عمومیمقالات

چرا تصمیمات سال نو شما کاملاً هستند؟ شکست

چرا تصمیمات سال نو شما کاملاً هستند؟
شکست

اکنون، اکثر مردم از تخم مرغ خود خارج می شوند و برای سال جدید آماده می شوند، که شامل گرم کردن سالانه قبل از بازی انتخاب تصمیمات سال نو، تمایل به تعیین اهداف و دستیابی به آنها در یک فصل کاملاً جدید از زندگی. در اعماق درون بسیاری از ما این باور وجود دارد که به نوعی، به نوعی، امسال با سال گذشته متفاوت خواهد بود. به من اجازه دهید با چند سوال چرخ های شما را بچرخانم:

  • بزرگترین منبع ناامیدی در زندگی شما در حال حاضر چیست؟
  • در کدام حوزه(های) زندگی پتانسیل غیرقابل تحقق را تجربه می کنید؟
  • اگر نبودید؟ از ایجاد تغییر در یک زمینه خاص از زندگی نمی ترسید، آن کدام است؟
  • اگر می توانستید یک عصای جادویی را روی زندگی خود تکان دهید، ابتدا چه چیزی را تغییر می دادید؟

>

بنابراین، اغلب ما معمولاً چگونه حمله خود را برای حل – یا حل کردن – پاسخ به این سؤالات برنامه ریزی می کنیم؟

ما اهداف تعیین می کنیم. اهداف بلند اهداف کوتاه مدت. وحشیانه ترین اهداف رویایی اهداف به ظاهر ناچیز.

نحوه تعیین اهداف و دستیابی به آنها

اما در بیشتر موارد، آیا هدف گذاری ما کار می کند؟ من حاضرم حدس بزنم که اینطور نیست. و این به این دلیل نیست که عمل تعیین اهداف ذاتا بد است. در درون خود، هدف گذاری چیز خوبی است (یک چیز واقعاً خوب). به عنوان مثال، تمرکز و قصدی را ایجاد می کند که ما به آن نیاز داریم تا زمان و تلاش خود را در جهت خاصی افزایش دهیم. اما مانند شروع کشش در یک برف‌کش در فوریه، پس چرا به نظر می‌رسد که ما همان تمرین را سال به سال تکرار می‌کنیم، حتی برخی از همان اهدافی را که در سال‌های گذشته آرزوی دستیابی به آنها را داشتیم تعیین می‌کنیم؟

۱٫ هدف اصلی واقعی خود را مشخص کنید.

اخیراً، شروع به ملاقات با دوستی کردم که – اگرچه بسیار موفق بود – گفت که احساس می کند فقدان نظم و انضباط روزانه برای متمرکز ماندن بر روی چیزهایی که بیشترین اهمیت را در زندگی دارند. به این ترتیب، او از من پرسید: «آیا می‌توانی به من کمک کنی تا هدفی را برای منضبط‌تر شدن تعیین کنم و برای انجام این کار به من استراتژی بدهی؟»

“مطمئنا” پاسخ دادم. “اما هدف نهایی چیست؟ اگر نظم و انضباط بیشتری داشتید چه چیزی ممکن بود؟»

“در واقع،” من اضافه کردم، “اگر می‌توانستید هر چیزی را که در زندگی می‌خواهید در نتیجه نظم و انضباط بیشتر داشته باشید، آن چیست؟”

او گفت: “پول بیشتر.” او با اطمینان به من اطمینان داد: «اما نه برای من، برای خانواده ام. من می خواهم از آنها مراقبت کنم.”

با اضافه کردن چیزها در ذهنم، استدلال کردم که نظم بیشتر + تمرکز بیشتر روی “چیزهای درست” = پتانسیل کسب درآمد بیشتر. در حالی که منطق منطقی بود، می دانستم که موضوع عمیق تری وجود دارد. در ادامه، پرسیدم: “و اگر پول بیشتری داشتید، چه چیزی را فراهم می کردید؟”

با اطمینان، او پاسخ داد، “امنیت.”

“و اگر امنیت بیشتری داشتید، چه احساسی به شما دست می داد – به عبارت دیگر، چه احساسی به آن متصل است؟” من درخواست کردم.

در حالی که برای تأمل مکث کرد، به آرامی پاسخ داد: “آرامش.”

با لبخند، گفتم: «بینگو. بنابراین، کششی که در حال حاضر احساس می‌کنید واقعاً برای پول یا امنیت بیشتر نیست. برای صلح است.”

۲٫ نیازهای درونی هدفی را که می‌خواهید تعیین کنید و به آن برسید برآورده کنید.

در طول دو ماه آینده، ما روی تحقیق صلح به عنوان درونی کار کردیم حالت وجود – مکانی که شرایط بیرونی نمی تواند وضعیت درونی او را تعیین کند یا هویت او را متزلزل کند. و از آنجاست که او در نهایت احساس امنیت بیشتر، استرس کمتر و، باور کنید یا نه، تمرکز و انرژی بیشتری برای نه تنها دادن به خانواده، بلکه توسعه کسب و کار خود با خلاقیت، دقت و نبوغ، که در نهایت منجر به او کسب و کار خود را سودآورتر می کند.

منظور من این است: هیچ اشکالی ندارد که در زندگی میل به چیزهای بیشتری داشته باشید. اما تمرکز صرف بر روی دنبال کردن هر چیز خارجی در نهایت منجر به استرس بیشتر می شود. و این استرس اغلب ناشی از تفکر و رفتار است که گویی اراده شما برای انجام کار کافی است.

اجازه بدهید توضیح دهم.

۳٫ گفتگوی داخلی خود را برای حمایت از دستیابی به اهداف خود تغییر دهید.

معمولاً، وقتی برای تعیین اهداف تلاش می‌کنیم، تعیین می‌کنیم که رسیدن به آن‌ها چگونه به نظر می‌رسد – چه نتیجه‌ای می‌خواهیم. بعد، ما مسیر عمل خود را تعیین می کنیم. در نهایت، اراده کافی برای برداشتن اولین قدم را جمع آوری می کنیم. اما پس از اولین قدم، این اراده به سرعت محو می شود. چرا؟ زیرا باورهای ناخودآگاه ما تقریباً یک میلیون بار قدرتمندتر از باورهای آگاهانه ما هستند.

بیایید این استدلال را در مورد تمایل دوستم برای بیشتر اعمال کنیم. نظم و انضباط در زندگی او. علیرغم تمام تلاش‌های او برای تحریک تغییر، اگر سیستم اعتقادی و «گفت‌وگو» درونی‌اش می‌گفتند: تو یک خرابه هستی. >، هیچ مقدار هدف گذاری هدفمند در سطح آگاهانه، پتانسیل واقعی او را باز نمی کند زیرا گفتگوی درونی او معیوب است. کمک به او برای منضبط تر شدن به منظور ثروتمندتر شدن از نظر مالی، یک کار نجیب است. اما بدون تثبیت گفتگوی درونی خود (نیاز به صلح و احساس هویت شخصی بیشتر)، مطمئناً هدف بیرونی او شکست می خورد.

و این دقیقاً همان چیزی است که بیشتر مردم در تشخیص آن ناتوان هستند.

۴٫ رفاه داخلی خود را بهبود بخشید.

روح شما ذهن، اراده و احساسات شماست که همگی به صورت ناخودآگاه و همچنین خودآگاه عمل می کنند. بنابراین، محاسبه اشتباهی که اغلب در بسیاری از ما اتفاق می‌افتد، ناسازگاری بین یک نیاز درونی اساسی در “سیستم ریشه” ما و تعیین هدفی که می‌خواهیم به آن برسیم، ایجاد می‌کند.

دوستم فکر می‌کرد که یک زندگی منظم و پول بیشتر مشکلاتش را حل می‌کند، اما درد واقعی او به خاطر داشتن هویت و آرامشی بود که در تمام زمینه‌های زندگی‌اش طنین‌انداز می‌شد. با اثبات این نکته، وقتی مشکلات اساسی را برطرف کردیم، تجارت او رونق گرفت.

اگر در حال پیگیری با من هستید، انگیزه واقعی در پشت اکثر اهداف چیست؟ یک وضعیت درونی بهزیستی، چه این شادی، آرامش، شادی یا عشق باشد. دقیقاً به همین دلیل است که هدف گذاری سنتی دوام نخواهد آورد. رفع “گلوله نقره ای” یک پرده دود برای یک مشکل بزرگتر است. مهمتر از همه، دنبال کردن تغییرات خارجی بدون تغییر درونی متناظر، شما را در یک وضعیت استرس دائمی قرار می‌دهد، زیرا با کالای محدودی که به عنوان «نیروی اراده» شناخته می‌شود، کار می‌کنید.

اهداف “بیشتر با هدف” را تعیین کنید

به نظر می رسد موفقیت یک هدف متحرک است، اینطور نیست؟ به من گوش کن: دنبال کردن «بیشتر» به خاطر چیزهای بیشتر کوتاه مدت است، اما دنبال کردن «بیشتر» برای یک هدف محترمانه، ضروری و ماندگار است.

بنابراین، دوست من، اطمینان حاصل کنید که تعیین اهداف معنادار یا از پایه کلیت یا دنبال کامل بودن در زندگی شما ناشی می شود – از نظر ذهنی، عاطفی، معنوی، فیزیکی، مالی و رابطه ای. به دنبال آن اهداف جسورانه بروید، اما بدانید که همانطور که «با هدف بیشتری» را دنبال می کنید، تعیین اهداف و دستیابی به آنها باید بسیار فراتر از خودتان باشد و زندگی اطرافیانتان را تحت تأثیر قرار دهد.

این مقاله در ابتدا در chriscookis.com ظاهر شد.

این مقاله در ژانویه ۲۰۱۹ منتشر شده و به روز شده است. عکس GaudiLab/Shutterstock

Christopher Cook 150x150 - چرا تصمیمات سال نو شما کاملاً هستند؟
شکست

کریستوفر کوک یک مربی رهبری و مشاور کسب‌وکار برای Fortune 1000 و سازمان‌های غیرانتفاعی است. علاوه بر این، او میزبان پادکست هفتگی محبوب “Win Today with Christopher Cook” است که در پادکست های اپل، گوگل پلی و سایر رسانه ها موجود است. او از طریق کار خود در WINTODAY.tv و به‌عنوان مشارکت‌کننده در مجله SUCCESS، به‌عنوان راهنما برای کمک به مردم در طراحی نقشه راه خود به سوی تمامیت از درون به بیرون عمل می‌کند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی