خبر

پیش بینی بورس امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۲

571561 511 - پیش بینی بورس امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۲
اقتصاد۲۴- بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام رشد کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۲۰ آذر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل ۱۱۴ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و ۷۸۷ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۶۳ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش ۶۴۶ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت صنایع شیمیایی فارس (شفارس)، شرکت فروسیلیس ایران (فروس) و شرکت فراورده‌های نسوز ایران (کفرا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت آ س پ (آ. س. پ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های کسرام (شرکت پارس سرام)، نمرینو (شرکت ایران مرینوس) و سخاش (شرکت سیمان خاش) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت نوش پونه مشهد (غپونه)، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید:  گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۶۱ نماد صف خرید داشتند و ۳۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۷۶ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۳۰ درصدی به ۳۶۶ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

دیروز بورس تهران در یک ساعت ابتدایی روند نزولی داشت، اما در نیمه دوم معاملات، روند صعودی پیدا کرد. با این حال، رشد شاخص اندک بود. نماد‌های حکشتی، فولاد و وپاسار بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و در مقابل، شپنا، وبملت، شبندر، شستا و شتران مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با افت ۲۱ درصدی به ۵ هزار و ۳۰ میلیارد تومان رسید.

پس از افت بازار در روز‌های چهارشنبه و شنبه، در نیمه دوم معاملات یکشنبه بازار جو مثبت‌تری پیدا کرد و تقاضا رشد کرد. به طوری که نرخ رشد شاخص هم وزن از نرخ رشد شاخص کل بیشتر بود.

با توجه به رشد تقاضا و افزایش قیمت سهام بخش بزرگی از بازار در نیمه دوم معاملات دیروز، انتظار می‌رود امروز بازار با تقاضای خوبی آغاز شود و شاهد رشد شاخص‌ها دست کم در ابتدای معاملات بازار باشیم.

 

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی