عمومیمقالات

ابزارهای بودجه ریزی مفید برای نگه داشتن شما در مسیر

ابزارهای بودجه ریزی مفید برای نگه داشتن شما در مسیر

ایجاد بودجه اغلب می تواند دلهره آور باشد. احتمالاً می خواهید عادات پولی جدیدی ایجاد کنید و احساس کنید که کنترل امور مالی خود را در دست دارید. اما انجام آن به تنهایی می تواند باعث اضطراب شود و حتی قبل از شروع به شما احساس شکست بدهد. به جای اینکه در مورد بودجه خود احساس ناراحتی کنید، ابزارهایی مانند برنامه های بودجه بندی، صفحات گسترده یا حتی ویژگی های ارائه شده در بانک خود را پیدا کنید تا به شما در پیگیری پول خود کمک کند. لازم نیست همه چیز را به تنهایی انجام دهید. استفاده از ابزارهای بودجه بندی دردسر کمتری ایجاد می کند و به شما امکان می دهد در جهت اهداف مالی خود کار کنید.

چرا پایبندی به بودجه ها سخت است؟

پایبندی به بودجه‌ها ممکن است سخت باشد، به خصوص اگر احساس می‌کنید تنها یک راه برای مدیریت پولتان وجود دارد. قبل از اینکه خود را در مورد سقوط از واگن بودجه مورد ضرب و شتم قرار دهید، به یاد داشته باشید که ابزارهای تغییر دهنده زندگی برای یک نفر ممکن است برای شخص دیگری یک فاجعه کامل باشد.

بسیاری از بودجه بندی این است که از طریق آزمون و خطا، آنچه را که برای شما و موقعیت شما بهتر کار می کند، پیدا کنید.

فکر کردن به بودجه به عنوان کاری که یک بار انجام می دهید و سپس تا پایان عمر به شدت به آن پایبند هستید می تواند وسوسه انگیز باشد.

درعوض، بودجه خود را به عنوان افزایش عمر خود در نظر بگیرید ، که درست مثل شما رشد و تغییر خواهد کرد. استراتژی‌های پولی که در دانشگاه برای شما مفید بود، احتمالاً زمانی که دو فرزند دارید و یک شغل تمام وقت دارید، کارساز نخواهد بود.

همانطور که به چیزهایی فکر می‌کنید که در گذشته مؤثر نبوده‌اند، بخش‌های دیگری از زندگی خود را که باید مدیریت کنید، مانند خرید مواد غذایی، در نظر بگیرید.

آیا شما فردی عملی هستید که دوست دارید هر چند روز یکبار تک تک ساقه های مارچوبه را جدا کنید؟ یا می‌خواهید دو بار در ماه با استفاده از برنامه فروشگاه انبار کنید و از شخص دیگری بخواهید خرید واقعی را انجام دهد؟

هیچ پاسخ درستی برای خرید مواد غذایی وجود ندارد و همچنین پاسخ درستی برای بودجه وجود ندارد. می‌توانید دستی باشید و تراکنش‌های خود را به‌صورت دستی وارد کنید، یا آن را پایین نگه دارید و فقط چک‌این‌های دوره‌ای را پس از تنظیم اولیه انجام دهید.

چندین ابزار بودجه بندی رایگان یا کم هزینه می تواند به ردیابی هزینه های شما کمک کند و بودجه شما را قوی نگه دارد.

برنامه های بودجه بندی

برنامه‌ها ابزارهای بودجه‌بندی عالی هستند. آنها یک ساختار آماده ارائه می دهند که می توانید از آن برای مدیریت امور مالی خود استفاده کنید و بودجه خود را با خود ببرید.

بسیاری از برنامه‌ها به حساب‌های بانکی و سرمایه‌گذاری شما پیوند دارند و تراکنش‌ها را به‌طور خودکار دانلود می‌کنند. می‌توانید تراکنش‌های خود را در صورت نیاز مرتب کنید و قوانینی را برای دسته‌بندی خودکار تراکنش‌های مکرر ایجاد کنید و برنامه‌ها را به ابزاری نسبتاً ساده تبدیل کنید.

نعناع

احتمالاً شناخته شده ترین برنامه بودجه بندی موجود است، مینت برای مبتدیان عالی است. شما می توانید تمام امور مالی خود را در یک مکان نگه دارید، از جمله حساب های سرمایه گذاری خود، دسته بندی های بودجه خود را سفارشی کنید، اهداف تعیین کنید و امتیاز اعتبار و خلاصه گزارش اعتباری خود را مشاهده کنید.

نعناع نشان می دهد که چگونه هزینه های شما ماهانه یا سالانه تغییر کرده است. همچنین می تواند راه خوبی برای ردیابی بصری آنچه که هر ماه وارد و خارج می شوید باشد. اگرچه Mint رایگان است، اما تبلیغات دارد و بر اساس اطلاعات شما، مانند یافتن بهترین حساب پس انداز پربازده برای صندوق اضطراری شما.

شما به بودجه نیاز دارید (YNAB)

YNAB یکی دیگر از گزینه های بودجه بندی عالی است، اگرچه هزینه اشتراک آن ۱۴٫۹۹ دلار است. یک ماه یا ۹۹ دلار در سال پس از یک دوره آزمایشی رایگان ۳۴ روزه.

YNAB به کاربران کمک می‌کند اولویت‌های فوری، میان‌مدت و بلندمدت خود را تعیین کنند و بر این اساس برای آن‌ها پس‌انداز کنند. همچنین به شما امکان می دهد دسته بندی های خود را سفارشی کنید، اهداف تعیین کنید و در کارگاه های آموزشی شرکت کنید تا به شما کمک کند تا نحوه بودجه بندی و مدیریت موثر پول خود را بیاموزید.

سرمایه شخصی

برنامه سرمایه شخصی تراکنش‌ها و به شما در دسته بندی هزینه ها کمک می کند، اما در مدیریت سبد سرمایه گذاری به شما کمک می کند. این برنامه و برخی از ابزارهای سرمایه‌گذاری آن برای دانلود رایگان هستند، می‌توانند به شما کمک کنند تا در مورد هزینه‌های پنهانی که برای ۴۰۱(k) خود پرداخت می‌کنید مطلع شوید و یک ابزار بررسی سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. Personal Capital همچنین گزینه ای برای اضافه کردن خدمات مدیریت سرمایه گذاری با هزینه ارائه می دهد.

ویژگی‌های بودجه‌بندی این برنامه به اندازه سایرین قوی نیست. اما می تواند به کاربران کمک کند ارزش خالص خود را محاسبه کنند، یک طرح پس انداز ایجاد کنند و حتی یک برنامه ریز بازنشستگی را ارائه می دهد.

صفحه گسترده

شاید شما با صفحات گسترده از محل کار یا تحصیل آشنا باشید، اما آنها همچنین می توانند ابزار قدرتمندی برای بودجه بندی باشند.

از آنجایی که باید تراکنش های خود را به صورت دستی وارد کنید، صفحات گسترده یک روش بسیار عملی هستند. آنها بسیار قابل تنظیم هستند اما به بیشترین زمان برای نگهداری نیاز دارند.

Google و Microsoft هر دو الگوهای بودجه بندی رایگان را به عنوان بخشی از مجموعه ابزارهای آفیس خود ارائه می دهند. اگر یک جادوگر صفحه‌گسترده هستید، می‌توانید فرمول‌های خود را ایجاد کنید، اما الگوها یک نقطه پرش عالی را فراهم می‌کنند.

یکی از مزایای صفحه‌گسترده این است که می‌توانید آن را متناسب با زندگی خود سفارشی و ویرایش کنید. اگر قالب‌های استاندارد نیازهای شما را برآورده نمی‌کنند، قالب‌های رایگان یا کم‌هزینه به‌صورت آنلاین در دسترس هستند که با فرمول‌ها و قالب‌بندی‌ها از قبل پر شده‌اند.

روش پاکت نامه

می خواهید برای بودجه خود یک سیستم پاکت راه اندازی کنید؟ پول نقد را در پاکت های برچسب گذاری شده برای هر هزینه، مانند اجاره، مواد غذایی، خدمات آب و برق، سرگرمی، متفرقه و هر گونه پرداختی که دارید، قرار دهید.

از پول نقد موجود در پاکت برای پرداخت صورتحساب مورد نظر استفاده کنید. وقتی آن پول برای هدفش خرج شد، دیگر وجود ندارد. این روش برای اطمینان از اینکه بیش از حد خرج نمی‌کنید بسیار عالی است زیرا فقط می‌توانید با پول نقد خرید کنید (یا قبض‌ها را پرداخت کنید). اگر به آنجا بروید، باید مقداری پول از پاکت دیگری بردارید تا هزینه را پوشش دهید.

استفاده از این تکنیک با صفحه‌گسترده یا یکی از برنامه‌های بودجه‌بندی بالا می‌تواند بینشی در مورد عادات خرج کردن شما ارائه دهد و به جلوگیری از خرید ناگهانی کمک کند.

پاکت‌های دیجیتال را در نظر بگیرید

اگر نگهداری پاکت‌های فیزیکی کار سختی به نظر می‌رسد، برنامه Goodbudget را بررسی کنید. این سیستم پاکت مجازی رایگان است و حداکثر ۲۰ پاکت برای نیازهای بودجه شما دارد. اگر به بیش از ۲۰ پاکت نامه نیاز دارید، ارتقاء به پاکت نامه های نامحدود با قیمت ۸ دلار در ماه یا ۷۰ دلار در سال در دسترس است.

می‌توانید تراکنش‌های بانکی خود را دانلود و وارد Goodbudget کنید، یا شماره‌های خود را به‌صورت دستی وارد کنید، که شما را مجبور می‌کند در مورد هزینه‌های خود فکر کنید. اگرچه نیازی به مدیریت پول نقد فیزیکی ندارید، Goodbudget به شما امکان می‌دهد فقط در یک فضای دیجیتال ببینید پول اختصاص داده شده شما به کجا می‌رود.

ابزارهای بانکی

بیشتر بانک ها ابزارهایی را برای کمک به مدیریت بودجه شخصی خود ارائه می دهند. شما اغلب می توانید هزینه های خود را ردیابی و دسته بندی کنید، گزارش هایی را اجرا کنید تا ببینید هزینه های خود در مقایسه با ماه یا سال گذشته چگونه است و داده ها را به صفحه گسترده یا نرم افزار بودجه بندی صادر کنید.

بانک‌ها اغلب ابزارهای دیگری را ارائه می‌کنند که کاملاً به بودجه‌بندی مرتبط نیستند، اما می‌توانند به شما کمک کنند به برسید اهداف مالی شما.

ویژگی‌هایی مانند پرداخت خودکار صورت‌حساب می‌تواند به شما کمک کند از پرداخت هزینه‌های دیرکرد جلوگیری کنید. نقل و انتقالات خودکار به حساب پس‌اندازتان می‌تواند به شما کمک کند تا یک صندوق اضطراری بسازید، بدون اینکه آگاهانه به جابجایی پول نقد هر روز فکر کنید.

بیشتر مردم منتظر حفظ بودجه خود نیستند. هنگامی که کار اولیه ایجاد بودجه انجام شد، باید تصمیم بگیرید که چگونه عملی می خواهید بودن. سپس متعهد شوید که به صورت دوره ای چک این را انجام دهید.

ابزارهای بودجه به گونه ای طراحی شده اند که تقریباً با هر شخصیت و روش مالی شخصی مطابقت داشته باشند. آزمایش کنید تا زمانی که تکنیک یا ترکیبی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد. در مورد تطبیق بودجه خود برای دیدار با شما در فصل جاری زندگی، ذهنی باز داشته باشید.

عکس توسط Dean Drobot/Shutterstock

5708d3fb3e29a3e9515a6f15db0cef95?s=100&d=mp&r=g - ابزارهای بودجه ریزی مفید برای نگه داشتن شما در مسیر

منبع : www.success.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی