عمومیمقالات

چگونه از سلامت روان خود در محل کار محافظت کنید

چگونه از سلامت روان خود در محل کار محافظت کنید

یکی از چیزهایی که همه ما دوست داریم امسال پشت سر بگذاریم شیوع استرس است. براساس نظرسنجی انجمن روانپزشکی آمریکا (APA)، ۳۱٪ از آمریکایی ها پیش بینی می کردند در فصل تعطیلات ۲۰۲۲ استرس بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشند.

و این فقط تعطیلات نیست که باعث این حالت تشدید اضطراب. در نظرسنجی اکتبر ۲۰۲۲ الف>، «استرس در آمریکا ۲۰۲۲: نگران آینده، تحت تأثیر تورم»، APA دریافت که ۳۴ درصد از بزرگسالان گزارش می دهند که «استرس در اکثر روزها کاملاً طاقت فرسا است» در کنار ۲۷ درصد از پاسخ دهندگان که گزارش می دهند که «بیشتر روزها هستند. آنقدر استرس دارند که نمی توانند کار کنند.» تجربه درجه ای از استرس می تواند شما را با انگیزه و هوشیار نگه دارد. با این حال، استرس مزمن به طور بالقوه می تواند منجر به انبوهی از مشکلات سلامتی شود. ، از اضطراب و افسردگی به بیماری های جسمی.

متأسفانه، با توجه به نگرانی‌های رکود اقتصادی، اثرات پاندمی پاندمی و تنش‌های سیاسی مداوم، عوامل خارجی که باعث استرس می‌شوند هنوز بسیار واقعی هستند. گزینه اصلی برای کاهش استرس برای کارمندان و کارفرمایان، یادگیری نحوه مدیریت بهتر آن است. . در اینجا چند نکته برای ایجاد سلامت روانی خوب در محل کار آورده شده است.

حفاظت از سلامت روان در محل کار برای کارکنان

۱٫ روز خود را راحت کنید

چشم‌هایتان را باز می‌کنید، زنگ تلفن خود را بی‌صدا می‌کنید، برنامه ایمیل خود را فشار می‌دهید و شروع به بررسی ایمیل‌هایتان می‌کنید. صحنه آشنا به نظر می رسد؟ نحوه شروع روزتان لحن را تعیین می کند. وقتی بلافاصله قبل از مسواک زدن وارد کار می شوید، بلافاصله وارد یک ذهنیت استرس زا می شوید.

به‌جای آن، پس از بیدار شدن، چند دقیقه تمرکز حواس را تمرین کنید. از این زمان برای تعیین اهداف خود برای روز استفاده کنید یا برنامه صبحگاهی خود (تمرین، دوش گرفتن، بیدار کردن بچه ها) را بدون بررسی وظایف کاری خود شروع کنید. این کمک خواهد کرد که مرز بین شخصی و حرفه ای بیشتر مشخص شود. مقدمات یک صبح آرام اغلب می تواند شب قبل ایجاد شود. مراقبت از خود همیشه با روزهای اسپا برابری نمی کند. ممکن است شب قبل وقت صرف کنید تا لباس خود را انتخاب کنید، ناهار را بسته بندی کنید و تقویم خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که ساعات صبح بسیار آرام تر است.

۲٫ ایجاد مرزها

ایجاد مرزها قبل از همه گیری دشوار بود. تلفن همراه شما همیشه در دسترس بود، که از نظر تئوری به این معنی بود که شما همیشه در دسترس و به طور بالقوه برای رسیدگی به هر مشکل کاری در دسترس هستید. اکنون که بسیاری از ما از خانه کار می کنیم، خاموش کردن حالت کار حتی یک شاهکار چالش برانگیزتر است. اما می توان آن را انجام داد، و برای کاهش استرس، بهبود سلامت روان در محل کار و لذت بردن از تعادل کافی بین کار و زندگی، باید انجام شود.

تعیین حد و مرز (مثلاً آخر هفته‌ها به ایمیل‌ها پاسخ نمی‌دهند )، آنها را با تیم خود در میان بگذارید و سپس به آنها پایبند باشید. ممکن است بپرسید که نوشتن پیش نویس یک ایمیل کوچک در بعدازظهر شنبه چه آسیبی می تواند داشته باشد که شما ارسال را فشار دهید. با پاسخ دادن به جای صبح دوشنبه، به مردم نشان می‌دهید که نه تنها مرز شما متزلزل است، بلکه می‌خواهید دوباره ناراحت شوید.

۳٫ با مزایای EAP

آشنا شوید

مزایای EAP به شما این فرصت را می دهد که با یک مشاور آموزش دیده صحبت کنید تا به شما در مدیریت استرس هایی مانند مسائل مالی، فرسودگی شغلی و مشکلات خانوادگی کمک کند. همچنین محرمانه و رایگان است. به این مزایای سلامت روان که از طریق برنامه کمک به کارمندان در دسترس است، نگاه کنید. برای پیدا کردن نحوه دسترسی به آنها. به این ترتیب، هنگامی که نیاز به گفتگوی سازنده با شخصی دارید که می تواند به عنوان یک هیئت صدای بی طرفانه عمل کند، می دانید کجا باید بروید.

حفاظت از سلامت روان در محل کار برای کارفرمایان

۱٫ فرهنگ سپاسگزاری را پرورش دهید

قدردانی را به عنوان گلوله نقره ای خود در نظر بگیرید: چه چیز دیگری می تواند روابط کاری بهتر، استرس کمتر و رضایت شغلی بالاتر ? چه ارسال یک پیام تبریک به یک همکار پس از یک ارائه جذاب و چه شروع هر جلسه کاری با اعضای تیم که به خاطر آن چیزهایی را که سپاسگزار هستند به اشتراک می‌گذارند، رهبری مسئولیت تشویق این نوع شکرگزاری در محل کار را بر عهده دارد.

۲٫ حامی باشید

عبارت “یک روز سلامت روان در چند سال اخیر بیشتر مد شده است. اجازه ندهید این چیزی باشد که به آن لبیک می‌زنید، سپس زمانی که زمان بحران است یا ضرب‌الاجل‌ها نزدیک است، آن را رها کنید. با سلامت روانی کارکنان مانند سلامت جسمانی آنها رفتار کنید. اگر در مورد اینکه کارمندی برای یک قرار ملاقات با اپتومتریست بیرون می‌رود فکر نمی‌کنید، او را به خاطر مرخصی گرفتن برای رفتن به جلسه درمانی تنبیه نکنید.

برای این منظور، با کارمندان خود در مورد استفاده از روزهای تعطیل خود مشورت کنید. با افزایش حجم کاری، برخی از کارمندان ممکن است احساس کنند که نمی توانند یا نباید وقت بگذارند. به این نگرانی ها به طور فعال رسیدگی کنید و برنامه ای برای پوشش تعطیلات داشته باشید. استراحت برای شارژ مجدد ضروری است، نشان می دهد که کارفرمایان به تعادل بین کار و زندگی اعتقاد دارند و استرس و فرسودگی بالقوه را کاهش می دهد.

۳٫ در طول روز منابع سلامت روان را در محل کار ارائه دهید

آیا یک جلسه با قهوه می‌تواند پیاده‌روی در یک پارک محلی باشد (درصورتی‌که آب و هوا اجازه دهد)؟ آیا یک ناهار و یا یک وبینار در مورد مدیریت استرس وجود دارد که بتوانید از تیم خود بخواهید در آن شرکت کنند؟ در مورد تخفیف یا یارانه دادن به خدمات غذای مغذی یا کلاس‌های بدنسازی چطور؟ ایجاد یک فرهنگ غنی از فرصت های سلامتی به توسعه آن عضله سلامت روانی خوب کمک می کند تا کارکنان شما کمتر استرس داشته باشند.

عکس از امناج خثمتیپ/Shutterstock

Jill McDonnell 100x100 - چگونه از سلامت روان خود در محل کار محافظت کنید

جیل مک دانل یک نویسنده محتوا و متخصص ارتباطات در شیکاگو است. او دارای مدرک لیسانس در روزنامه نگاری مجلات از دانشگاه میسوری-کلمبیا و مدرک کارشناسی ارشد در روابط عمومی و تبلیغات از دانشگاه دی پاول است. او در حال حاضر مشغول کار بر روی یک رمان هیجان انگیز روانشناختی است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی