عمومی

صورت حقوق و مالیات فرم W2 چیست؟ چه کارفرمایان و کارکنان باید بدانند

صورت حقوق و مالیات فرم W2 چیست؟ چه کارفرمایان و
کارکنان باید بدانند

آیا شما کارمندی هستید که کنجکاو هستید که فرم W2 صورتحساب دستمزد و مالیات چیست، یا کارفرمایی که نمی‌داند آیا نیاز به ارائه آن دارد؟ ضروری است که کارفرمایان و کارمندان مسئولیت های خود را در مورد فرم های W2 درک کنند. در این مقاله، همه چیزهایی که باید بدانید را مرور خواهیم کرد. بیایید شیرجه بزنیم!



چیست فرم W2؟

فرم W2 یک سرویس درآمد داخلی است ( IRS) فرم مالیاتی که برای گزارش دستمزد، حقوق و سایر غرامت پرداختی به کارمند استفاده می شود. کارفرما باید یک کپی از فرم تکمیل شده W2 را در اختیار کارمند قرار دهد تا بتواند مالیات خود را ثبت کند. همچنین کارفرما موظف است نسخه هایی از فرم را به IRS و هر سازمان مالیاتی ایالتی مربوطه ارسال کند.

چه کسی فرم W-2 – صورت‌حساب دستمزد و مالیات را دریافت می‌کند؟

فرم W2 که به عنوان صورت‌حساب دستمزد و مالیات نیز شناخته می‌شود، ارسال می‌شود. به کارمندی که در طول سال برای یک کارفرما کار کرده است. این فرم توسط کارفرما در پایان سال مالیاتی صادر می‌شود و شامل اطلاعات مالیات‌های کسر شده و هرگونه غرامت دریافتی می‌شود.

همه کارکنان باید یک نسخه از این فرم را برای ثبت مالیات خود دریافت کنند. کارفرمایان باید یک نسخه از این فرم را به IRS و سازمان‌های مالیاتی دولتی مربوطه ارسال کنند.

w2 form - صورت حقوق و مالیات فرم W2 چیست؟ چه کارفرمایان و
کارکنان باید بدانند

مسئولیت های شما به عنوان یک کارفرما

به عنوان یک کارفرما، طبق قانون باید فرم W2 را در پایان سال مالیاتی به کارکنان ارائه دهید. این فرم باید به‌طور دقیق تکمیل و به موقع ثبت شود تا از جریمه‌های IRS یا سازمان‌های دولتی جلوگیری شود.

مهم است که شما سوابق دقیق دستمزدها و مالیات های کسر شده کارکنان را در طول سال نگه دارید زیرا این اطلاعات در فرم W2 منعکس می شود.

چگونه می توانم W-2 خود را دریافت کنم؟

بسیاری از مردم نمی دانند چگونه فرم W-2 خود را دریافت کنند، اما در واقع کاملاً مناسب است. ساده. در اینجا چند نکته در مورد نحوه دریافت W-2 آورده شده است:

  1. با کارفرمای خود تماس بگیرید: کارفرمای شما باید بتواند مدارک لازم یا دستورالعمل های لازم را در مورد نحوه ارائه به شما ارائه دهد. برای دسترسی به آن و دانلود آن.
  2. وارد سیستم حقوق و دستمزد آنلاین خود شوید: اگر به سیستم حقوق و دستمزد خود دسترسی آنلاین دارید، ممکن است بتوانید یک نسخه از W- خود را دانلود کنید. ۲ مستقیماً از وب‌سایت.
  3. تماس با اداره تأمین اجتماعی (SSA): SSA ممکن است بتواند یک نسخه از W-2 خود را در صورتی که آن را گم کرده‌اید در اختیار شما قرار دهد. یا نمی توانید از کارفرمای خود یک کپی دریافت کنید.
  4. درخواست یک کپی از IRS: اگر نمی توانید یک کپی از کارفرمای خود دریافت کنید، می توانید درخواست جایگزینی رایگان از IRS کنید. IRS با پر کردن فرم ۴۵۰۶–T.
  5. استفاده از خدمات شخص ثالث: سرویس‌های شخص ثالث مختلفی وجود دارند که می‌توانند به بازیابی کپی‌هایی از فرم W-2 شما در صورت وجود تمام روش‌های دیگر کمک کنند. شکست خورده اند. این شرکت‌ها معمولاً هزینه‌هایی را برای این خدمات دریافت می‌کنند، بنابراین حتماً از قبل تحقیقات مناسب را انجام دهید.

W-2s چه زمانی در سال ۲۰۲۳ موعد مقرر می شود؟

W-2s برای سررسید سال مالیاتی ۲۰۲۲ در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۳ یا قبل از آن است. کارفرمایان باید فرم های W-2 را در پایان سال تقویمی صادر کنند و باید تا آخرین روز فوریه ارسال شوند. برای کارفرمایان مهم است که مطمئن شوند همه کارکنان W-2 خود را به موقع دریافت می کنند تا برای مالیات خود آماده شوند.

فرم W-2: صورت حساب دستمزد و مالیات شامل چه اطلاعاتی است؟

فرم W-2 صورت‌حساب دستمزد و مالیات، نمای کلی جامعی از داده‌های مالی یک کارمند برای سال ارائه می‌کند. در زیر لیستی از جزئیات موجود در فرم W-2 آمده است:

  • نام کارمند، آدرس و شماره تامین اجتماعی
  • نام کارفرما، آدرس، و شماره شناسایی کارفرما ( EIN)
  • کل درآمد، دستمزد، و انعام
  • میزان مالیات بر درآمد فدرال کسر شده
  • میزان مالیات های کسر شده تامین اجتماعی و مدیکر
  • هر گونه درآمد مشمول مالیات دیگر یا کسورات گزارش شده به IRS

نحوه فایل کردن فرم W-2

بیایید نحوه پر کردن فرم W-2 را جعبه به باکس زیر بررسی کنیم…

جعبه های A-F

جعبه A برای SSN کارمند است. جعبه های B، C و D برای EIN، آدرس کارفرما و شماره کنترل هستند. کادرهای E و F برای نام و آدرس کارمند هستند.

جعبه ۱ – دستمزد، انعام، سایر غرامت ها

مجموع دستمزد مشمول مالیات، انعام، و سایر غرامت های کارمند شما.

جعبه ۲ – کسر مالیات بر درآمد فدرال

مجموع کل مالیات بر درآمد فدرال که از کارمند خارج می شود حقوق در طول سال.

جعبه ۳ و ۴

دستمزد ناخالص کارمند شما و مالیات‌های تامین اجتماعی که از حقوق آنها کسر می‌شود در این کادرها نشان داده شده است.

جعبه ۵ – دستمزدها و انعامات مدیکر

این میزان دستمزد و انعام مشمول مالیات های مدیکر هستند.

جعبه ۶ – مالیات کسر شده از مدیکر

مجموع مالیات های Medicare که از چک حقوق کارمند کسر شده است.

جعبه ۷ – نکات تامین اجتماعی

در صورت وجود، این مبلغ کل است نکاتی که کارمندتان به شما گزارش کرده است.

جعبه ۸ – نکات اختصاص داده شده

این مقدار نکاتی است که به کارمند شما بر اساس ti گزارش شده تخصیص داده شده است. p درآمد.

جعبه ۹

جعبه ۱۰ – مزایای مراقبت وابسته

این مقدار مزایای مراقبت وابسته ارائه شده توسط کسب و کار شما است.

جعبه ۱۱ – طرح های غیر واجد شرایط

این مبلغ غرامت معوق غیرقابل صلاحیتی است که به کارمند پرداخت می شود.

جعبه ۱۲

۴۰۱( ک) طرح ها از جمله انواع جبران خسارت گزارش شده در این کادر هستند. دستورالعمل IRS W2 جزئیات کدهای استفاده شده در این بخش را ارائه می دهد.

داده‌های

جعبه ۱۳

در اینجا، می‌توانید بیان کنید که آیا کارمند کارمند قانونی است یا خیر، که شخصی است که برای شما کار می‌کند اما کارمند به معنای سنتی نیست. این کادر همچنین دارای کادری است که می‌توانید نشان دهید که آیا کارمند حقوق بیماری شخص ثالث دریافت کرده است یا خیر.

جعبه ۱۴ – سایر

این کادر برای اطلاعات اضافی مانند حقوق اتحادیه، حق بیمه درمانی پرداخت شده توسط کارمند، و سایر کسورات استفاده می شود. .

جعبه های ۱۵ تا ۲۰

اگر فرم IRS W2 خود را دریافت نکرده اید چه باید کرد؟

اگر فرم IRS خود را دریافت نکرده اید W- 2 برای سال مالیاتی جاری، چند مرحله وجود دارد که می توانید برای مکان یابی آن انجام دهید. ابتدا، با کارفرمای خود تماس بگیرید و درباره زمان ارسال فرم ها جویا شوید.

در صورت لزوم، می‌توانید مستقیماً با IRS نیز تماس بگیرید. اگر نمی‌توانید فرم خود را پیدا کنید، برای تکمیل آن به کمک نیاز دارید، یا مطمئن نیستید که چگونه مالیات را ثبت کنید، همیشه می‌توانید با یک متخصص مالیات مشورت کنید.

انواع فرم W IRS

چندین نوع فرم W صادر شده توسط IRS وجود دارد. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم…

فرم W-2: صورتحساب دستمزد و مالیات

فرمی که کارفرمایان باید تا پایان ژانویه هر سال برای کارکنان خود صادر کنند. این جزئیات دستمزد، حقوق، و هرگونه کسوراتی را که کارفرما دریافت می‌کند، توضیح می‌دهد.

فرم W4: گواهی کمک هزینه کسر کارمند

این فرم برای تعیین میزان مالیات بر درآمد فدرال باید از چک حقوق هر کارمند کسر شود استفاده می شود.

فرم W9: درخواست شماره شناسایی مالیات‌دهنده (TIN) و گواهی

فرم برای درخواست شماره شناسایی مالیات دهندگان (TIN) از یک فرد، شرکت یا نهاد دیگر استفاده می شود.

فرم W2G: برخی برنده‌های قمار

W2G زمانی صادر می‌شود که برنده‌های قمار از ۶۰۰ دلار بیشتر باشد و برای گزارش هرگونه پرداخت از قمار استفاده می‌شود. فعالیت‌هایی مانند قرعه‌کشی و قرعه‌کشی.

اگر خطایی در W-2 خود پیدا کردید چه باید کرد.

اگر خطایی در W-2 خود پیدا کردید، در اسرع وقت با کارفرمای خود تماس بگیرید. اگر هر یک از اطلاعات نادرست است، ممکن است کارفرمای شما نیاز به صدور فرم اصلاح شده داشته باشد. در برخی موارد، تصحیح را می توان به سرعت و به راحتی انجام داد.

اگر خطا پیچیده تر است، ممکن است کارفرمای شما نیاز داشته باشد که اظهارنامه اصلاح شده ای را به IRS ارسال کند. در حالی که به احتمال زیاد هنگام صحبت با یک متخصص مالیاتی مشاوره مالیاتی رایگان دریافت نخواهید کرد، اگر اشتباه بزرگی باشد ممکن است ارزشش را داشته باشد.

نحوه ضمیمه کردن W2

الصاق W-2 خود به اظهارنامه مالیاتی فرآیند ساده ای است. دقیقاً در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  1. اسناد جمع آوری کنید. W-2 و سایر اسنادی را که به اظهارنامه مالیاتی خود پیوست می کنید جمع آوری کنید.
  2. اسکن یا فتوکپی کنید. اسناد را اسکن کنید یا اگر فرم های کاغذی هستند از آنها کپی کنید.
  3. یک پوشه الکترونیکی ایجاد کنید. یک پوشه روی خود ایجاد کنید. رایانه ای که اسناد را در آن ذخیره می کنید.
  4. اسناد را آپلود کنید. فرم های اسکن شده/فتوکپی شده خود را در پوشه الکترونیکی آپلود کنید.
  5. اسناد را به اظهارنامه پیوست کنید. از نرم افزاری که برای ثبت مالیات خود استفاده می کنید و اسناد را به اظهارنامه پیوست می کنید، استفاده کنید.

نکات فرم W2

پرداخت مالیات می تواند برای بسیاری از افراد کار دلهره آور باشد. در اینجا چند نکته برای اطمینان از اینکه W-2 خود را به درستی و به موقع تشکیل می دهید آورده شده است:

  • اطلاعات خود را به دقت بررسی کنید. مطمئن شوید که همه اطلاعات شما دقیق و به روز است.
  • دقت را دوباره بررسی کنید. قبل از ارسال فرم را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که خطایی وجود ندارد.
  • آن را به موقع ارسال کنید. مطمئن شوید که W-2 خود را قبل از موعد مقرر ارسال کرده اید تا هزینه تاخیر متحمل نشوید.
  • >با یک متخصص مالیاتی مشورت کنید. اگر شک دارید، برای مشاوره و کمک بیشتر در کسرهای مالیاتی و با ثبت نام W-2.
  • پرداخت های مالیاتی تخمینی. اگر حقوق یا دستمزد دریافت نمی کنید، ممکن است لازم باشد مالیات تخمینی بپردازید. پرداخت در طول سال.

Final Words

فرم W2 صورتحساب دستمزد و مالیات یک سند مهم برای کارفرمایان و کارمندان است. کارفرمایان مسئول اطمینان از تکمیل دقیق این فرم‌ها برای همه کارکنانشان در هر سال هستند.

یافتن بهترین نرم افزار مالیاتی برای افراد خوداشتغال و صاحبان مشاغل کوچک نیز مهم است، زیرا می تواند فرآیند تشکیل پرونده را آسان تر و کارآمدتر کند.

svg%3E - صورت حقوق و مالیات فرم W2 چیست؟ چه کارفرمایان و
کارکنان باید بدانند

تفاوت بین ۱۰۹۹ و W-2 چیست؟

فرم ۱۰۹۹ برای گزارش غیر است. -درآمد کارکنان مانند کار آزاد یا قراردادی، در حالی که فرم W-2 برای گزارش دستمزد، حقوق و سایر انواع غرامت کارکنان استفاده می‌شود.

کارفرمایان همچنین ملزم به کسر مالیات از درآمد کارکنان گزارش‌شده در فرم‌های W-2 هستند، در حالی که قوانین ۱۰۹۹ ایجاب می کند که پیمانکاران مستقل مسئول پرداخت مالیات بر درآمد گزارش شده در فرم های ۱۰۹۹ باشند.

تفاوت بین فرم W-4 و فرم W-2 چیست؟

فرم W-4 توسط کارفرمایان برای تعیین میزان مالیاتی که باید از چک حقوق کارمندان کسر کنند، استفاده می‌شود، در حالی که فرم W-2 دستمزدها و کسر مالیات‌هایی را که واقعاً در پایان سال کسر شده است، گزارش می‌کند. هر دو فرم در IRS ثبت می شوند، اما فقط کارفرما فرم W-4 را تکمیل و ارسال می کند. کارمند فرم W-2 را تکمیل و ارسال می کند.

«Cafe 125» در مالیات W-2 چیست؟ فرم؟

Cafe 125 به کمک های کارفرمایان برای حق بیمه سلامت، دندان و بینایی کارکنان اشاره دارد. این کمک‌ها مشمول کسر مالیات بر درآمد فدرال، مالیات تامین اجتماعی، یا مالیات مدیکر نیستند و در این بخش از فرم گزارش می‌شوند.

فرم W-2G چیست؟

فرم W-2G فرم مالیاتی است که برای گزارش برخی از برنده‌های قمار استفاده می‌شود. نام، آدرس، شماره تامین اجتماعی و میزان برنده شدن سال را گزارش می‌کند. اگر برنده‌ها مشمول کسر مالیات بر درآمد فدرال هستند، فرم باید توسط هر پرداخت‌کننده برنده قمار پر شود.

برای دریافت W-2 چقدر باید درآمد کسب کنید؟

به طور کلی، کارفرمایان باید فرم W-2 را برای کارمندانی که مجموع دستمزد ۶۰۰ دلار یا بیشتر در طول سال دارند. این شامل هر ترکیبی از دستمزدها، انعام ها و سایر غرامت های گزارش شده در فرم ۱۰۹۹ می شود.

اگر W-2 خود را گم کنم چه کنم؟

اگر فرم W-2 خود را گم کرده اید، باید با کارفرما یا پرداخت کننده درآمد تماس بگیرید تا یک نسخه جدید دریافت کنید. کارفرما یا پرداخت کننده طبق قانون موظف است در صورت درخواست فرم W-2 جدید را به شما ارائه دهد. اگر آن را ارائه نکردند، برای دریافت یک کپی با IRS تماس بگیرید.

تا چه تاریخی باید W- 2 ها برای کارمندان ارسال می شود؟

کارفرمایان باید فرم های W-2 کارمند را تا ۳۱ ژانویه ارسال کنند. اگر ضرب الاجل رعایت نشود، کارفرمایان ممکن است مشمول مجازات شود. اگر کارمندان W-2 خود را تا تاریخ مشخص شده دریافت نکرده اند، باید مستقیماً با کارفرمایان تماس بگیرند.

چه کاری باید انجام دهم. اگر کپی کارمند W-2 به عنوان غیرقابل تحویل بازگردانده شود؟ کارفرمایان باید تلاش معقولی برای دریافت آدرس تصحیح شده از کارمند و ارسال مجدد فرم انجام دهند. اگر کارفرما نتواند آدرس تصحیح شده را به دست آورد، باید در صورت درخواست شخصاً یا از طریق ایمیل فرم را در اختیار کارمند قرار دهد.

آیا کارفرمایان می‌توانند W-2 را به صورت الکترونیکی به کارکنان ارائه دهند؟

بله، اگر کارمند دارای W-2 باشد، کارفرمایان می‌توانند W-2 را به صورت الکترونیکی به کارمندان ارائه دهند. به صورت کتبی موافقت کرد. رضایت نامه کتبی باید نوع و دامنه اطلاعاتی را که قرار است افشا شود توضیح دهد و باید قبل از دریافت فرم W-2 به صورت الکترونیکی توسط کارمند اجرا شود.

آیا یک کارمند می تواند بیش از یک W-2 دریافت کند؟

بله، در صورتی که کارمند برای بیش از یک کارفرما در یک سال تقویمی کار کند، یا اگر کارفرما نتواند صادر کند، یک کارمند می تواند بیش از یک W-2 دریافت کند. فرم به موقع و باید نسخه اصلاح شده را صادر کند.

جریمه ارسال دیرهنگام W-2 چیست؟

جریمه ارسال دیرهنگام W-2 50 دلار است در صورتی که نقص بایگانی ظرف ۳۰ روز از زمانی که باید بایگانی می شد اصلاح نشود، بازگردانده شود. اگر خرابی تا ۱ آگوست اصلاح نشود، جریمه به ۱۱۰ دلار در هر بازگشت افزایش می یابد. پس از ۱ آگوست یا بدون ثبت نام، به ۲۷۰ دلار می رسد. برای نادیده گرفتن عمدی، تا ۵۵۰ دلار در هر بازگشت افزایش می‌یابد.

آیا کارفرما می‌تواند برای جایگزینی W-2 هزینه کند؟

بله، یک کارفرما می تواند برای جایگزینی W-2 هزینه بپردازد. هزینه باید معقول باشد و معمولاً نمی تواند از هزینه تولید فرم تجاوز کند. کارفرمایان باید هرگونه هزینه مرتبط با تحقیق و تولید اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل فرم را در نظر بگیرند.

تصویر: Envato Elements


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی