عمومیمقالات

3 مورد ضروری برای داشتن روابط شاد و سالم

۳ مورد ضروری برای داشتن روابط شاد و سالم

روابط دنیا را می چرخاند. روابط خوب، مثبت، سالم، معنادار و شاد، غنی ترین تجربیاتی را که داریم به ما می دهد. همسر دوست داشتنی شما که همه چیز را با شما به اشتراک می گذارد، بهترین دوستی که با شما ارتباط برقرار می کند، افرادی که در محل کار شما را قدردانی می کنند و به شما کمک می کنند بهترین که می توانی باشی—آنها شادی را به ارمغان می آورند زندگی.

اما روابط نیز می تواند آفت وجود ما باشد. چه چیزی باعث درد بیشتر در این زندگی رابطه شکسته، به خصوص زمانی که نه تنها شکسته بلکه کاملاً زشت است؟

بنابراین بر ما واجب است که تمام تلاش خود را انجام دهیم تا روابط خود را به درستی حفظ کنیم. اگر بهترین مان را در روابط خود به کار ببریم، تقریباً می توانیم بهترین نتیجه را نیز از آنها به دست آوریم.

ویژگی های یک رابطه سالم و شاد

سه چیز وجود دارد که با گذشت زمان انجام می شود، ایجاد انواع روابط شروع می شود. که واقعاً آرزویش را دارید، که همیشه آرزویش را داشتید. کلید به خاطر سپردن سه موردی که می تواند هر و همه روابط شما را بهبود بخشد، مخفف Z.I.P.

است.

۱٫ روابط شاد دارای ZEST هستند.

روابط باید سرگرم کننده باشد. در مورد آن فکر کنید: آیا روابط سالم با روزهای خوب زیادی شروع نمی شود؟ چه برای شام بیرون بروید یا یک بازی با توپ، سرگرمی یکی از جنبه های اصلی رابطه شما است. این بخشی از چسبی است که شما را به هم متصل می کند.

اما همانطور که زندگی پیش می رود، سرگرمی شروع به از بین رفتن می کند زیرا به طور فزاینده ای در مورد انجام کار، هر شغلی که باشد، کم می شود.

برای بازگرداندن رابطه، برای قرار دادن کمی در آن، ایده “زست” را دوباره معرفی کنید.

اگر آن را از دست داده اید، چه کاری می توانید انجام دهید تا ذوق را پس بگیرید؟ به رابطه خاصی که دارید فکر کنید. کارهای جالبی که در ابتدای آن انجام دادید چه بود؟ اکنون متعهد شوید که آن کارها را انجام دهید – در کنار تلاش کردن چند چیز سرگرم کننده جدید با هم – و ببینید آیا رابطه شما دوباره شروع به اوج نمی کند.

۲٫ صمیمیت بیشتری برای یک رابطه سالم ایجاد کنید.

یعنی ارتباط خود را به سطح عمیق تری ببرید.

این بدان معنا نیست که باید شروع به در آغوش گرفتن گروهی با همکارهای خود کنید یا جلسات افشاگری داشته باشید که در آن بافت ها آزادانه در جریان هستند. هر رابطه شادی که دو طرف را رضایت بخش است، سطحی از عمق دارد که معنی می دهد. و آیا معنای آن چیزی نیست که ما در روابط خود جستجو می کنیم؟

در ابتدای یک رابطه، زمان صرف باز کردن، گفتن اینکه چه کسی هستید، اهل کجا هستید، چه چیزهایی را دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید، صرف می‌شود. احساس رضایت عمیقی از رابطه وجود دارد – به همین دلیل است که ادامه می یابد. شما آنها را دوست دارید و از شناختن شما لذت می برید.

اما بعد اتفاقی می افتد. ما به سطح خاصی می رسیم و جستجوی عمق به پایان می رسد. ما به اشتراک گذاشتن احساسات و شادی ها، رویاها و ترس ها را متوقف می کنیم. در عوض، ما به روال عادت می کنیم. روزمرگی همه چیز را فرا می گیرد و ما از شناخت همدیگر دست می کشیم – ما به سادگی با هم هستیم.

اکنون، هر بار که دور هم جمع می‌شوید، لازم نیست عمیق باشد – گاهی اوقات فقط داشتن سرگرمی ساده قدیمی نیز خوب است. اما نیاز به ارتباط صمیمی منظم نیز وجود دارد. از این گذشته، روابط معنادار و شاد زمانی شکل می‌گیرد که دیگران ما را به همان شکلی که در هسته‌ی خود هستیم دوست داشته باشند و بپذیرند.

به روابطی فکر کنید که دوست دارید در آنها بهبود پیدا کنید. در هفته‌ها و ماه‌های آینده کمی وقت بگذارید تا واقعاً صحبت کنید و به سطح عمیق‌تری برسید—تا به طرف مقابل اجازه دهید عمیق‌تر به دنیای شما وارد شود. شما نمی توانید آنها را مجبور کنید که صمیمی تر باشند و مطمئناً نمی توانید بگویید “بیا دور هم جمع شویم و یک گفتگوی صمیمی داشته باشیم”، زیرا این خیلی ساختگی است. اما می توانید برای خودتان تصمیم بگیرید که به دیگران اجازه دهید بیشتر شما را ببینند. شاید این حتی کاتالیزوری برای آنها باشد که همین کار را انجام دهند.

می توانید خود را از صمیمیت محافظت کنید، اما در این صورت در روابط خود عمیق تر نخواهید شد و اشتیاق بیشتری در قلب خود احساس خواهید کرد. یا، می‌توانید روند تعمیق روابط خود را آغاز کنید و شاهد تغییر آنها برای بهتر شدن باشید.

۳٫ روابط شاد یک هدف مشترک دارند.

معنادارترین روابط آنهایی هستند که توسط یک هدف و چشم انداز مشترک برای آنچه که می تواند انجام دهد.

وقتی افراد هدف مشترکی دارند، احساس می‌کنند به هم وابسته هستند، مثل اینکه بخشی از یک تیم هستند. به قوی ترین روابط خود فکر کنید. آیا آنها حداقل بر یک هدف یا هدف مشترک متمرکز نیستند؟ در مورد روابط ضعیف تر شما چطور؟ به گذشته فکر کنید و ببینید آیا قبلاً هدف مشترکی داشتید که از آن زمان به بعد ناکام ماند.

در مورد روابطی که می خواهید رشد کنید چطور؟ کمی زمان بگذارید تا شروع به پرورش یک هدف مشترک کنید. با آن شخص بنشینید و به او بگویید که دوست دارید چند هدف مشترک داشته باشید که با هم دنبال می کنید. همانطور که اینها را توسعه می‌دهید، می‌بینید که رابطه‌تان به شکلی تقویت می‌شود که هرگز تصور نمی‌کردید.

این مقاله در آوریل ۲۰۱۶ منتشر شده و به روز شده است. عکس bbernard/Shutterstock

c411b24d91d5c3d773def85e8a92bc50?s=100&d=mp&r=g - 3 مورد ضروری برای داشتن روابط شاد و سالم

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی