عمومی

گای کاوازاکی به شما نشان می دهد که چگونه واقعاً قابل توجه باشید

گای کاوازاکی به شما نشان می دهد که چگونه واقعاً قابل توجه باشید

از آنجایی که در حرفه خود تجربه بیشتری پیدا می کنیم، برخی از ما از ایجاد یک تفاوت در کار ما و زندگی دیگران.

این اتفاق هرگز برای گای کاوازاکی، که با او در نمایش رادیویی مشاغل کوچک. او مبشر اصلی Canva و خالق پادکست Remarkable People اثر گای کاوازاکی است. او عضو اجرایی دانشکده بازرگانی هاس (UC Berkeley) و استاد کمکی دانشگاه نیو ساوت ولز است. او بشارت دهنده اصلی اپل و متولی بنیاد ویکی مدیا بود. کتاب جدید او «به‌عنوان قابل توجه بیندیشید: ۹ مسیر برای تغییر زندگی‌تان و ایجاد تفاوت» است.

این چیزی است که در مورد آن بحث کردیم:

چرا مفهوم ژاپنی ایکیگای الهام‌بخش این کتاب در مورد چگونگی قابل توجه بودن بود. (ایکیگای به «دلیل برای بودن» ترجمه می‌شود، و در یک دنیای عالی در تقاطع چیزی است که دوست دارید، در چه چیزی خوب هستید، و چه چیزی می‌توانید برای آن پول دریافت کنید.)

چرا ایکی‌گای خود را کشف کنید. یک رویداد یکباره نیست، بلکه یک سفر مستمر برای خودیابی و سازگاری است. متأسفانه، دنیای کاملی نیست، بنابراین ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که کاری را که دوست دارید انجام دهید و خوب هستید، نتواند صورت حساب ها را بپردازد.

چرا اگر می بینید که مجبور به انجام کاری هستید که انجام دهید. شما در این کار خوب نیستید و نمی توانید با این کار پول در بیاورید، پس واقعاً ایکیگای خود را کشف کرده اید، باید خوشحال باشید.

چرا باید انتظارات و استانداردهای خود را کاهش دهید. انتظار عشق در نگاه اول، کشف فوری اشتیاق خود را نداشته باشید.

چگونه بذرهای زیادی بکارید. ممکن است یک عمر طول بکشد تا ikigai خود را پیدا کنید یا اینکه ikigai شما را پیدا کند. بنابراین باید با بسیاری از فعالیت‌ها و پروژه‌های جانبی مختلف آزمایش کنید تا آنچه را که با علایق و توانایی‌های شما مطابقت دارد، بیابید.

چرا هیچ چیز ارزش تبدیل شدن به ikigai شما آسان و سریع نیست.

چرا به دنبال بازخورد و تنظیم؟ از بازخورد خارجی برای اصلاح درک خود از ikigai خود استفاده کنید.

این احتمال را که نمی توانید با ikigai خود کسب درآمد کنید، در نظر بگیرید. این به معنای «حفظ کار روزانه خود» و کاوش در راه‌های کسب درآمد از آن، مانند فریلنسینگ و مهتاب‌پردازی است.

نحوه گرفتن تست “ساندویچ شیت”. هنگامی که از ساندویچ های مزخرف آن لذت ببرید، متوجه خواهید شد که تماس واقعی خود را کشف کرده اید.

چرا استیو جابز یک آدم تند و تیز بود، اما او مردی بود با یک ماموریت!

به کل مصاحبه من با گای در برنامه رادیویی The Small Business Show گوش دهید.

تصویر: گای کاوازاکی


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی