عمومیمقالات

نتایج آزمایشی عظیم هفته کاری 4 روزه در راه است—این یک بود “موفقیت پرشور.”

نتایج آزمایشی عظیم هفته کاری ۴ روزه در راه است—این یک بود
“موفقیت پرشور.”

چند سال پیش، مثل یک رویا به نظر می رسید: چهار روز در هفته کار می کنید، اما به نوعی به همان سطح یا افزایش موفقیتی که با پنج یا حتی شش روز می رسید، می رسید. اما اکنون، با بهزیستی محیط کار و پیشگیری از فرسودگی شغلی در بالای هر دو کارفرما و ذهن کارمندان، یک هفته کاری چهار روزه نه فقط یک واقعیت است، اما یک توصیه کاملاً تحقیق شده.

یک مطالعه پرمخاطب بریتانیا انجام شده توسط محققان کالج بوستون، دانشگاه کمبریج و سایر موسسات آموزشی، در فوریه ۲۰۲۳ منتشر شد و نتایج نزدیک به ۳۰۰۰ شرکت‌کننده را در یک همکاری برای تعیین تعیین کرد. تأثیرات بالقوه یک هفته کاری چهار روزه شصت و یک شرکت برای بیش از نیمی از سال ۲۰۲۲، از جمله طیف وسیعی از صنایع و اندازه های تجاری، شرکت کردند تا تعیین کنند که چگونه به یک هفته چهار روزه می رسد. محققان تشخیص دادند که این یک “موفقیت چشمگیر” بود و ۵۶ شرکت از ۶۱ شرکت برنامه جدید را حتی پس از پایان مطالعه ادامه خواهند داد. علاوه بر این، ۱۸ نفر قبلاً متعهد شده‌اند که آن را تغییری دائمی کنند.

یافته‌های کلیدی، در یک هدف جهانی جایی که فرسودگی شغلی تبدیل شدن به یک نگرانی اصلی، این بود که رفاه کارکنان بهبود یافت. “۷۱% در پایان کارآزمایی سطوح فرسودگی شغلی خود را کاهش داده بود.” علاوه بر این، “۳۹٪ از کارمندان کمتر استرس داشتند” و کارمندان گزارش کردند که خواب بهتری دارند< /a>، اضطراب کمتر و بهبود سلامت کلی جسمی و روانی. بیش از نیمی از آنها در نهایت توانستند تعادل دست نیافتنی بین کار و زندگی را که همه ما برای آن تلاش می کنیم، بهبود بخشند، و خاطرنشان کردند که می توانند به عنوان یک فرد حرفه ای بهتر از عهده مسئولیت های خانه برآیند. با این حال، هیچ‌کدام از اینها به بهای سود شرکت‌ها تمام نشد – در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال‌های گذشته، شرکت‌ها به طور متوسط ​​۳۵% افزایش درآمد را با برنامه چهار روزه نسبت به برنامه پنج روزه قبلی .

این مواردی است که کارفرمایان و کارمندان هنگام بررسی هفته کاری چهار روزه برای شرکت خود باید در نظر بگیرند.

استفاده از انتقال برای ایجاد یک رویکرد فردی

این مطالعه به دلایل خوبی یک رویکرد یک‌اندازه برای همه شرکت‌کنندگان را تحمیل نکرد. هر شرکتی باید راه‌حل‌هایی را برای موقعیت و چالش‌های خاص خود طراحی و ابداع کند تا به طور دائم کار کند. مدیر ارشد نوآوری عملکرد Exos، آماندا کارلسون-فیلیپس، در توسعه “< a href="https://www.teamexos.com/media/article/exos-releases-readiness-culture-code/" target="_blank" rel="noreferrer noopener">کد فرهنگ آمادگی،” طرحی که به فرهنگ های شرکتی در مورد چگونگی فکر کردن به اجرای یک هفته چهار روزه توصیه می کند. Exos هدف این برنامه را خودشان در ماه می به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی تحقیقاتی در کنار سایر محققان از دانشکده تجارت وارتون شروع می‌کنند.

این در مورد تجربه تسکین سریع با انتقال سریع به یک هفته کاری چهار روزه نیست. در عوض، کارلسون فیلیپس توضیح می‌دهد که خود انتقال یک فرصت است.

“برای ورزشکاران، شما می خواهید از تمرین بیش از حد جلوگیری کنید و استراتژی ایجاد کنید تا برای مهم ترین مسابقه خود یا زمانی که روز بازی فرا می رسد آماده باشند. در آمریکای شرکتی، به موازات تمرین بیش از حد یک ورزشکار، فرسودگی یک کارمند است. “او می گوید. «این زمان برای مکث و بازاندیشی است که چگونه می‌توانیم به کارکنان کمک کنیم به رویکرد روزانه، هفتگی، سه‌ماهه و سالانه خود نسبت به کارشان با توجه به مدیریت بار فکر کنند. به طور خلاصه، اطمینان حاصل کنید که آنها توانایی رسیدگی به آنچه را که به سراغشان می آید را دارند.”

او توضیح می‌دهد که اهداف هفته کاری چهار روزه افزایش ظرفیت، نوسان بار و کمک به کارکنان برای ایجاد عملکرد بالا پایدارتر است.

توصیه برخی از پیشگامان هفته کاری ۴ روزه قبل از همه گیری

کنا ایمن و لورن کونیجو، مالکان سالن، چهار روز کاری هفته را در کسب و کارشان در شارلوت، کارولینای شمالی امتحان کردند Kenna Kunijo مدتها قبل از اینکه یک روند الهام گرفته از بیماری همه گیر باشد. آنها می‌دانستند که اگر کاری برای انطباق با نیازهای در حال تغییر کارمندان انجام ندهند، خطر “از دست دادن همه کارکنان خود” را دارند. ما باید تغییر کنیم، وگرنه زنده نخواهیم ماند. کارمندان زمانی در محیط کاری خود پیشرفت می کنند که بتوانند کار خود را از زندگی خود جدا کنند و در کمترین روز وظایف خود را از بین ببرند.”

بنابراین، در سال ۲۰۱۹، آنها با ارائه گزینه ای از یک هفته کاری چهار روزه با یک شیفت طولانی و سه روز شش ساعته، یا یک هفته کاری معمولی پنج روزه با ساعات کاری به طور مداوم در پنج روز تغییر کردند. «کارکنان به اتفاق آرا هفته کاری چهار روزه را انتخاب کردند. منطق آنها ساده بود: روزهای تعطیل بیشتر، تعطیلات، ماجراجویی یا روزهای خواب/استراحت،” کونیجو می گوید.

برای انجام موفقیت آمیز این کار، آنها مجبور بودند برخی از هنجارهای صنعت زیبایی را زیر پا بگذارند—مشتریان آنها همیشه هر بار دقیقاً همان آرایشگر را دریافت نمی کنند، اما همیشه یک نفر در دسترس است.

«داشتن یک آخر هفته سه روزه بدون غوطه ور شدن در روزهای تعطیل، در صنعت زیبایی کاملاً بی سابقه است. علاوه بر این، استایلیست‌ها برای داشتن یک تعطیلات آخر هفته سه روزه، سه بار در ماه و یک تعطیلات آخر هفته چهار روزه، یک بار در ماه، دستمزد خود را تحت تاثیر قرار نمی‌دهند.

کارفرمایانی که می خواهند این برنامه را به صورت آزمایشی اجرا کنند، ممکن است لازم باشد در نظر داشته باشند که چه هنجارهایی را می توانند – و باید – بشکنند، برای آنچه این مالکان مشترک آن را افزایش «سه برابری» در شادی و روحیه کارکنان می نامند.

در نظر گرفتن تدارکات قبل از پریدن به داخل

این کارمندان نیستند که بار هماهنگی برنامه‌های بالقوه پیچیده‌تر را به دوش می‌کشند. کونیجو می‌گوید: «موانع بیشتر روی سر ما بود، برنامه‌ها را مرور می‌کردیم و تتریس بازی می‌کردیم تا کار کند، اما می‌دانستیم که این کار خواهد شد.

آرون متزگر، بنیانگذار بازاریابی دیجیتال نابغه در کولی‌ویل، تگزاس ، تیمی متشکل از ۱۰ کارمند را نظارت می کند که به آرامی در حال انتقال به یک هفته کاری چهار روزه هستند. من در مورد آن زیاد مطالعه کرده‌ام و فناوری به ما امکان می‌دهد سریع‌تر از همیشه کار کنیم، و من واقعاً معتقدم که هفته کاری ۴۰ ساعته منسوخ شده است. انتقال آژانس بازاریابی در ژانویه ۲۰۲۳ آغاز شد، تنها با یک جمعه دیگر تعطیل شد، قبل از اینکه به دو جمعه تعطیل شود.

“خب، صادقانه بگویم، تیم ما می‌توانست سریع‌تر از پس تغییر برآید (و مطمئنم که آنها می‌خواهند)، اما برای اهدافمان باید نحوه عملکرد خود را تنظیم کنیم. جمعه معمولاً روزی است که ایمیل‌های به‌روزرسانی وضعیت را ارسال می‌کنیم، برای جلسات لحظه آخری باز می‌گذاریم و از آن به عنوان ابزاری برای پروژه‌های طولانی مدت استفاده می‌کنیم.» بنابراین ما در تلاش هستیم تا این فرآیند را در هفته کاری کوتاه‌تر خلاصه کنیم. اما من فکر می کنم مهمتر از آن، ما به تدریج تغییر می کنیم زیرا فرهنگ محل کار ایالات متحده برای آن آماده نیست.”

مشاهده داده ها برای علائم مزایا

در حالی که مطالعه آزمایشی هفته کاری چهار روزه در بریتانیا مزایای قابل توجه و قابل اندازه گیری را برای ۶۱ شرکت شرکت کننده به همراه داشت، سایر شرکت ها به طور آزمایشی در برنامه جایگزین ممکن است بخواهند به داده ها و بازخوردها نیز توجه داشته باشند. به عنوان مثال، متزگر در این روزهای اولیه فعالانه از کارمندان خود می پرسد که چگونه از روز تعطیل اضافی خود استفاده می کنند.

“یکی از اعضای تیم ما گفت “من پسرم را نزد دندانپزشک بردم” و من فکر می‌کردم که با یک روز مرخصی کار بدی است، اما او با این جمله ادامه داد: “این واقعا عالی است که من هستم” قادر به انجام چنین کارهایی در طول هفته من احساس می کنم خیلی خوش شانس هستم که وقت اضافه ای دارم. متزگر می‌گوید: خیلی ممنونم. و اینگونه بود که من واقعاً می دانستم که کار می کند. من می‌بینم که تیم من در رسانه‌های اجتماعی پست می‌گذارند که با بچه‌هایشان معاشرت می‌کنند، جوجه‌ها را پرورش می‌دهند، به خارج از شهر می‌روند و بیشتر زندگی‌شان را با مرخصی‌شان زندگی می‌کنند و این موفقیت است.”

این نقاط داده‌های شخصی ممکن است به اندازه موارد رایج‌تر مهم باشند، مانند نظارت بر زمان و پیشرفت کار مشتری، یکی دیگر از وظایف مهم در انتقال. متزگر می افزاید: «موانعی که ممکن است به طور بالقوه با آن مواجه شویم، نداشتن زمان کافی برای انجام کار است و به طور بالقوه اجازه دادن به پروژه ها به هفته آینده و سه روز فاصله بین بررسی ایمیل ها زمان زیادی است. “پاسخ فنی بررسی ابزارهای مدیریت پروژه و ابزارهای ردیابی زمان برای اطمینان از تکمیل پروژه های مشتری و صرف زمان مناسب برای پروژه های مشتری است.”

۴ روز کاری در هفته—آینده برنامه ریزی کاری؟

این رهبران کسب‌وکار امیدوارند، اما نسبت به آینده هفته کاری چهار روزه در مقیاس گسترده‌تر مطمئن نیستند. ما امیدواریم که این یک روند موقتی نباشد. همه گیر بحران فرسودگی شغلی ایجاد نکرد؛ کارسون فیلیپس می‌گوید: «علائم قبلاً به خوبی در حال افزایش بودند. با وجود عوامل استرس زای زندگی در یک اقتصاد در حال تغییر، چالش ها از بین نمی روند. ما به سادگی نمی توانیم به روشی که قبلاً کار می کردیم برگردیم. ما باید از خود و سرمایه انسانی خود محافظت کنیم و یک شرکت ایجاد کنیم محیطی که در آن بهبودی هنجار است، نه یک تجمل.»

او تصدیق می‌کند که برای هر شرکتی کار نمی‌کند، و مانند بسیاری از راه‌حل‌ها، نباید تنها محل اقامت باشد. “اگر یک شرکت فقط یک هفته کاری چهار روزه بدون چارچوب بازیابی فرهنگی بزرگتر اضافه کند، ما فکر می کنیم که هر بار شکست خواهد خورد.”

اما اگر کارمندان حق انتخاب، برنامه و ساختاری برای اجرای آن داشته باشند، اِهمان می‌گوید: «به من اعتماد کن. آنها به عقب برنمی گردند.”

عکس توسط NDAB Creativity/Shutterstock

bbff2f2322cbcd5abf9eeb7f69fc40a5?s=150&d=mp&r=g - نتایج آزمایشی عظیم هفته کاری 4 روزه در راه است—این یک بود
"موفقیت پرشور."

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی