خبر

پیش بینی بورس فردا شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱/ نقدینگی در حال خروج از بورس؟

پیش بینی بورس فردا شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱/ نقدینگی در حال خروج از
بورس؟

352884 863 - پیش بینی بورس فردا شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱/ نقدینگی در حال خروج از
بورس؟

اقتصاد۲۴– موناسادات حسینی: بورس در هفته‌ای که گذشت، افت ۰.۹ درصدی را تجربه کرد و نقدینگی زیادی از بازار خارج شد. شاخص کل هم‌وزن در هفته گذشته ۱.۳۱ درصد داشت و به سطح ۴۳۶ هزار و ۷۹۴ واحدی رسید. شاخص کل فرابورس ۰.۷۲ درصد کاهش یافت. کارشناسان پیش بینی می‌کنند بازار سرمایه در هفته پیش رو کم تقاضا و در مواردی نسبتا پرعرضه باشد.

افزایش خروج نقدینگی از بورس

یک کارشناس بازار سرمایه به اقتصاد ۲۴ گفت: طی چند هفته اخیر و پس از پایان یافتن هیجانات مربوط به افزایش قیمت کالا‌ها به ویژه کالا‌های اساسی، تمایل سهامداران به خرید سهام زراعتی، دامداری، غذایی و دارویی افزایش یافت.

همایون دارابی با بیان اینکه در هفته گذشته گزارش عملکرد تعدادی از پتروشیمی‌ها به بازار مخابره شد، ادامه داد: تحت تاثیر قیمت جدید یوتیلیتی‌ها سود آن‌ها با کاهش همراه شد و در مواردی این شرکت‌ها زیان‌ده بودند. این موضوع برخلاف انتظار فعالان بازار بود و معاملات را با شوک همراه کرد؛ بنابراین کاهش قیمت سهام موضوعی مورد انتظار بود.

شوک به بازار سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه گزارش حسابرسی نشده پالایشی‌ها نیز با توجه به اینکه نرخ نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام نشده بسیار محتاطانه و بدبینانه بود، گفت: همین موضوع شوک دوم را به بازار سرمایه وارد کرد.


بیشتر بخوانید: بازار سهام دوباره به عقب برمی‌گردد؟


دارابی افزود: موضوع عرضه سهام دو خودروساز بزرگ کشور ناهماهنگی این حوزه را به طور کامل به تصویر کشید و در پی آن کلیت بازار نسبت به این واگذاری بدبین شدند. همه عوامل باعث شد تا معاملات بورس در این هفته پرفروش و سرخ پوش ظاهر شود.

بی اعتمادی مردم به بورس

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه احتمالا بورس هفته آینده کم تقاضا و در مواردی نسبتا پرعرضه باشد، گفت: به نظر می‌رسد نیروگاهی‌ها تحت تاثیر قطعی برق صنایع در آینده، با اقبال سهامداران همراه شوند.

دارابی ادامه داد: در روز چهارشنبه هفته گذشته، خروج نقدینگی گسترده‌ای داشتیم. باید توجه داشته باشیم که به دلیل مشخص نبودن وضعیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اعتماد سهامداران نسبت به بورس کاهش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی