عمومی

چگونه برای استخدام رویکردی مبتنی بر مهارت داشته باشیم

چگونه برای استخدام رویکردی مبتنی بر مهارت داشته باشیم

توسط لیزا رودوالد، کارآفرین سریال، مهندس نرم‌افزار و بنیانگذار/مدیر عامل شرکت تیم‌های فوری.

زمانی که من و شریک تجاری خود شرکت خود را راه اندازی کردیم، می خواستیم خود را با بهترین استعدادها احاطه کنیم. برای ما، این به معنای تمرکز بر مجموعه مهارت‌های داوطلب از طریق استخدام مبتنی بر مهارت بود.

در سال‌های اخیر، استخدام مبتنی بر مهارت انجام شده است. به عنوان یک استراتژی استخدام جایگزین که به جای تمرکز بر روی یک رزومه سنتی و زمانی، بر مهارت های تایید شده تمرکز دارد، شتاب بیشتری به دست آورد. به عنوان یک همسر نظامی و کارآفرین، من به طرز باورنکردنی مشتاق این رویکرد پویا در فرآیند استخدام هستم. در تجربه من، همسران نظامی افرادی سخت کوش و مصمم هستند که به سرعت خود را با موقعیت های غیرمنتظره وفق می دهند. اینها زندگی هستند مهارت‌هایی که نمی‌توان آن‌ها را از کتاب آموخت یا در کلاس درس آموخت. علی‌رغم این ویژگی‌ها، همسران نظامی و کهنه‌کار اغلب به خاطر فرصت های شغلی نادیده گرفته می شوند و حتی برای جابجایی های مکرر جریمه می شوند و شکاف های شغلی در رزومه آنها.

استخدام مبتنی بر مهارت فقط برای همسران نظامی مفید نیست. این راهی است برای استخدام را برای همه عادلانه تر و عمدی تر کنید. نحوه شروع به این صورت است:

۱٫ مهارت های لازم برای هر موقعیت را به وضوح شناسایی و ترسیم کنید

تأکید بر مهارت های یک نامزد می تواند استعداد شما را افزایش دهد و جامع تر از تمرکز دقیق است. در رزومه یا پیشرفت شغلی. استخدام مبتنی بر مهارت به داوطلبانی که مایل به یادگیری، بهبود یا نشان دادن مهارت های خود از طریق دوره ها، آموزش یا فرصت های داوطلبانه هستند، پاداش می دهد.

مهارت های سخت و نرم را که در سازمان شما مهم هستند در نظر بگیرید و با مدیران استخدام کار کنید تا مهارت های مورد نیاز را به وضوح تعریف کنید. قبل از اینکه شغلی را پست کنید در هر موقعیتی موفق باشید. نقش ها و مسئولیت ها را به طور کامل توضیح دهید و در مورد مهارت ها یا گواهی های لازم شفاف باشید. به جای لیست مدارک مورد نیاز، با یک مدیر استخدام کار کنید تا مهارت های فنی لازم و نحوه تأیید آنها را تعیین کنید. این می تواند از طریق دوره ها یا ارزیابی ها باشد.

تعیین توانایی یک نامزد در حل مسئله، مدیریت کارآمد زمان، استفاده از قضاوت خوب و ارائه واضح ارتباطات در طول فرآیند درخواست و مصاحبه نیاز به رویکرد متفاوتی دارد. یک سری سؤالات عمدی که با ارزش‌های اصلی شما مرتبط است، می‌تواند به شما ایده بهتری درباره همسویی یک نامزد با مأموریت و فرهنگ شما بدهد.

استخدام مبتنی بر مهارت به مدیران و کاندیداهای استخدام کننده این امکان را می‌دهد که مطمئن شوند هر کدام تصمیم درستی گرفته‌اند. شفافیت و هدفمندی می‌تواند کارمندان و کسب‌وکار شما را برای موفقیت آماده کند.

چه سوالاتی >شما می خواهید بسنجید که آیا این نامزد این نیازها را برآورده می کند؟

۲٫ به دنبال موانع موجود برای ورود باشید

استراتژی‌های سنتی استخدام به نامزدهای سنتی پاداش می‌دهند. کاندیداهایی با تحصیلات رسمی، پیشرفت شغلی استاندارد و تجربه پرداختی اغلب در اولویت قرار می گیرند و به عنوان استخدام های “مطلوب” تلقی می شوند. در نهایت، این فرآیند (و اکثر سیستم‌های ردیابی متقاضیان) نامزدهای دارای شکاف شغلی یا مسیرهای شغلی غیر استاندارد را جریمه می‌کند و عمدتاً زنان، افراد دارای معلولیت، مراقبان، جوامع حاشیه‌نشین، جانبازان و همسران نظامی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

< div class="standardText" readability="38">

مدل‌های استخدام مبتنی بر مهارت‌ها می‌توانند برابری را در محل کار ترویج کنند و فرآیند استخدام را دموکراتیک کنند و راه را برای نامزدهای متنوع‌تر باز کنند. در نظر بگیرید که در حال حاضر چه موانعی برای ورود دارید. برای مثال، آیا مدرک دانشگاهی یا تحصیلات عالی واقعاً برای این موقعیت ضروری است؟ اگر نه، یک نامزد چه راه‌های دیگری می‌تواند نشان دهد که برای موفقیت در این نقش چه چیزی لازم است؟

در اکثر موارد، مهارت های سخت را می توان آموخت یا آموزش داد، بنابراین به دنبال راه هایی باشید که داوطلبان بتوانند مجموعه مهارت ها و داستان زندگی منحصر به فرد خود را نشان دهند و بگویند. پرسش‌های مصاحبه‌ای که نمونه‌های خاصی از نحوه اعمال تفکر انتقادی، غلبه بر چالش‌ها و سازگاری با موقعیت‌های مختلف را درخواست می‌کنند، همگی نگاهی اجمالی به پتانسیل یک نامزد در یک نقش دارند.

۳٫ . درخواست کمک را در نظر بگیرید

اگر در استخدام مبتنی بر مهارت ها تازه کار هستید، شبکه نوظهوری از فروشندگان وجود دارد که دوره ها و پلتفرم های آنلاین را ارائه می دهند. و ارزیابی ها همچنین می‌توانید با استخدام‌کنندگانی که با این روش منبع‌یابی نامزدها آشنا هستند کار کنید.

با مدیران استخدام در مورد روش‌های خلاقانه برای بررسی و مصاحبه با نامزدها صحبت کنید. که سابقه کار غیر سنتی دارند. با در نظر گرفتن کار داوطلبانه، فعالیت‌های آموزشی و تجربیات زندگی، به داوطلبان این امکان را می‌دهید که استعداد و نگرش خود را در جنبه‌های مختلف زندگی حرفه‌ای به نمایش بگذارند.

حرکت به سمت استخدام مبتنی بر مهارت فقط مسئولیت منابع انسانی نیست و احتمالاً یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. ابزارها یا آموزش هایی را که برای تغییر فرهنگ خود نیاز دارید در نظر بگیرید. این یک تغییر بلندمدت است و رهبری باید در هیئت مدیره باشد و الگو باشد. همه ما به دنبال استعدادهای برتر هستیم — استخدام مبتنی بر مهارت می تواند به شما در یافتن آن کمک کند.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی