عمومی

علم آن را تأیید می کند: روز خود را با این 1 ساده شروع کنید Task به شما کمک می کند بهتر فکر کنید و احساس کنید

علم آن را تأیید می کند: روز خود را با این ۱ ساده شروع کنید
Task به شما کمک می کند بهتر فکر کنید و احساس کنید

“اوه. از کجا شروع کنم؟”

به‌عنوان یک کارآفرین، صاحب کسب‌وکار یا مترجم آزاد، احتمالاً احساس می‌کنید دائماً غرق شده‌اید. هر روز مملو از وظایف مهم، پروژه‌های بزرگ و کارهای شخصی است که دیگر نمی‌توانید از عهده آنها برآیید. به تعویق انداختن. و این تازه آغاز لیست بی پایان «کارها» شماست.

اوه، و میز شما به هم ریخته است.

سوال این است: از کجا شروع می کنید؟

در حالی که هر موقعیتی منحصر به فرد است و عوامل مختلفی در نحوه سازماندهی روز شما نقش دارند، یک استدلال علمی برای مقابله با یکی از این وظایف قبل از کارهای دیگر وجود دارد، یعنی:

شما باید با تمیز کردن میز شروع کنید.

تمیز کردن میز (یا دفتر، یا کمد یا اتاق) یک راه ساده و شگفت‌آور برای ورزش کردن است هوش هیجانی، توانایی درک و مدیریت احساسات. اما دقیقاً مزایای ذهنی و عاطفی تمیز کردن میز چیست؟ چگونه انجام این کار به شما کمک می کند تا در مورد مسیر پیش رو احساس بهتری داشته باشید، و به شما کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرید؟

(اگر ارزشی پیدا کنید در اصل “میز خود را تمیز کنید، زندگی خود را تمیز کنید”، ممکن است به درس هوش هیجانی من علاقه مند شوید – که شامل ۲۰ قانون دیگر است که به شما کمک می کند هوش هیجانی خود را توسعه دهید. این دوره را اینجا ببینید.)

مورد علمی برای پاکسازی

هنگامی که به سخنرانی اخیر یک روانشناس گوش می‌دادم، یک جمله قدرتمند در ذهنم ماند:

“مناظر به هم ریخته توسط موانع، احساسات منفی ایجاد می کنند.”

به عبارت دیگر، زمانی که ما در تلاش برای انجام کاری هستیم، هر مانعی که بر سر راه شما قرار می گیرد، وظیفه شما را سخت می کند. er این بدان معناست که اولین قدم برای نظم بخشیدن به روزتان- یا حتی گاهی اوقات نظم بخشیدن به زندگیتان- این است که با اولین مانع شروع کنید.

این همان چیزی است که تمیز کردن و سازماندهی را بسیار مؤثر می کند – زیرا هر مانعی که از سر راه خود برمی دارید به شما کمک می کند شفاف تر فکر کنید. به نوبه خود، تفکر روشن منجر به رفاه عاطفی می شود. علاوه بر این، انجام پاکسازی به شما اعتماد به نفس و انگیزه ای می دهد که می توانید آن را به پیش ببرید.

تحقیقات علمی فراوانی وجود دارد. از این نتیجه گیری حمایت کنید. برای مثال، موارد زیر را در نظر بگیرید:

از طریق تکنیک‌هایی مانند تصویربرداری مغز، دانشمندان دانشگاه پرینستون نشان دادند چگونه قشر بینایی یک فرد می تواند تمرکز را با مشکل مواجه کند. در مقابل، زمانی که شرکت‌کنندگان محیط کار خود را شلوغ نمی‌کردند، کمتر تحریک‌پذیر و پریشان بودند و بهره‌وری افزایش می‌یافت.

A مطالعه اعضای دپارتمان روانشناسی دانشگاه DePaul حداقل یک اندازه گیری نشان داد که درهم و برهمی بهترین پیش بینی کننده اهمال کاری بود و این که با کیفیت قوی زندگی تداخل داشت.

در سال ۲۰۰۹، روانشناسان UCLA دریافتند آزمودنی‌هایی که احساس می‌کردند خانه‌هایشان را بیشتر تجربه می‌کردند، بیشتر احساس می‌کردند. افسردگی و افزایش سطح هورمون استرس کورتیزول اندازه گیری شد که به گفته محققان می تواند منجر به شرایط منفی سلامت شود.

همانطور که می بینید، مرتب کردن می تواند بر افکار، احساسات و تصمیم گیری شما تأثیر مثبت بگذارد. اما چگونه می توانید این آموخته ها را در زندگی خود به کار ببرید؟

از کوچک شروع کنید.

برعهده گرفتن یک کار بزرگتر، مانند سازماندهی دفتر خود، یا حتی خانه شما، ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد…پس فقط با چیزی که از عهده آن بر می آیید، شروع کنید. روی قسمت هایی از مناطقی که بیشتر استفاده می کنید تمرکز کنید. از قانون پنج دقیقه استفاده کنید تا روی یک مورد کوچک کار کنید تکلیف در یک زمان: به خود قول دهید که فقط پنج دقیقه این کار را انجام دهید و اگر دوست داشتید آن را ترک کنید. این یک ابزار روانشناختی دیگر است که ذهن شما را برای شروع به کار “فریب می دهد” زیرا اکنون کار قابل کنترل به نظر می رسد – اما بسیاری اوقات منجر به انجام بسیار بیشتر از آنچه پیش بینی می کردید می شود.

برنامه ریزی کنید. زمان “نگهداری”.

سازماندهی یک چیز است. سازماندهی ماندن چیز دیگری است.

پس، چرا هر روز زمانی را برای صرف “نگهداری سازمان” برنامه ریزی نکنید؟ متوجه خواهید شد که فقط ده تا پانزده دقیقه در روز برای بهره وری و سلامت روان شما معجزه می کند. به نوبه خود، این نوع تعمیر و نگهداری روزانه تمیز کردن را آسان‌تر می‌کند، بنابراین با یک پروژه تمیزکاری بزرگ که برای شروع خیلی طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد، با چالش مواجه نشوید.

تمیز کردن را سرگرم‌کننده کنید.

برای تیم‌ها و سازمان‌ها، پروفسور لیبی ساندر در مدرسه بازرگانی باند توصیه می‌کند که روزهای منظم «تمیز کردن بهاره» را برای بخش‌ها یا تیم‌ها، همراه با پیتزا ایجاد کنید.

<. div class="standardText" readability="38">

این کار می‌تواند باعث ایجاد تعامل اجتماعی و پشتیبانی پیرامون کاری شود که اکثر مردم از آن لذت نمی‌برند. او همچنین توصیه می‌کند که یک «سیاست میز کار تمیز» برای کمک به مرتب نگه داشتن فضاهای کاری مشترک ایجاد کنید-؛ شما می‌توانید همین کار را برای خودتان یا «تیم‌های» خود در محل کار و خانه، از جمله خانواده‌تان انجام دهید.

و اگر همه این پیشنهادات بیش از حد به نظر برسند چه؟

آنچه را که می توانید، یک مرحله در یک زمان انجام دهید. هر اقدامی که انجام می‌دهید یک گام دیگر به جلو است، و این پیشرفتی است که می‌توانید به آن افتخار کنید.

بنابراین، اگر احساس خستگی می‌کنید. ، چند دقیقه برای سازماندهی فضای خود وقت بگذارید.

زیرا هرچه میز کار شما شلوغ تر باشد، ذهن شما کمتر به هم می ریزد. با حذف موانع، احساسات منفی را نیز از بین خواهید برد- و خود را در وضعیت بهتری برای مقابله با چالش های پیش رو قرار خواهید داد.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی