عمومی

Crowdsource مانند یک حرفه ای: 4 نکته ضروری از هزاران نفر پروژه های موفق

Crowdsource مانند یک حرفه ای: ۴ نکته ضروری از هزاران نفر
پروژه های موفق

امروزه، به راحتی می‌توان این خودروساز پیشرو را با نشان‌واره سه‌بیضی آن شناخت. اما در سال ۱۹۳۶، زمانی که تویودا بخش موتور خود را شروع کرد، شرکت تویودا رقابتی برای طراحی لوگوی اولیه آن. آنها نه تنها طرحی را از بین بیش از ۲۷۰۰۰ مورد انتخاب کردند، بلکه منجر به یک اسپین آف به نام شرکت شد. تویودا، که در اصل یک شرکت ماشین‌سازی خودکار به نام کیچیرو تویودا، مؤسس آن بود، اینگونه شد. تویوتا، غول خودرویی که امروز می‌شناسیم.

این انبوه سپاری. و در حالی که ممکن است مانند یک کلمه رایج مدرن به نظر برسد، مثال بالا نشان می دهد که ریشه های آن در اعماق تاریخ است. با قدرت رسانه های اجتماعی و دنیایی که بیشتر از همیشه به هم متصل است، امروزه جمع سپاری بسیار رایج تر است. شما می‌توانید از قدرت یک جمعیت برای انجام تقریباً هر کاری استفاده کنید، از جمله نام‌گذاری یک کسب‌وکار، جمع‌آوری سرمایه، طراحی محصول، نوشتن محتوا و موارد دیگر.

پس مشکل چیست؟ و چرا داستان های ترسناک زیادی درباره جمع سپاری وجود دارد. /a> امروز؟

این موضوع به نحوه اجرای کمپین جمع سپاری خود و اینکه آیا ابزارهای لازم برای پروژه خود را به درستی مدیریت کنید پس از مدیریت بیش از ۳۰۰۰۰ پروژه نام‌گذاری جمع‌سپاری موفق، من و شرکت من چند استراتژی کلیدی ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند موفقیت پروژه بعدی شما را به حداکثر برساند.

۱٫ اطلاعات پس زمینه کافی ارائه دهید.

به عنوان یک برند، بهتر از یک کمپین جمع سپاری می دانید چه می خواهید هر کس دیگری همیشه فرض کنید که جمعیت چیزی در مورد شما نمی دانند. بنابراین از ابتدا شروع کنید. چه چیزی باید به آنها بگویید؟ آنها باید در مورد محصول یا خدمات شما چه بدانند؟ به دنبال چه راه حلی هستید؟ این سوالات به تعریف پیشینه کمک می کند.

به عنوان مثال: اگر به دنبال نام گذاری کسب و کار مد خود هستید، نمی توانید مبهم و مبهم باشید. امیدوارم که جمعیت بتواند جای خالی را پر کند. بسیاری از مردم فکر می کنند که می توانند یک پروژه برندسازی را تنها با توضیح صنعت خود و سن مخاطب خود شروع کنند. به عنوان مثال، “ما یک برند مد هستیم که به جوانان می فروشیم.” اما واضح است که این کافی نیست. به برندهای بسیار متنوع در بازار امروز فکر کنید که به این مخاطبان می فروشند.

اگر با یک انجمن جمع سپاری کار می کنید تا نامی بیابید، نمی توانید انتظار داشته باشید که آنها شما را بسازند. کل داستان برند به طور مشابه، شما نمی توانید با یک ایده مبهم از طریق جمعیت سرمایه جمع آوری کنید. جمعیت یک «مارک مد مد روز» را تأمین مالی نمی‌کند — آنها به مقدار زیادی، خیلی بیشتر نیاز دارند.

۲٫ از بحث و جدل در کوتاه مدت خودداری کنید.

یک پروژه جمع‌سپاری با انتقال ایده‌های شما به جمعیت شروع می‌شود. شکل یک خلاصه دیجیتال عمیق هدف این خلاصه باید رفع هرگونه ابهام در مورد کمپین و بیان جزئیات به صورت واضح و مختصر باشد.

بنابراین هنگام نوشتن خلاصه، در هر مرحله بپرسید که واضح است یا چیزی مبهم به نظر می رسد؟ آن را با صدای بلند بخوانید و از دیگران بازخورد بگیرید. همچنین، در نظر بگیرید که آیا چیزی در خلاصه ممکن است از نظر نژاد، مذهب، جنسیت، ملیت و غیره بحث برانگیز باشد. 

به عنوان مثال: در سال ۲۰۱۳، دورکس اعلام کرد برنامه تحویل اضطراری خود به نام Durex SOS را راه اندازی کرد تا کاندوم را به زوج ها در هر کجا که هستند تحویل دهد. به عنوان بخشی از این کمپین، از جمعیت خواست تا در مورد اینکه در کدام شهر باید این سرویس را شروع کنند، رای دهند. تماشاگران به ترول معمولی خود متوسل شدند و نتیجه نهایی را بتمن، ترکیه برای مطابقت با نام ابرقهرمان انتخاب کردند. اما معلوم شد که بتمن یک شهر کوچک محافظه‌کار است که برای خدماتی که Durex سعی در فروش آن داشت ایده‌آل نیست. در نتیجه کمپین متوقف شد.

برای جلوگیری از چنین حوادث ناگواری، سعی کنید کمپین خود را از نقطه نظر کسی که با کسب و کار مرتبط نیست ممکن است با چه موانعی روبرو شوید؟ برای اجتناب از آنها به چه چیزی نیاز دارید؟ همه این عناصر را به وضوح در خلاصه تعریف کنید.

۳٫ ارتباط برقرار کنید، شفاف سازی کنید و تصحیح کنید.

اطمینان حاصل کنید که فرصت ها و راه های کافی برای تعامل با جامعه وجود دارد. چند مرحله این می تواند به معنای پاسخ به سؤالات آنها، روشن کردن هدف خود، ارائه اطلاعات اضافی و غیره باشد. 

به عنوان مثال، در طول در یک پروژه طراحی، ممکن است تصمیم بگیرید که از نظر بصری به سمت دیگری بروید یا لحن را از رسمی به معمولی تغییر دهید. ارتباط به‌موقع با جامعه می‌تواند کمپین را نجات دهد و به شما در دستیابی به اهداف جدیدتان کمک کند. زمانی که قصد دارید با جامعه درگیر شوید، نقاط عطف منظمی را تعیین کنید.

۴٫ در بازخورد سست نشوید.

یکی از مشتریان شرکت من، یک زنجیره هتل بزرگ، نامی را دوست داشت که توسط یک خلاق ارسال شده بود. در حالی که کمپین هنوز در جریان بود، ما بازخورد مشخص و عملی را به فردی که این نام را مطرح کرده بود دادیم. ما به آنها گفتیم که چه چیزی را دوست داریم، چه چیزی برای ما مفید است و چرا آن را دوست داریم.

با استفاده از بازخورد ما، خلاق نه نام دیگر را مطرح کرد که بسیار عالی به چشم می خورد. اگر در میانه راه بازخورد نمی دادیم، هیچ یک از این نام های دیگر ممکن نبود.

هنگامی که شخصی پیشنهاد خود را ارائه می‌کند، بازخورد مناسب، کاربردی، مفید و دقیق ارائه دهید. با انجام این کار، به دیده شدن آنها کمک می‌کنید. این کار آنها را تشویق می‌کند تا در پروژه سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند، با ایده‌های بهتر برگردند، و شاید حتی برند شما را به خاطر بسپارند.

قدرت در اعداد وجود دارد، و جمع سپاری می تواند به شما در بسیج این قدرت کمک کند. با این حال، به‌هیچ‌وجه این فرآیند غیرفعال نیست که شما به‌عنوان یک برند، بتوانید به طور کامل باتوم را به جامعه بسپارید.

موفقیت یک کمپین جمع سپاری تا حد زیادی به اطلاعات و پیشینه به اشتراک گذاشته شده توسط شما، انتظارات، اهداف، بستگی دارد. و قوانین تعیین شده توسط شما، و مهمتر از همه، پشتیبانی، تعامل و بازخورد ارائه شده توسط شما. بدون این ها، می توانید به یک کشتی تحقیقاتی قطبی دولتی به نام Boaty McBoatface.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی