خبر

اوضاع بازار آهن در ابتدای شهریور

اوضاع بازار آهن در ابتدای شهریور

به گزرشابازار به نقل از آهن پرایس، گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد داخلی به ویژه در بازار میلگرد، در پایان هفته گذشته از ثبات نسبی قیمت آهن آلات حکایت دارد همچنین تقاضای مصرفی نیز با ضعف مشهودی همراه بود و خرید آهن در کمترین حالت بود.

بازار ارز نیز با نوسان جزئی همراه بود و قیمت دلار بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش داشت، به این صورت که قیمت دلار در ابتدای روز پنجشنبه در مرز کانال ۴۹ هزار تومان قرار داشت اما در پایان روز در بازار آزاد ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

گزارشی از اوضاع بازار آهن
هفته گذشته با کمبود عرضه ورق گرم ۲ میل در بازار، برخی فروشندگان عرضه قوطی آهن را محدود کردند که این امر به افزایش بیش از ۱۰۰۰ تومانی قیمت قوطی پروفیل منجر شد؛ روز پنجشنبه تا حدودی از تب و تاب نوسان افزایش قیمت پروفیل سبک، قیمت پروفیل گالوانیزه و سایر پروفیل‌ها فروکش کرد و غالب قیمت‌ها ثبات داشتند. قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی و سایر لوله‌های دزدار و بدون درز در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

قیمت روز میلگرد هم در اغلب مبادی فروش با ثبات نسبی همراه بود اما در برخی مبادی فروش هر کیلو میلگرد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. قیمت میلگرد نیشابور در هر کیلو ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد و قیمت میلگرد آناهیتا گیلان هم ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان برآورد شد.

قیمت روز تیرآهن نیز عمدتا ثابت اعلام شدند اما کاهش ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی دربرخی سایزها هم مشاهده شد. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی، قیمت ناودانی اروپایی و قیمت سپری هم در کلیه شرکت‌ها بدون تغییر قیمت عرضه شدند. قیمت نبشی ناب تبریز در هر کیلو ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان برآورد شد.

قیمت ورق آهن، قیمت ورق آجدار و سایر ورق‌های گرم در غالب شرکت‌ها ثبات داشتند، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق استیل و غالب ورق‌های سرد نیز در عمده شرکت‌ها ثابت اعلام شدند.

همانطور که از آمار معاملات بازار آهن داخلی برمی‌آید، خرید و فروش آهن آلات در بازار داخلی همچنان با رکود همراه بوده و رونق چندانی ندارد این در حالی است که معاملات شمش بورسی رونق دارد که گویا علت آن غیر بهین‌یابی شدن خرید شمش در بورس کالا عنوان شده است.

گزارش‌ها از معاملات بورس کالا در مرداد ماه حاکی است که نسبت معامله شمش به عرضه این محصول در ماه مرداد به ۶۸ درصد افزایش یافته است درحالی که این درصد در ماه تیر ۳۵ درصد گزارش شده است. به نظر می‌رسد افزایش آمار معاملات در ماه گذشته از تدبیر بورس کالا برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت‌ها و خروج بازار از رکود نشأت می‌گیرد.

طبق گزارش‌ها از بورس کالا امروز ۱۲ هزار و ۳۲۵ تن از شمش با قیمت ۲۳ هزار و ۱۷۶ تومان عرضه می‌شود. این محصول در مقایسه با هفته گذشته، با کاهش ۶۷ درصدی در حجم عرضه و افزایش ۱٫۶ درصدی در قیمت خرید داشته است.

همچنین ۵ هزار و ۸۹۶ تن میلگرد ساده صنعتی عرضه می‌شود که پایه قیمت میلگرد ساده ۳۰ هزار و ۲۳۲ تومان اعلام شد. گویا این محصول نسبت به قیمت پایه، ۰٫۶ درصد افزایش دارد.

میلگرد آلیاژی و میلگرد کلاف نیز به ترتیب با قیمت‌های پایه ۲۷ هزار و ۳۹۱ تومان و ۲۷ هزار و ۶۹۱ تومان به فروش می‌رسند.

تیرآهن نیز با حجم ۴ هزار و ۳۷۰ تن و قیمت پایه ۲۹ هزار تومان عرضه می‌شود که نسبت به قیمت پایه، ۳٫۶ درصد رشد داشته و حجم عرضه‌اش نیز ۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

برای مشتریان سنگ آهن دانه بندی، ۱۲۵ هزار تن از این محصول با قیمت ۷ هزار و ۱۷۰ تومان در دسترس خواهد بود. ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن کلوخه نیز با قیمت پایه ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ورق سرد خودرو و ورق گالوانیزه خودرو به ترتیب با قیمت‌های پایه ۳۰ هزار و ۴۲۸ تومان و ۳۹ هزار و ۶۲۶ تومان به فروش می‌رسند. در نهایت، ۲۱۴ هزار تن آهن اسفنجی با قیمت پایه ۱۲ هزار و ۱۲۲ تومان به فروش خواهد رسید.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی