35 نمونه سرقت و اختلاس در محل کار
۳۵ نمونه سرقت و اختلاس در محل کار
بخشی از کار شما به عنوان صاحب کسب و کار ردیابی و محافظت از منابع شرکت شماست. این شامل جستجوی نشانههایی از اختلاس یا سرقت کارکنان است. برای انجام موثر این کار، شناخت انواع مختلف اختلاس که در مشاغل کوچک رایج است کمک می کند. برای مشاهده لیست کامل نمونه های اختلاس به ادامه مطلب بروید.
اختلاس چیست؟
اختلاس عبارت است از سوء استفاده یا سرقت از وجوه شرکت یا دارایی شرکت. راههای مختلفی وجود دارد که یک کارمند یا صاحب کسبوکار میتواند منابع را بدزدد یا سوء استفاده کند، که میتوانید در فهرست زیر مشاهده کنید.
اختلاس چگونه اتفاق میافتد؟
اختلاس زمانی رخ میدهد که یک کارمند یا صاحب کسبوکار سرمایههای شرکت را بدزدد یا سوء استفاده کند. به عنوان مثال، یک کارمند ممکن است بدون قرار دادن وجه در حساب بانکی شرکت، پرداخت را برای تراکنش بپذیرد. برای نمونههای بیشتر اختلاس به فهرست زیر مراجعه کنید.
نمونه های رایج اختلاس و سرقت کارکنان
اختلاس به یک طیف گسترده ای از اقدامات که در آن کارمندان یا تصمیم گیرندگان منابع شرکت را سرقت یا سوء استفاده می کنند. برای محافظت از کسب و کار کوچک خود، در اینجا چندین نمونه از اختلاس آورده شده است که باید بدانید. و اگر تا به حال فکر کرده اید، «چگونه اختلاس و سرقت کارکنان را کنترل کنم؟ همچنین میتوانید در زیر هر مثال نکاتی را بیابید.
۱٫ باطل کردن تراکنش ها در صندوق صندوق
وقتی کارمندی وارد تراکنش می شود و پول جمع می کند، ممکن است تراکنش را باطل کند و پول را برای خود نگه دارد. . تشخیص این ممکن است دشوار باشد، زیرا سیستم باید تعادل داشته باشد، اما مشتری همچنان محصول یا خدمات خود را دریافت میکند و شرکت شما وجوهی را دریافت نمیکند.
پیشگیری: بسیاری از سیستمهای فروش مدرن دارای تنظیماتی هستند که برای باطل کردن فروش نیاز به تایید سرپرست یا مدیر دارند. سیستم خود را ارتقا دهید یا این ویژگی را اجرا کنید تا از دادن این فرصت به کارمندان جلوگیری کنید.
۲٫ پرداختهای نقدی جیبی از جمعآوریهای سرمایه
اگر کسبوکار یا سازمان شما میزبان جمعآوریهای کمک مالی است، میتوانید کمکهایی را که فوراً شمارش نمیشوند جمعآوری کنید. اگر فقط یک کارگر قبل از تخصیص به این وجوه دسترسی داشته باشد، ممکن است مقداری را برای خود جمع آوری کند.
پیشگیری: بیش از یک کارمند مسئول جمع آوری و شمارش وجوه داشته باشید.
۳٫ نقدینگی چک های مشتری
یک کارمند ممکن است یک حساب بانکی با نامی شبیه به شرکت سپس آنها میتوانند چکهای مشتری را نقد کنند یا پرداختهای الکترونیکی را به جای حساب شرکت به حساب خود منتقل کنند.
پیشگیری: این جرم در جایی رایج است که یک کارمند هم مسئول جمعآوری پرداختها و هم نگهداری آن است. پیگیری سوابق حسابداری مسئولیتها را از هم جدا کنید تا افراد متعددی بتوانند مشکلات احتمالی را پیدا کنند.
۴٫ پرداخت بیش از حد مشتریان
یک کارمند ممکن است برای یک محصول یا خدمات خاص، بیش از نرخ شرکت شما از مشتریان هزینه بگیرد، یا هزینه های اضافی اضافه کند و هزینه های اضافی را به جیب بزند. پول.
پیشگیری: ممیزی دورهای از شیوههای صورتحساب مشتری انجام دهید و به شکایات مشتریان در مورد صورتحساب یا هزینههای اضافی رسیدگی کنید.
۵٫ جعل پرداختها
یک کارمند ممکن است در صورت دسترسی به اطلاعات و امضای شما، برای خود چک بنویسد یا وجه را از حساب بانکی کارمند منتقل کند. سپس ممکن است برای پنهان کردن این پرداختها، ورودیهای حسابداری تقلبی ایجاد کنند.
پیشگیری: از دسترسی به امضای الکترونیکی خود اجتناب کنید و پرداختهای هزینهها را حسابرسی کنید تا موارد عجیب و غریب را پیدا کنید.
۶٫ جعل پرداخت های فروشنده
یک کارمند ممکن است حساب های فروشنده جعلی راه اندازی کند یا ورودی های حسابداری را ویرایش کند تا به نظر برسد که پرداخت ها به فروشندگان انجام می شود. اما سپس آن پول را برای خود میفرستند.
پیشگیری: همه پرداختها به فروشندگان را به صورت دورهای بررسی کنید، یا از بیش از یک کارگر بخواهید ورودیهای شما را بررسی کنند.
<. span class="ez-toc-section" id="7_Stealing_Customer_Credit_Card_Data"/>۷٫ سرقت اطلاعات کارت اعتباری مشتری
کارمندانی که برای تکمیل خریدها داده های کارت اعتباری مشتری را جمع آوری می کنند، می توانند اعداد را برای استفاده برای خریدهای خود ثبت کنند. این دزدی مستقیم از مشتریان است و میتواند منجر به عدم اعتماد به کسبوکار شما شود.
پیشگیری: از نرمافزار پرداختی استفاده کنید که شماره کارت اعتباری کامل را حذف میکند و از گرفتن اطلاعات به صورت دستی خودداری کنید، مگر اینکه کاملاً به طور مطلق انجام شود. ضروری است.
۸٫ دوبار فرو رفتن
کارمندان ممکن است تا ابتدا هزینه را از کارت اعتباری شرکت خود دریافت می کنند و سپس درخواست بازپرداخت وجوهی می کنند که انگار خودشان هزینه آن را پرداخت کرده اند.
پیشگیری: مسئولیت ها را از هم جدا کنید تا سایر کارکنان بتوانند بررسی کنند که آیا قبلاً هزینه ای انجام شده است یا خیر. پوشش داده شده است. نرم افزار مدیریت هزینه می تواند این فرآیند را ساده کند.
۹٫ استفاده نادرست از حساب هزینه
کارمندان همچنین ممکن است برای هزینه هایی که به عملکرد شرکت مربوط نمی شوند درخواست بازپرداخت کنند. به عنوان مثال، ممکن است سعی کنند یک ناهار شخصی را پوشش دهند، حتی اگر با مشتری ملاقات نکرده باشند.
پیشگیری: یک خط مشی روشن از آنچه هست و نیست ایجاد کنید. تی پوشیده شده است. سپس از نرم افزار مدیریت هزینه برای جمع آوری داده ها و رسیدها استفاده کنید.
۱۰٫ استفاده نادرست از تخفیف های کارکنان
اگر فروشگاه یا رستورانی تخفیف هایی را فقط به کارمندان ارائه می دهد، برخی ممکن است سعی کنند این امتیازات را به دوستان، خانواده یا دیگران ارائه دهند. .
پیشگیری: یک خطمشی سختگیرانه در مورد اینکه چه کسی میتواند یا نمیتواند از این تخفیفها استفاده کند، ایجاد کنید. خریدهای بیش از حد توسط هر کارمندی را بررسی کنید.
۱۱٫ سرقت پول نقد
کارمندانی که تنها به پول نقد دسترسی دارند ممکن است مبالغ کمی را دریافت کنند ، به امید اینکه مورد توجه قرار نگیرند. با این حال، این افزایشهای کوچک میتوانند در طول زمان اضافه شوند.
پیشگیری: این سرقت اغلب زمانی اتفاق میافتد که یکی از کارکنان مسئول پول شهرستان یا سپردهگذاری بانکی باشد. بسیاری از بهترین شیوه های رسیدگی به پول نقد، کسب و کار شما باید از آن پیروی کند، از جمله داشتن بیش از یک نفر این سپرده ها را تکمیل می کنند.
۱۲٫ سرقت لوازم اداری
یک کارمند ممکن است لوازم را از انبار شما بدزدد و به خانه بیاورد یا حتی بفروشد.
پیشگیری: فقط مقدار کمی از لوازم را در یک زمان در دسترس داشته باشید. یا زمانی که کارمندان به یک مورد خاص نیاز دارند درخواست کنید.
۱۳٫ تجهیزات دزدی
تجهیزات اغلب شامل موارد بزرگتری مانند رایانه یا فناوری است. کارمندان ممکن است این اقلام را به خانه ببرند یا به صورت نقدی بفروشند.
پیشگیری: از کارمندان بخواهید دستگاههای بزرگ را از سیستم خارج کنند یا از آنها بخواهند که در دفتر بمانند.
مثال های بیشتر اختلاس که باید بدانید
اختلاس به یک طیف وسیعی از اقداماتی که کارمندان یا تصمیم گیرندگان برای منافع شخصی انجام می دهند. در اینجا حتی نمونههای بیشتری از اختلاس برای صاحبان مشاغل وجود دارد که بدانند.
۱۴٫ فروش اسرار تجاری – جاسوسی شرکتی
این نوع اختلاس زمانی رخ می دهد که یک کارمند اطلاعات اختصاصی خود را به یک رقیب بفروشد.
پیشگیری: فقط به اطلاعاتی که برای نقشهای هر فرد ضروری است دسترسی پیدا کنید. از فضای ذخیرهسازی ایمن برای دادههای مهم استفاده کنید و افرادی که دسترسی دارند را ردیابی کنید.
۱۵٫ استفاده از کارت اعتباری شرکت برای استفاده شخصی
اگر کارمندان شما به کارت های اعتباری شرکت دسترسی دارند، استفاده از آنها برای خریدهای شخصی ممکن است به عنوان اختلاس واجد شرایط باشد.
پیشگیری: قوانین روشنی برای استفاده از کارت اعتباری و خریدها را مرتباً مرور کنید.
۱۶٫ دزدی موقعیت مکانی شما
کارمندانی که اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی شما دارند، مانند کدهای هشدار یا مکان اشیاء قیمتی، ممکن است در سرقت شرکت کنند.
پیشگیری: از دوربینهای امنیتی و آلارمهای هشدار استفاده کنید و افرادی که به اطلاعات حساس دسترسی دارند را با دقت ردیابی کنید.
۱۷٫ دزدی کالا
کارمندان خردهفروشی ممکن است محصولات فیزیکی را از قفسهها بدزدند یا اقلامی را که اخیراً بازگردانده شدهاند بردارند:
< span id="ezoic-pub-ad-placeholder-632" class="ezoic-adpicker-ad"/>پیشگیری: شیوههای موجودی قوی و بازگشت کالا تنظیم کنید و از دوربینهای امنیتی برای نظارت بر فعالیتها استفاده کنید.< /p>
۱۸٫ ادعای گمشده تجهیزات
یک کارمند ادعا می کند یک لپ تاپ یا سایر تجهیزات به سرقت رفته است. آنها یک دستگاه جدید می گیرند و قدیمی را نگه می دارند یا به یکی از اعضای خانواده می دهند.
پیشگیری: از نرم افزار برای ردیابی مکان دستگاه های شرکت استفاده کنید یا در صورت وجود آن ها را غیرفعال کنید. گم شده یا دزدیده شده است.
۱۹٫ ایجاد کارمندان ارواح
کارمندانی که لیست حقوق و دستمزد شما را کنترل می کنند ممکن است کارمندان جدیدی ایجاد کنند که وجود ندارند. آنها به این کارمندان جعلی «پرداخت میکنند» و پول را برای خود نگه میدارند.
پیشگیری: مرتباً اسناد حقوق و دستمزد را بررسی کنید. و آنها را با سوابق کارمندان مقایسه کنید. این همچنین یکی از دلایل اصلی این است که چرا حقوق و دستمزد یکی از عملکردهایی است که باید آن را به یک ارائه دهنده معتبر برون سپاری کنید.< /p>
۲۰٫ سرقت وجوه مالیاتی
کارمندان مسئول پرداخت مالیات ممکن است آن پول را برای خود نگه دارند. نه تنها آن وجوه مفقود است، بلکه شما در انتظار دریافت صورتحساب مالیاتی بزرگتر نیز خواهید بود.
پیشگیری: شیوه های مالیاتی خود را به طور منظم بررسی کنید یا این عملکرد را به یک سرویس مالیاتی معتبر برون سپاری کنید.
۲۱٫ جمعآوری رشادتها
هزینهها، پرداختهایی هستند که فروشندگان به کارمندان در ازای کسب و کار شرکت شما یا سایر امتیازات دریافت میکنند.
پیشگیری: روش هایی برای مدیریت بهتر حساب های پرداختنی و حساب های دریافتنی. با انتخاب فروشندهها خودتان شروع کنید یا کمیتهای برای اتخاذ این تصمیمها ایجاد کنید.
۲۲٫ سرقت هویت
این نوع اختلاس زمانی رخ می دهد که یک کارمند از نام کسب و کار شما برای باز کردن کارت های اعتباری یا گرفتن وام برای خرید خود استفاده کند. .
پیشگیری: مرتباً حسابها و امتیاز اعتباری شرکت خود را بررسی کنید تا هرگونه بینظمی را مشاهده کنید.
۲۳٫ استفاده از منابع شرکت برای راه اندازی کسب و کار
اگر کارمندی بدون اطلاع شما از زمان، تجهیزات یا سرمایه شرکت برای راه اندازی کسب و کار خود استفاده کند، به عنوان اختلاس واجد شرایط است.
پیشگیری: قوانین روشنی در مورد نحوه استفاده از منابع شرکت تنظیم کنید.
۲۴ . طرحهای پونزی
طرح پونزی زمانی اتفاق میافتد که یک شرکت یا فرد به سرمایهگذاران یا ذینفعان وعده بازدهی بالایی میدهد، اما بهجای پرداخت پول از سرمایهگذاران جدید، به آنها پول پرداخت میکند. با محصول یا خدماتی که شرکت ادعا می کند ارائه می کند. این نوع طرح در کسب و کارهای مدیریت مالی و برنامه ریزی بازنشستگی رایج ترین است.
پیشگیری: نحوه وارد کردن پول و هزینه آن را پیگیری کنید. اگر با سرمایه گذاران کار می کنید، در مورد منشاء وجوه کاملاً شفاف باشید.
۲۵٫ جعل سوابق تجاری
بسیاری از اشکال اختلاس شامل جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر اختلاس وجوه یا کلاهبرداری از سرمایه گذاران است.
پیشگیری: یک شرکت حسابداری معتبر پیدا کنید تا این وظایف را به آنها برون سپاری کند و سوابق و امور مالی خود را به صورت دوره ای بررسی کنید.
۲۶٫ گزارشهای هزینههای تکمیلی
کارمندان ممکن است برای دریافت بازپرداختهای بالاتر، اغراق کنند یا هزینههایی را در گزارش هزینههای خود اختراع کنند.
پیشگیری: دستورالعملهای سختگیرانه را برای گزارش هزینهها اجرا کنید، برای همه ادعاها به دریافتهای اصلی نیاز داشته باشید و گزارشهای هزینه را به طور معمول حسابرسی کنید.
<. span class="ez-toc-section" id="27_Unauthorized_Overtime_Claims"/>۲۷٫ ادعاهای غیرمجاز اضافه کاری
یک کارمند ممکن است برای دریافت حقوق اضافی ادعا کند ساعات اضافه کاری که کار نکرده است.
پیشگیری: از سیستمهای خودکار ردیابی زمان استفاده کنید و برای تمام ساعات اضافه کاری به تأیید مدیریت نیاز دارید.
۲۸٫ منحرف کردن بازپرداخت مشتری
کارکنان ممکن است بازپرداختها را برای بازپرداختهای موجود مشتری پردازش کنند و بازپرداخت را به خودشان منحرف کنند.
span id=”ezoic-pub-ad-placeholder-639″ class=”ezoic-adpicker-ad”/>پیشگیری: اعمال کنترل های سختگیرانه بر روی پردازش بازپرداخت، از جمله تأییدیه های مدیریتی و ممیزی های معمول تراکنش های بازپرداخت .
۲۹٫ پرداختهای تامینکننده فانتوم
ایجاد حسابها یا صورتحسابهای تامینکننده جعلی و سپس مجوز پرداخت به این حسابها، که در واقع توسط کارمند کنترل میشوند.
پیشگیری: فهرستهای فروشنده و صورتحسابها را مرتباً بررسی کنید و تأمینکنندگان جدید را از طریق کانالهای متعدد تأیید کنید.
۳۰٫ دستکاری در سوابق حقوق و دستمزد
تغییر سوابق حقوق و دستمزد برای افزایش حقوق یا دستمزد بدون مجوز.
پیشگیری: دسترسی به سیستم های حقوق و دستمزد را محدود کنید و ممیزی منظم سوابق حقوق و دستمزد را انجام دهید.
۳۱٫ ادعاهای کمیسیون غیرمجاز
ادعای کمیسیون برای فروش یا معاملاتی که هرگز تکمیل نشده اند یا اغراق در ارزش فروش برای دریافت کمیسیون بالاتر.
پیشگیری: همه ادعاهای کمیسیون را با دادههای فروش واقعی تأیید کنید و به تأیید مدیریت نیاز دارید برای پرداخت کمیسیون.
۳۲٫ استفاده غیرقانونی از مالکیت معنوی
کارکنان ممکن است از مالکیت معنوی شرکت، مانند فرآیندهای ثبت شده یا اسرار تجاری، برای منافع شخصی استفاده کنند یا آنها را با مهمانی های خارجی.
پیشگیری: ذخیره و نظارت ایمن دسترسی به اطلاعات حساس، و آموزش کارکنان در مورد قوانین مالکیت معنوی.
۳۳٫ برداشت از دریافتهای نقدی
دریافت بخشی از وجه نقد حاصل از فروش یا رسید قبل از ثبت در سیستم حسابداری.
۳۴٫ سوء استفاده از مزایای کارکنان
دستکاری یا سوء استفاده از مزایای ارائه شده توسط شرکت، مانند بیمه، برای منافع شخصی.
پیشگیری: به طور منظم ادعاهای مزایا و استفاده را بررسی کنید و در صورت لزوم ممیزی انجام دهید.
۳۵٫ فروش دارایی های شرکت برای سود شخصی
آخرین نمونههای اختلاس عبارت است از فروش غیرمجاز داراییهای شرکت مانند تجهیزات یا موجودی کالا و نگهداری درآمدها.
پیشگیری: یک سیستم مدیریت موجودی و دارایی دقیق داشته باشید ، و برای دفع دارایی به چندین تأییدیه نیاز دارید.
آیا اختلاس یک جرم یقه سفید است؟
بله، اختلاس یکی از رایج ترین جرایم یقه سفید است. شدت و نوع اتهام می تواند بسیار متفاوت باشد، اما به طور کلی نوعی سرقت یا کلاهبرداری در نظر گرفته می شود.
چه آیا مجازات اختلاس وجود دارد؟
نوع اتهامات جنایی ممکن است برای اختلاس با آن مواجه شود، بسته به موقعیت و مقدار پول می تواند بسیار متفاوت باشد. یا منابعی که به سرقت رفته یا سوء استفاده شده است. قوانین نیز بر اساس ایالت متفاوت است. اتهامات اختلاس جزئی اغلب جنحه محسوب می شوند که ممکن است شامل جریمه یا زندان باشد. اختلاس جنایی ممکن است شامل مجازات های شدید حبس تا ۱۵ سال باشد.
آیا می توانید از شرکت خود اختلاس کنید؟
جلوگیری و کشف اختلاس در کسب و کار کوچک شما
جلوگیری و کشف اختلاس در کسب و کار کوچک شما برای محافظت از سلامت مالی و شهرت شرکت شما بسیار مهم است. به عنوان یک صاحب کسب و کار، اجرای اقداماتی ضروری است که بتواند از کسب و کار شما در برابر سرقت داخلی محافظت کند. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- اجرای کنترل های داخلی: تفکیک وظایف: مسئولیت های جداگانه بین کارکنان مختلف برای اطمینان از اینکه هیچ فردی به تمام جنبه های تراکنش های مالی دسترسی ندارد. این به جلوگیری از دستکاری یا سوء استفاده از سرمایههای شرکت توسط شخص کمک میکند.
- ممیزیهای منظم: برای شناسایی هرگونه مغایرت یا بینظمی، حسابرسی داخلی منظمی از سوابق مالی خود انجام دهید. ممیزی ها می توانند به شناسایی زودهنگام اختلاس احتمالی کمک کنند و کارمندان را از درگیر شدن در فعالیت های کلاهبرداری بازدارند.
- امضاها را بررسی کنید: دسترسی به امضای خود را محدود کنید و اطمینان حاصل کنید که شخصاً همه مالی مهم را بررسی و تأیید می کنید. معاملات با تأیید شخصی چنین تراکنشهایی، میتوانید از پرداختهای غیرمجاز جلوگیری کنید.
- ترویج شفافیت: تشویق به گزارشدهی: محیطی را ایجاد کنید که در آن کارکنان احساس راحتی در گزارش فعالیتهای مشکوک یا ایجاد نگرانی در مورد اختلاس احتمالی داشته باشند. تشویق گزارشدهی میتواند به شما در تشخیص اختلاس در مراحل اولیه کمک کند.
- خط مشی افشاگر: یک خطمشی محرمانه برای افشاگر ایجاد کنید که به کارمندان اجازه میدهد به صورت ناشناس تخلف را گزارش کنند. حفاظت از افشاگران می تواند کارمندان را تشویق کند تا بدون ترس از تلافی، اطلاعات خود را ارائه دهند.
- آموزش کارکنان: برنامه های آموزشی: آموزش منظم به کارکنان در مورد خط مشی های شرکت، رفتار اخلاقی و پیامدهای آن ارائه دهید. از اختلاس آموزش کارکنان در مورد جدی بودن اختلاس می تواند از چنین رفتاری جلوگیری کند.
- تأکید بر عواقب:کارکنان را از عواقب قانونی و اقدامات انضباطی ناشی از ارتکاب اختلاس آگاه کنید. به وضوح مجازات های اختلاس را برای جلوگیری از متخلفین بالقوه برقرار کنید. نرم افزار حسابداری می تواند به شما در نظارت بر فعالیت های مالی و شناسایی معاملات مشکوک کمک کند. با سوابق حسابداری برای مشاهده هرگونه معاملات غیرمجاز. آشتی دادن بیانیه های بانکی می تواند به تشخیص اختلافات و اختلاس بالقوه کمک کند. بررسی های پس زمینه می تواند به شناسایی نامزدها با سابقه سوء رفتار یا سوء رفتار مالی کمک کند. محافظت از رمز عبور قوی می تواند به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مالی حساس کمک کند. محدود کردن دسترسی تعداد افراد با دسترسی به داده های مالی بحرانی را کاهش می دهد. استانداردهای اخلاقی برای همه کارمندان. یک کد اخلاق انتظارات واضح را تعیین می کند و اهمیت یکپارچگی در محیط کار را تقویت می کند. . یک سیاست هزینه صریح می تواند مانع از سوءاستفاده از بودجه شرکت ها شود. فروشندگان دامپزشک با دقت و به طور مرتب معاملات فروشنده را مرور می کنند. چک های موجودی منظم می تواند به شناسایی هر دارایی مفقود یا سوء استفاده کمک کند. داشتن چندین سطح تأیید می تواند فعالیت های کلاهبرداری را از بین ببرد. ممیزی برای ارزیابی بی طرفانه. حسابرسان خارجی می توانند یک ارزیابی مستقل از شیوه های مالی شرکت شما ارائه دهند.
استراتژی توضیحات < /tbody>
اجرای کنترل های داخلی – وظایف جداگانه: مسئولیت های جداگانه در بین کارمندان برای جلوگیری از دسترسی افراد مجرد به کلیه معاملات مالی. – ممیزی های منظم: برای شناسایی اختلافات و جلوگیری از فعالیت های کلاهبرداری ، ممیزی های داخلی را انجام دهید. -امضاها را بررسی کنید: دسترسی به امضای خود را محدود کنید و معاملات مالی قابل توجهی را تصویب کنید. ترویج شفافیت – تشویق گزارش: پرورش محیطی که در آن کارمندان می توانند فعالیت های مشکوک یا نگرانی های مربوط به اختلاس را گزارش کنند. -خط مشی Whistleblower: ایجاد یک سیاست محرمانه که امکان گزارش ناشناس از سوء رفتار را فراهم می کند. – برنامه های آموزشی: آموزش منظم در مورد سیاست های شرکت ، رفتار اخلاقی و پیامدهای اختلاس ارائه دهید. -تأکید بر عواقب: کارمندان را از عواقب قانونی و اقدامات انضباطی برای اختلاس آگاه کنید. > نظارت بر داده های مالی – از نرم افزار حسابداری استفاده کنید: برای ردیابی معاملات مالی و تولید گزارش های قابل بررسی ، در نرم افزار قابل اعتماد سرمایه گذاری کنید. -آشتی های بانکی: به طور مرتب بیانیه های بانکی را برای تشخیص معاملات غیرمجاز آشتی دهید. -کارمندان کاملاً دامپزشکی: کارمندان بالقوه صفحه نمایش ، به ویژه افرادی که به داده های مالی دسترسی دارند یا پول نقد را کنترل می کنند. اطلاعات دیجیتالی ایمن -محافظت از رمز عبور: اجرای نیازهای رمز عبور قوی و تغییرات منظم برای سیستم های شرکت. -دسترسی را محدود کنید: دسترسی اطلاعات حساس به پرسنل مجاز را بر اساس نیاز به دانستن محدود کنید. -۱ “> یک کد رفتار را ایجاد کنید -کد اخلاق: تهیه و توزیع یک کد رفتاری که رفتار مورد انتظار و استانداردهای اخلاقی را برای همه کارمندان بیان می کند. < /tr>
خط مشی های روشن را تنظیم کنید -سیاست هزینه: هزینه های قابل بازپرداخت را به روشنی تعریف کرده و محدودیت هایی را برای هزینه های کارمندان تعیین کنید. – مدیریت فروشنده: فرآیندی را برای فروشندگان دامپزشک ایجاد کنید و به طور مرتب معاملات فروشنده را برای طرح های کلاهبرداری بالقوه بررسی کنید. -۱ “> موجودی مانیتور -بررسی های منظم موجودی: انجام چک های معمول را برای مطابقت با دارایی های فیزیکی با موجودی ضبط شده انجام دهید. -۱۱ عجیب “خوانایی =” ۴ “> نظارت را تشویق کنید -بررسی مدیریت: برای بررسی منظم و تصویب معاملات مالی ، به مدیریت نیاز دارید. – حسابرسی خارجی: استخدام حسابرسان خارجی برای ارزیابی بی طرفانه و اعتبار سنجی شیوه های مالی را در نظر بگیرید. ، شما می توانید به طور قابل توجهی خطر قربانی شدن در این نمونه های اختلاس در تجارت کوچک خود. هوشیار بودن و فعال بودن برای محافظت از منابع شرکت شما و حفظ اعتماد مشتریان ، کارمندان و ذینفعان ضروری است. “EZ-Toc بخش” id = “نتیجه گیری”/> نتیجه گیری به عنوان یک صاحب مشاغل ، مسئولیت ردیابی و محافظت از شرکت شما منابع مهم است. اختلاس ، سوء استفاده یا سرقت بودجه و املاک شرکت ، تهدیدی برای سلامت مالی و شهرت مالی شما ایجاد می کند. برای مقابله مؤثر با این تهدید ، آگاهی از روشهای مختلفی که در آن اختلاس رخ می دهد بسیار مهم است.
نمونه های اختلاس ارائه شده در اینجا روشهای متنوعی را نشان می دهد که کارمندان یا تصمیم گیرندگان ممکن است برای منابع نامناسب برای منافع شخصی استفاده کنند. از رد معاملات در صندوق پول گرفته تا سوء استفاده از حساب های هزینه یا مشارکت در جاسوسی شرکت ها ، اختلاس می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد. اجرای کنترل های داخلی ، انجام ممیزی های منظم و ترویج شفافیت با تشویق گزارشگری و ایجاد سیاست های سوت زدن اقدامات اساسی در محافظت از تجارت شما است. بازدارنده های قدرتمند. علاوه بر این ، نظارت بر داده های مالی از طریق نرم افزار حسابداری قابل اعتماد ، انجام بررسی های پیش زمینه در مورد کارمندان بالقوه و تأمین اطلاعات دیجیتالی استراتژی های اساسی برای محافظت در برابر اختلاس است. -AD “/>
با تنظیم سیاست های واضح ، انجام چک های منظم موجودی و تشویق نظارت از طریق بررسی های مدیریتی و ممیزی های خارجی ، می توانید خطر ابتلا به اختلاس را در تجارت خود کاهش دهید. class = “ezoic-autoinsert-ad ezoic-incontent_14″/>
اختلاس یک جرم یقه سفید است که می تواند منجر به عواقب قانونی شدید ، از جمله جریمه و حبس شود. به عنوان یک صاحب مشاغل ، درک گرانش این جرم بسیار مهم است و تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از بروز آن در سازمان خود انجام می دهید. تجارت کوچک شما در برابر تهدید اختلاس و حمایت از اعتماد مشتریان ، کارمندان و ذینفعان. محافظت از منابع شرکت شما نه تنها یک تعهد قانونی است بلکه برای موفقیت طولانی مدت و سعادت مشاغل شما نیز ضروری است.