عمومی

تفاوت بین فاکتورینگ فاکتور و وام های بانکی (و کدام برای شما مناسب است)

تفاوت بین فاکتورینگ فاکتور و وام های بانکی (و
کدام برای شما مناسب است)

در شرایط مالی سخت، اکثر صاحبان مشاغل بلافاصله به وام های بانکی به عنوان یک گزینه تامین مالی روی می آورند. در حالی که اینها می توانند راهی ارزشمند و نسبتا ارزان برای به دست آوردن پول نقد مورد نیاز کسب و کار شما (به خصوص کوتاه مدت) باشند، اما همیشه بهترین گزینه تامین مالی نیستند. در عوض، شاید بهتر باشد از قدرت فاکتورسازی استفاده کنید.

اما تفاوت فاکتورینگ و وام بانکی چیست؟ و آیا همیشه یک تصمیم درست است؟

فاکتورسازی در مقابل وام های بانکی

احتمالاً قبلاً ایده ای از نحوه عملکرد وام های بانکی دارید. در یک محیط سنتی، یک شرکت یا فرد از یک موسسه وام دهنده پول قرض می کند. با گذشت زمان، شرکت یا فرد برای بازپرداخت این وام با بهره تلاش می کند. بسته به ساختار وام، پرداخت ها ممکن است ماهانه باشد، بلافاصله شروع شود، یا اصل و بهره کامل در تاریخ مشخصی در آینده سررسید شود.

برعکس، فاکتورسازی فاکتور به عنوان وثیقه بر فاکتورهای موجود شما متکی است. اگر فاکتوری دارید که مشتری مسئول پرداخت آن است، می توانید آن فاکتور را برای تخفیف به شخص ثالث بفروشید. شما بلافاصله پول نقد دریافت خواهید کرد و مشتری شما مستقیماً به شخص ثالث برای فاکتور پرداخت می کند.

مزایای فاکتورینگ

فاکتورینگ مزایای متعددی دارد، به خصوص در مقایسه با وام های بانکی.

این یک فرآیند تأیید سریع و ساده است. بسته به موسسه و شرایط وام، ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد تا حتی برای یک وام با اندازه متوسط ​​تأیید شود. در مقابل، فاکتورسازی فاکتور معمولاً شامل فرآیند تأیید بسیار سریع‌تر و کارآمدتر می‌شود. در راستای این امر، احتمالاً می‌توانید از سرمایه‌گذاری سریع سرمایه‌گذاری کنید. اکثر مؤسسات فاکتورینگ فاکتور اطمینان حاصل می‌کنند که مشتریانشان ظرف یک یا دو روز پس از تأیید تأمین مالی می‌شوند.

به‌علاوه، قابلیت اطمینان نیز وجود دارد. به اعتبار مشتری بانک ها می خواهند از نظر مالی از خود محافظت کنند، بنابراین قابل درک است که آنها فقط به مشاغل و افراد با امتیاز اعتباری بالا وام می دهند. اما با فاکتور فاکتور، اعتبار شما مشکلی نیست. مشتریان شما کسانی هستند که پول را پس می‌دهند، بنابراین تأمین مالی به اعتبار آنها بستگی دارد.

در نهایت، محدودیت بالایی وجود ندارد. با وام های بانکی معمولی و خطوط اعتباری، حداکثر سرمایه ای وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. اما با فاکتورسازی فاکتور، تا زمانی که فاکتورهایی برای فروش دارید، می توانید پول بیشتری دریافت کنید.

مزایای وام های بانکی

در حالی که بسیاری از جایگزین‌های مناسب برای وام‌های بانکی این روزها، وام‌های بانکی هنوز یک ابزار مالی قدرتمند و سودمند برای استارت‌آپ‌ها هستند.

در ابتدا، عدم وابستگی به فاکتورها وجود دارد. بزرگترین ضعف فاکتورینگ فاکتور این است که کاملاً به فاکتورهای فعلی شرکت شما متکی است. اگر پایگاه مشتری قابل اعتمادی ندارید، یا اگر به مقدار پولی نیاز دارید که از مجموع تمام صورتحساب های معوق شما بیشتر باشد، ممکن است تامین مالی بانکی تنها گزینه شما باشد.

به‌علاوه، گزینه‌های زیادی وجود دارد. هیچ توضیح واحدی برای “وام بانکی” وجود ندارد، زیرا بانک می تواند به طرق مختلف به شما پول قرض دهد. اگر از موسسات وام دهی مختلف خرید می کنید و مایل به مذاکره هستید، اغلب می توانید نرخ بهره عالی، شرایط چشمگیر و ساختار کلی وام را پیدا کنید که دقیقاً نیازهای شما را برآورده می کند. شما فقط در یک نوع وام تجاری قفل نیستید.

در نهایت، بازپرداخت انعطاف پذیری وجود دارد. با فاکتورینگ فاکتور، شما به هیچ وجه وام را بازپرداخت نخواهید کرد، زیرا مشتریان شما فاکتور شما را پس خواهند داد. اما در حوزه وام های معمولی، معمولاً به برنامه های بازپرداخت انعطاف پذیر دسترسی خواهید داشت. به عنوان مثال، با یک خط اعتباری شناور، اغلب می‌توانید پرداخت‌ها را به‌تدریج و به دلخواه انجام دهید.

فاکتورسازی فاکتور نیز همین‌طور است. بهتر از وام های بانکی؟ از برخی جهات، بله. اگر فاکتورهای ثابتی دارید که هنوز پرداخت نشده اند، اگر شرکت شما اعتبار لازم برای گرفتن وام های بانکی معمولی را ندارد، یا اگر به سرمایه گذاری سریع نیاز دارید، فاکتورینگ فاکتور برنده آشکار این رقابت است. مقایسه سر با این حال، هنوز موقعیت‌های زیادی وجود دارد که وام‌های بانکی بهترین یا تنها گزینه شما هستند.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی