگر منتظر هستید که پول زیادی داشته باشید، ازدواج کنید یا بچه ها را از خانه بیرون کنید، خودتان را گول می زنید.

فقط به خاطر بسپارید—همان شرایطی که پنج یا ۱۰ سال پیش همگی شما را درگیر کرده بودند و نگران آن بودید، احتمالاً اکنون حتی نمی توانید به خاطر بیاورید. من نمی گویم در زندگی تراژدی هایی وجود ندارد که ما را برای مدتی بیرون بکشد، اما این شرایط چیزی نیست که بسیاری از ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم. وقتی به شادترین دوران زندگی بزرگسالی ام فکر می کنم، زمانی بود که در ۳۰ سالگی بودم. بچه های من ۲ و نیم و ۴ ساله بودند. آنها در آن سن و سال بسیار شیرین بودند. مامان و بابام هر دو سالم بودند. من در یک خانه کوچک زیبا با یک باغ در حیاط خلوت زندگی می کردم. این فقط یک دوره فوق العاده شاد در زندگی من بود.

پول زیادی نداشتم. از نظر مالی نمی توانستم تصور کنم جایی که الان هستم باشم. زندگی با یک حقوق سخت بود، و مطمئنم که نگران همه جور چیزها بودم. اما وقتی به گذشته نگاه می کنم، یادم می آید که خیلی خوشحال بودم. زندگی عالی بود خوشحالی من ربطی به این نداشت که آیا می توانم یک ماشین خوب بخرم یا جت به پاریس بروم.

باید روی درک این موضوع کار کنید که اگر بفهمید فردا آخرین روز زندگی‌تان روی زمین است، ۹۰٪ از چیزهایی که در حال حاضر نگران آن‌ها هستید، بی‌اهمیت خواهند بود. تا زمانی که برای ایجاد تغییر مثبت در جهان تلاش می کنم، خوشحالم. و شما هم می توانید باشید.

۴٫ همانطور که می خواهید رفتار کنید و افکار منفی را کاهش خواهید داد.

شاید فکر می کنید، من آنقدرها آدم خوش شانسی نیستم. خوبه. فقط یه مدت مثل اون رفتار کن من یک بار کشیش داشتم که می گفت: “همانطور که می خواهی رفتار کن و به زودی همان طور که رفتار می کنی احساس خواهی کرد.” برنامه ریزی مجدد خود را امتحان کنید. لبخند. به دیگران چیزهای خوب بگویید. حتی اگر با موقعیت وحشتناکی روبرو هستید، شما. در آن نبرد موفق تر خواهد بود اگر مثبت هستید. در مورد اینکه واقعاً مشکلات شما در رابطه با تصویر بزرگ چقدر بزرگ هستند، کمی عینیت پیدا کنید. سپس لبخند بزنید تا زمانی که واقعاً تمایل به لبخند زدن داشته باشید.

مهمترین کاری که می توانید برای کاهش افکار منفی انجام دهید این است که وقتی تسلیم منفی می شوید. اگر دقت کنید، می‌توانید روی خودتان کار کنید، حرف خود را تغییر دهید، خود را با افراد حمایت کننده احاطه کنید و اجازه دهید موقعیت ها پیش بروند ساکن در آنها با گذشت زمان، سلامت، کار و روابط شما مثبت تر می شود.

این مقاله در نوامبر ۲۰۱۶ منتشر شده و به روز شده است. عکس از shurkin_son/Shutterstock

cf41f32d4428a418670528c5159fd5fb?s=150&d=mp&r=g - 4 راه برای نه گفتن به منفی نگری

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی