عمومی

تنها با 4 کلمه، مدیر عامل Airbnb بهترین هیبرید را معرفی کرد برنامه کاری که من هنوز دیده ام

تنها با ۴ کلمه، مدیر عامل Airbnb بهترین هیبرید را معرفی کرد
برنامه کاری که من هنوز دیده ام

من زمان زیادی را صرف نوشتن درباره شرکت‌های مختلف و تلاش آنها برای بازگرداندن مردم به دفتر الف>. من چندین بار در مورد اینکه چگونه شرکت‌ها، نوشته‌ام به‌ویژه شرکت‌های بزرگ فناوری، کار از راه دور و در دفتر را با هم ترکیب می‌کنند تا یک ترتیب کاری ترکیبی برای کارمندان خود ایجاد کنند.

از بین تمام شرکت هایی که در مورد آنها نوشته ام، خط مشی این هفته توسط مدیر عامل Airbnb، برایان چسکی، ارزش نگاهی عمیق‌تر را دارد. شما می توانید آن را، همانطور که چسکی انجام داد، در چهار کلمه خلاصه کنید: در هر کجا زندگی و کار کنید.

طبق گفته Chesky، کارمندان می‌توانند “از خانه یا محل کار کار کنند – هر چیزی که برای شما بهتر است.” این به تنهایی منحصر به فرد نیست. بسیاری از شرکت ها نسخه ای از یک طرح مشابه را ارائه می دهند. همه آن شرکت ها در تلاشند تا دریابند که چگونه نیازهای کسب و کار خود را با تمایل کارکنان به داشتن انعطاف در ترتیبات کاری خود متعادل کنند.

چیزی که طرح Airbnb را متفاوت می‌کند – و به نظر من بهترین آن را هنوز هم می‌سازد – این است که این برنامه چیزی بیش از صرفاً به کار ترکیبی است. به این ترتیب می‌دانید که این شرکت واقعاً به این معناست: 

“شما می‌توانید در هر نقطه از کشور حرکت کنید، مانند از سانفرانسیسکو به نشویل، چسکی در توییتی نوشت و غرامت شما تغییر نخواهد کرد.

چهار کلمه آخر بسیار مهم هستند. در بسیاری از موارد، شرکت‌ها به شما اجازه جابه‌جایی می‌دهند، اما اگر در منطقه‌ای قرار بگیرید که هزینه‌های زندگی کمتری دارد، شرکت حقوق شما را بر اساس آن تنظیم می‌کند. در Airbnb نیست.

Airbnb قصد ندارد حقوق شما را فقط به این دلیل که به منطقه ای با هزینه زندگی کمتر نقل مکان می کنید کاهش دهد. در عوض، شرکت برای یک نقش معین، یک ردیف پرداخت واحد خواهد داشت.

اگر به مردم بگویید که آنها می توانند به هر جایی نقل مکان کنند، اما اگر به مکانی با هزینه زندگی کمتر نقل مکان کنند، دستمزدشان تعدیل می شود، شما این پیام را ارسال می کنید که واقعا ترجیح می دهید آنها نقل مکان نکنند. شما به کارمندان خود می گویید که این خط مشی عمدتاً صرفاً به این منظور است که شرکت را انعطاف پذیر نشان دهد، بدون اینکه واقعاً انعطاف پذیر باشد. اینها یکسان نیستند.

یکی از این موارد انجام می شود تا بتوانید ادعا کنید که یک برنامه کاری ترکیبی دارید. این کاری است که زمانی انجام می دهید که اعتبار انجام کاری برای کارمندان خود را بخواهید، بدون اینکه واقعاً آن را انجام دهید. به پیامی که به یک کارمند می‌فرستید فکر کنید وقتی به آنها می‌گویید که اکنون آزادی حرکت در هر مکانی را دارند، اما اگر این کار را انجام دهند، ارزش کمتری نسبت به قبل برای شرکت خواهند داشت.

تصور کنید کارمندی هستید که مثلاً به عنوان برنامه نویسی که در منطقه خلیج سانفرانسیسکو زندگی می کند، ۱۴۵۰۰۰ دلار درآمد دارد. شما به جایی در مونتانا، تنسی یا تگزاس نقل مکان می‌کنید – زیرا شرکت شما کارکنان را تشویق می‌کند که انعطاف‌پذیری داشته باشند – فقط برای اینکه بفهمید اکنون ۱۲۵۰۰۰ دلار به شما پرداخت می‌شود. این شرکت فقط به شما گفت که اگرچه از شما انتظار دارد همان کار را انجام دهید و همان سطح کار قبلی را تولید کنید، اکنون ۲۰۰۰۰ دلار کمتر ارزش دارید.

همه مکالمات فلسفی در مورد کار ترکیبی و اجازه دادن به کارمندان از هر مکانی عالی هستند. با این حال به جزئیات توجه کنید، زیرا در اینجاست که متوجه می شوید شرکت ها واقعاً چه فکری می کنند. اینجاست که متوجه می‌شوید واقعاً چه احساسی نسبت به دادن انعطاف‌پذیری به کارمندانشان دارند.

برای مثال، Google در حال انتقال به مدل هیبریدی که کارکنان را ملزم به حضور در دفتر سه روز در هفته کارمندان می توانند برای کار تمام وقت از راه دور درخواست دهند، اما این امری نیست. در مصاحبه اخیر، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل گفت که این شرکت “۸۵ درصد از این برنامه ها را پشتیبانی کرده است.”

این بدان معناست که Google به ۱۵ درصد از کارمندانی که به این نتیجه رسیده اند می گوید که کار از راه دور بهترین گزینه برای کار و زندگی آنها است. , ‘با عرض پوزش، شما باید به دفتر بیایید.’ پیچای نگفت که چرا این شرکت اغلب نه می گوید. شاید آن کارمندان مشاغل فوق العاده مهمی داشته باشند که فقط در یک اداره قابل انجام باشند. شاید آنها نیاز به دسترسی به اطلاعات یا سیستم‌هایی داشته باشند که فقط در یکی از پردیس‌های پیشرفته Google در دسترس هستند.

به جز اینکه احتمالاً آن کارمندان در دو سال گذشته برای مدتی از خانه کار می کردند. در آن زمان، گوگل چندین فصل از بهترین عملکرد خود را داشت. به نظر نمی رسد کار از راه دور به شرکت آسیب برساند، بنابراین جالب است که گوگل به برخی از کارمندان می گوید: “ما می دانیم که شما می خواهید از راه دور کار کنید، اما ترجیح می دهیم به دفتر بیایید.”

Airbnb، از سوی دیگر، تصدیق کرد که کار از راه دور به هیچ وجه سرعت شرکت را کاهش نداده است. به گفته Chesky، “ما همچنین پربارترین دوره دو ساله را در تاریخ شرکت خود داشتیم – همه در حالی که از راه دور کار می کردیم.” بنابراین، این شرکت به کارمندان خود انعطاف‌پذیری واقعی و گزینه‌هایی برای نحوه کار آنها را دو چندان می‌کند. این شاید بهترین طرحی باشد که تا به حال دیده ام.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی