خبر

پیش‌بینی بورس ۲۱ تیر

پیش‌بینی بورس ۲۱ تیر

367180 428 - پیش‌بینی بورس ۲۱ تیر

اقتصاد۲۴– بورس دیروز یعنی دوشنبه ۲۰ تیر ماه، افت ۰٫۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۸۷ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند منفی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی منفی می‌شود.

محسن انصاری مهیاری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به اعضا هیأت مدیره و مدیران عامل ناشران بازار سرمایه به لزوم تسریع در انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۳ ماهه تأکید کرد. 

انتشار این صورت مالی‌ها اعتماد سهامداران را نسبت به بازار سهام افزایش دهد.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در واکنش به طرح اخیر مجلس گفت: از تحقیق و تفحص شستا استقبال می‌کنیم تا شفافیت و فسادستیزی برقرار شود.


برخی از کارشناسان عقیده دارند که تحقیق و تفحص از شستا شفافیت بازار سهام را افزایش می‌دهد.

افزایش نقدینگی در بورس

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، با استقبال از پیوستن ایرانسل به جمع شرکت‌های بازار سرمایه گفت: ایرانسل هم‌اکنون در حال طی کردن فرایند‌های مقدماتی برای ورود به بورس تهران است. 

عرضه یک اپراتور تلفن همراه بزرگ در بازار سرمایه می‌تواند نقدشوندگی این بازار را افزایش و از سوی دیگر ایرانسل را نیز به شفافیت برساند.

علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: گواهی صرفه جویی انرژی به عنوان یک ابزار جدید مالی در بورس به سرمایه‌گذاران و افرادی که اقدامات آن‌ها به کاهش مصرف انرژی منجر شود، تعلق می‌گیرد. 

گواهی سپرده کاربرد دو سویه دارد نخست مصرف انرژی را کاهش و دوم نیز نقدینگی در گردش بازار را افزایش می‌دهد.

محمد خزائی‌کوهپر، دبیرکل کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: اصلاح آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت در مراحل نهایی قرار دارد. 

این موضوع می‌تواند به اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه و اقتصاد کشور کمک کند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی