خبر

ویژگی های اجاره تخت بیمارستانی

ویژگی های اجاره تخت بیمارستانی

بازار: تخت بیمارستانی در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. این تخت ها طوری طراحی شده اند که در محیط های درمانی از تمامی امکانات موجود استفاده می کنند؛ برای همین موقع اجاره تخت بیمارستانی یا خرید آن گزینه های زیادی پیش روی شما قرار می گیرد که افراد طبق نیازهای خود این نوع تخت بیمارستانی را خرید می کنند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - ویژگی های اجاره تخت بیمارستانی

در ادامه این مقاله قصد داریم به مهم ترین ویژگی های یک تخت بیمارستانی بپردازیم.

مهم ترین ویژگی هایی برای اجاره تخت بیمارستانی

حرکت تخت بیمار در داخل خانه یا محوطه بیمارستان با کمک چرخ ها امکان پذیر می باشد. شما برای امنیت بیشتر، می توانید چرخ های تخت بیمار را قفل کنید. این ویژگی زمانی استفاده می شود که نیازی به حرکت دادن بیمار نیست و همچنین زمان قرار دادن بیمار روی تخت و بلند کردن آن، امنیت او را تامین می کنید.

اکثر تخت های بیمارستانی از یک تشک بسیار مرغوب معمولی و یا تشک های ویژه برای بیماران خاص استفاده می کنند، منظور از بیماران خاص افرادی که نیازی به بستری طولانی مدت دارند. سلول های هوای موجود در این تشک ها می تواند به جلوگیری از زخم بستر و کاهش فشار کمک بسیاری کند.

شما برای اجاره تخت بیمارستانی دست دوم می توانید با شرکت میتراطب تماس حاصل فرمایید.

تخت بیمار باید این ویژگی داشته باشد که بتوان آن را بالا و پایین کرد. در تخت های دستی، این کار با استفاده از میله هایی که معمولا در قسمت پایینی تخت قرار دارند انجام می شود. در تخت های الکترونیکی این ویژگی و بسیاری از امکانات دیگر از طریق کنترل از راه دور یا سیم انجام می شود. تنظیم کردن ارتفاع از طریق موتورهای موجود در تخت انجام می شود. اغلب تخت های بیمار دو موتوره و بعضی های دیگر چند موتوره می باشد. در تخت های نیمه الکترونیکی معمولا از دو موتور استفاده می شود، یکی از این موتورها برای تنظیم ارتفاع سر و دیگر برای تنظیم ارتفاع پا به کار می روند.

150730 - ویژگی های اجاره تخت بیمارستانی

وقتی سر بیمار در زاویه (۴۵ تا ۶۰ درجه) باشد، به آن موقعیت فاولر (Fowler’s position) گفته می شود. موقعیت فاولر باعث سهولت تغذیه، تنفس و سایر فعالیت های بیمار است. موتوری که برای تنظیم ارتفاع قسمت پاهای بیمار کمک می کند نیز در مورد بیمارانی که دچار شکستگی هستند بسیار کاربردی است. بالا و پایین رفتن تخت بیمار کار را برای کادر درمانی بسیار راحت تر کرده. کادر درمان می تواند با تنظیم ارتفاع تخت بیمار کار خود را به راحتی و بدون هیچ فشاری روی کمر یا پاهای خود انجام دهند، برای مثال شستشوی بیمار در تخت، وقتی که امکان افزایش و یا کاهش ارتفاع داشته باشد خیلی راحت تر انجام می شود.

  • نرده‌های جانبی

نرده های جانبی که در اطراف تخت وجود دارد باعث افزایش امنیت بیماران شده است. در بعضی از موقع ها این نرده ها به بیمار کمک می کند تا خود را به حالت نشسته درآورد. این نرده ها علاوه بر تقش حفاظتی، با داشتن دکمه هایی ممکن است امکان تماس با پرستار، حرکت تخت و حتی کنترل تلویزیون را نیز فراهم می کند. بعضی از این نرده ها برای ماساژ سر یا پا متناسب سازی شده اند. گاهی این نرده ها از طریق کنترل از راه دور در حالت های مختلفی تنظیم می شود تا از افتادن بیماران جلوگیری کنند. بعضی از انواع تخت های بیمارستانی دارای تجهیزاتی می باشند که کار کادر درمان و پرستاران را ساده تر کرده است. هدف از این تجهیزات، نگه داشتن بیمار در تخت و جلوگیری از سرگردانی بیمار می باشد. این ویژگی اجاره تخت بیمارستانی را برای بخش اطفال و روانپزشکی راحت تر کرده است.

مهم ترین ویژگی هایی برای اجاره تخت بیمارستانی/ ادامه

بعضی از تخت های بیمارستانی از ستون هایی ساخته شده است که هر طرف شیب تخت را بین ۱۵ تا ۳۰ درجه افزایش یا کاهش می دهند. شیب دار کردن تخت از زخم بستر در بیمارانی که مدت طولانی نیاز به بستری شدن دارند، جلوگیری می کند. علاوه بر آن به کادر درمانی نیز کمک می کند تا کارهای روزانه خود را بدون خطر آسیب دیدگی کمر یا زانو انجام دهند.

  • هشدار خروج از تخت

این ویژگی باعث می شود که پرستاران از راه دور به بیماران خود نظارت داشته باشند. تشک بعضی از تخت های بیمارستانی دارای یک فشار سنج می باشد که در صورت برداشته شدن وزن بیمار از روی تشک، یک هشدار شنیداری ایجاد می کند. این ویژگی در مواردی که بیمار دچار اختلال حافظه باشد اهمیت بسیاری دارد. ممکن است فردی دارای اختلال بینایی باشد و خروج از تخت مشکلاتی را برای او بوجود آورد. وجود چنین هشدارهایی برای اجاره تخت بیمارستانی ممکن از حوادث ناگوار جلوگیری کند. زنگ خطر را حتی می توان جوری تنظیم کرد که از دور هم اجرا شود یا فقط در ایستگاه پرستاری شنیده شود. همچنین این زنگ های هشدار امکان ارسال هشدار به تلفن همراه را دارد. هشدارهای پیشرفته تر نیز هنگام شروع حرکت بیماران، کادر درمان را باخبر می کنند، این ویژگی هنگام بیرون آمدن بیمار از حالت کما یا قبل از خروج کامل او از تخت، پرستاران را مطلع خواهد کرد.

  • عملکرد احیاء قلب

بعضی از تخت های بیمارستانی ویژگی به اسم CPR دارند. این ویژگی باعث می شود که تخت های بیمار صاف شود و آن را در کمترین ارتفاع قرار می دهد. این سطح صاف شرایط را برای اجرای CPR تسهیل می کند.

  • تخت‌های تخصصی

تخت های بیمارستانی می تواند درمان آسیب های مختلف را ساده تر کند و از این تخت ها بیشتر برای درمان صدمات شدید، آسیب های کمر و ستون فقرات استفاده می شود. تخت های لو می تواند ارتفاع بیمار را تا ۷ اینچ از سطح زمین پایین آورند. این کار مانع سقوط بیمار و جراحت او می شود. در چنین مواردهایی، یک تشک ایمنی نیز برای به حداقل رساندن آسیب، کنار تخت بیمار و روی زمین قرار داده می شود.

  • تماس با پرستار

بعضی از تخت ها برای اجاره تخت بیمارستانی به سیستم تماس با پرستار مجهز شده است. این ویژگی به بیمار اجازه می دهد تا با لمس یک دکمه با پرستار خود تماس بگیرد.

  • جا به جایی آسان

در بعضی از موارد چرخ های تخت بیمارستان توسط موتور هدایت می شود؛ در نتیجه پرستار مجبور نیست برای جا به جایی تخت بیمار از نیروی خود استفاده کند.

این هشدارها به کادر درمان هشدار می دهد تا ترمزها روی چرخ تنظیم نشده اند.

منبع: https://mitrateb.com/اجاره-تخت-بیمارستانی/

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی